Thursday, November 29, 2012

Pil Perawan (100% herba)

JAMU SERI PERAWAN HOMEMADE ~ 3 IN 1, - merawat keputihan dan lendiran yg banyak-*menyempitkan rahim dan ketat seperti perawan-* merawat dan menyembuh luka-luka dalaman semasa dalam pantang dan selepas bersalin -*rawatan pulih dara- *mengecutkan peranakan-* menghilangkan gatal-gatal di faraj wanita- *melancarkan peredaran haid-*vagina akan berbau harum semulajadi- *Kencing Manis-* Darah Tinggi- *Gout-*melawaskan pembuangan air kecil dan air besar-* kulit akan menjadi kemerahan dan gebu serta tegang- *anti jerawat- dapat mengembalikan awet muda- *menegangkan bibir faraj yg telah kembang dan kendur-* sengugut-* menambahkan tenaga batin- *memulihkan urat saraf-* merawat payu dara kembali tegang dan pejal kemerahan (montok) * merawat payudara (KANSER )- *anti kanser-*sakit lutut-* kebas kaki tangan- *senak kembung- *angin medu- lenguh sendi* mengembalikan berat badan secara alami-, .Pil ini dihasilkan secara manual dan diperbuat daripada campuranherba tradisional semulajadi 100% HALAL dan SUCI. TIADA BAHAN KIMIA Aturan Makan:2 biji pagi dan malam Harga RM20=60 biji Hubungi 012-6854585 @ layari http://kaybeebeauty.blogspot.com

Minyak As Syifa'

Iklan sikit ye
شيفاء وروتميڽق MINYAK URUT AS-SYIFA’ MINYAK YANG TELAH DIBACAKAN DOA2 SYIFA’,SELAWAT SYIFA’,,AYAT- AYAT AL-QURAN DAN DIRAMU DENGAN HERBA -HERBA TERPILIH KHASIATNYA: *MEMULIHKAN SAKIT URAT,SAKIT OTOT,LENGUH LENGUH SENDI,STOKE,LUMPUH,KANAK-KANAK KENCING MALAM,URUTAN UNTUK WANITA LEPAS BERSALIN,IBU MINYAK URUT(CAMPURKAN MINYAK INI KE DALAM MINYAK LAIN,KEGUNAAN UNTUK MENGURUT),KANAK-KANAK MENANGIS MALAM,UNTUK BAYI LEPAS BERSALIN, MENGURANGKAN STRESS DAN TEKANAN(AROMATERAPI),ORANG TERKENA SIHIR(URUT TEMPAT SAKIT) RM12...layari http://kaybeebeauty.blogspot.com

Sunday, November 25, 2012

GERAMMMMMMM!!!!!!

Nampak tak betapa banyaknya tanda seruan..sbb geram dan marah sgt2,sampai menitis air mata,,sbb nak tingkatkan keupayaan membaca anak2 saya,saya cari tempat tuisyen utk kelas intensif membaca,,tempat tu kat tanjung chat,kota bharu,,Bayaran?boleh tahan lah,,RM350 utnk 2 orang,,hari ni kali ke 4,anak2 pg tempat tuisyen tu,,kelas 3 kali seminggu,,sekali kelas selama 2 jam,,
Nak jadikan cerita,,anak2 terbukak cerita,psl cikgu tempat tuisyen tu pukul dia dan adik,,si abg kena rotan kat kedua tapak tangan dan perut,,si adik kena penampar kat pipi kiri dan kanan,dan juga tampar kat kepala,,berderau darah saya,,sebelum ni,dia ada cerita tentang guru tuisyen garang,saya kata x pe,mungkin abang buat salah,selagi tak pukul x pe lagi...hah,,hari ni,,ambik kau,,kena penampar dan rotan anak aku
Saya call cikgu2 tu,,marah kaw2,,blh cikgu lelaki tu kata,,dia pukul meja je,sbb budak2 ni main2 sgt,,bayangkan kelas 2 jam tanpa rehat,,mana budak2 tahan,bagi la rehat 10 minit ke,,ni pukul anak orang. Kalau kelas tu free ke,,byar rm20,30 ke,saya blh tahan lagi,,kalau cikgu pukul kat sekolah pun saya blh faham lagi,,ni kelas berbayar,dkt RM200 utk sorang budak..mula2 cikgu tuisyen yg biul tu tak nak bg blk duit sbb anak2 saya dah x nak pg sekolah,,saya pun x nak bagi pg sana lagi,,baru 4 kali kelas,dah pukul,tampar anak org,,dah lama nanti,pecah kepala anak2 aku nanti.
Lepas sound selasernya dan saya nk wat report,,dia refund yuran,tapi tu pun separuh je,,tapi sampai skrg saya tetap tak puas hati,,geram sgt,,kalau x boleh ajar bdk2,,kenapa buat iklan,,ingat ni zaman batu ke,,main pukul2 anak org..kelas tu berbayar bkn free,,,Kat sini saya nak announce nama Tempat Tuisyen tu Pusat tuisyen KUaliti Bestari,,kalau cikgu2 dia terbaca kat sini,,saya akan siasat sapa owner tempat tu,,saya akan pg sound,dan check tempat tu berdaftar @ tak,,dan tungguuuuu,,kwan2 saya kat PPD nak siasat tempat tuisyen awak tu,,rupanya sebelum ni ada ibubapa yg dah mengadu....GERAMMMMMMMMM!!!!!!!!!

Wednesday, November 14, 2012

Santau

Apa itu Santau? la rangkaian dari 3 perkara: Ramuan, Sihir dan Makhluk halus. Asal Santau: Seperti yang diterangkan secara lisan, ia biasa berlaku di bahagian negara-negara Asia Tenggara seperti Indonesia, Malaysia, Filipina dan lain-lain. Termasuk juga di bahagian selatan negara China. Dan ia tidak diamalkan oleh masyarakat Arab ,Timur tengah, Afrika dan lain-lain. Masyarakat sedemikian mereka lebih menggunakan kaedah sihir yang lain.
Biasanya dahulu di bahagian daerah Sumatra, Indonesia, Santau biasa digunakan seperti alat permainan masyarakat di sana. Di mana dalam sesebuah kampung jika ada seorang yang gagah perkasa atau yang mempunyai sesuatu bidang ilmu yang tinggi seperti ilmu agama dan lain-lain, para penyantau suka mencuba atau hendak menguji sejauh mana kehandalan atau kebolehan mangsa-mangsa. Bagi orang yang mempunyai ilmu kebal (yang dikatakan gagah perkasa) seperti pahlawan dan sukar untuk ditandingi oleh orang biasa, lazimnya tubuh badan mereka atau kekebalan mereka akan kalah dengan santau. Wallahu alam.
Santau terdiri daripada beberapa jenis. Sebahagian darinya : 1) SANTAU ANGlN : Cara ia disebarkan melalui angin. Pembawa santau ini akan membawa santau mereka berjalan dikhalayak ramai, santau ini akan mengikut arus angin dari pembawa (arus angin dari belakang ke hadapan pembawa) dan mengenakan mangsa yang berdiri berhadapan (face to face) dengan pembawa. Sekiranya mangsa membelakangi pembawa santau, insyAllah tidak akan terkena santau tersebut.
Untuk santau angin biasanya, amat bahaya jika ramai orang yang berhadapan (face directly ) dengan pembawa santau ini kebanyakannya semua akan terkena termasuklah haiwan. Nauzubillah. Hanya insan yang beramal soleh dan mengamalkan doa pelindung diri, yang mana Allah hendak melindunginya,lnsyAllah akan dilindungi oleh Allah Ta'ala.
Bagaimana santau ini dibawa? Pembawa santau ini akan membawa santau ini melalui celah kuku tangan mereka. Di kediaman, pembuat santau akan memasukkan dahulu jejari tangan mereka ke dalam bekas simpan santau untuk memasukkan santau ke dalam celah-celah kuku mereka sebelum mereka membuangnya di khalayak ramai. Kapasiti bagi jentikan 1 Jari : 20 mangsa, kalau 10 jari dah ada 200 mangsa. Nauzubillah.
Dengan melalui arus angin dan memasukkan santau ke dalam jejari tangan, biasanya pembawa santau ini akan menyebarkan atau membuang santau mereka ini dengan kaedah menjentik-jentik jejari mereka di kawasan umum atau bila mereka ketawa, mereka akan membuka seluas-luasnya mulut mereka sampai boleh terlihat lelangit & bahagian tekak mereka, itu juga adalah salah satu cara mereka mengenakan santau. Tempat biasa untuk sebaran atau dibuang santau seperti di pasar tani, pasar malam, restoran, majlis kenduri dan sebagainya. Wallahu alam
2) SANTAU TUJU: Ditujukan kepada seseorang. Biasanya jika terkena pada orang yang dituju memang akan terkena (dengan izin Allah), insyaAllah jika dapat dielak ia akan terkena pada orang yang rapat dengan mangsa. Wallahu'alam. Penyantau tujukan santau tersebut dengan mengambil pakaian mangsa iaitu dengan mengetahui tarikh lahir mangsa. Contohnya, dari situ penyantau akan membuat kira-kira di mana mereka akan mencari kelemahan mangsa dalam 1 minggu ada 7 hari, jadi dalam 7 hari salah satu hari akan ada kelemahan berdasarkan dari tarikh lahir. Bila penyantau sudah dapat mengesan kelemahan mereka, penyantau akan menggunakan hari kelemahan mangsa tersebut untuk menyerang.
3) SANTAU MAKAN DAN MlNUM: Ia dimasukkan ke dalam makanan dan minuman. Biasanya jika mangsa selalu mengamalkan amalan pendinding diri dengan izin Allah Ta'ala, dapat mengesan santau tersebut contohnya apabila mangsa hendak memegang cawan atau gelas yang berisi air sejuk dan sebagainya, air tersebut jadi macam menggelegak, gelas yang dipegang meletup atau pecah dan boleh dilihat dalam makanan tersebut mempunyai rambut-rambut yang halus (seperti rambut orang lelaki yang baru gunting rambut), serpihan-serpihan kaca berkilat dalam pinggan. Wallahu alam. Tempat biasanya dalam jamuan kenduri kendara atau kedai makan dan sebagainya.
4)SANTAU LANGKAH : Biasa berlaku di tempat kerja (office). Di mana orang yang mempunyai hasad dengki dan sebagainya akan menaburkan bahan-bahan santau ini di pintu sambil menyebut 1 menujukan santau tersebut kepada mangsa yg hendak dituju.. Ada juga santau yang dimasukkan ke dalam perigi dan lain-lain. Ia untuk ditujukan kepada seseorang dan terdapat pelbagai kaedah cara untuk pembuat 1 penganiaya ini melakukan santau. Tapi santau hanya akan kena pada mangsa melalui masuk dalam mulut (makan, minum, angin ) , pijak langkah .... Wallahu alam ...
Santau ini boleh dijual beli,contohnya pembuat santau ini akan menternak santau ini secara komersial dan akan menjual kepada sesiapa yang berminat untuk mendapatkannya atau pembeli boleh mengupah penyantau untuk menyantau mangsa I pembeli juga boleh hanya membeli santau saja dan belajar dari penternak bagaimana nak menyantau orang, walau budak umur 12 tahun pun boleh belajar .... Nauzubillah ...
Santau ini ada grade tersendiri, jika grade yang tinggi kesan pada mangsa seperti muntah darah yg banyak dan kritikal dan berkemungkinan membawa maut, dan ada yang grade rendah tapi kesan untuk jangka panjang ialah mangsa akan mempunyai masalah kesihatan seperti sakit asma, kanser,gatal-gatal yang sukar diubati, dan sebagainya. Dan menyebabkan terjadinya SAKA, sebab jin-jin & syaitan-syaitan yang berada dalam santau masuk ke dalam badan mangsa akan cepat membiak, nisbah bagi manusia melahirkan anak 1 orang = 1 bayi, tapi jin dan syaitan: seekor jin= 9anak jin dan syaitan. Jenis mangsa : orang yang kuat beramal soleh (good muslim), orang yang mempunyai kelebihan dan baik.
Kenapa syaitan atau jin tidak mengganggu orang-orang kafir 1 orang-orang yang tidak mengikut perintah Allah Ta'ala? Syaitan 1 jin tidak akan menyusahkan mengganggu merosakkan sebangsa dengan mereka, jadi makhluk-makhluk ini tidak akan menyakiti 1 mengganggu manusia yang sudah buat maksiat 1 tidak bermoral kerana mereka memang dah dihanyutkan oleh makhluk-makhluk ini dengan perkaraperkara yang dilarang oleh Allah Ta'ala. Cuba pergi disko ada tak org kena santau kat situ ... answer, takde .... cuba pergi ke masjid ada tak orang kena santau kat situ answer ada ... ada orang-orang yang kuat beramal pergi masjid jalankan perintah Allah , itulah musuh syaitan, jin wal iblis laknatullah ....
Tujuan membuat santau: amalan diri (pembuat atau penyebar santau biasanya hendak mengetahui sejauh mana kehebatan ilmu santau mereka lalu membuat praktikal), pertahankan diri ( kalau zaman dahulu, kalau sesebuah negeri kalah dalam peperangan jadi nak balas balik guna santau, kalau sekarang ada segelintir dari kalangan wanita-wanita yang jahil atau lelaki-lelaki yang jahiliyah menggunakan santau untuk mempertahankan hak-hak kepentingan diri sendiri), untuk membalas dendam, dan untuk kebanggaan supaya dihormati atau ditakuti.
RAMUAN SANTAU Air ulat sintuk (ulat gonggok yg berwarna kehitam-hitaman, segala jenis miang seperti miang buluh, miang jagung., sumbu pelita minyak tanah (habuknya), hempedu katak puru (biasanya digunakan di kedah atau perlis- katak puru yang diambil dari atas pokok daun keladi yang layu yang terletak di sawah padi), kaca dari botol-botol kaca atau kaca lampu (ditumbuk dan diayak dan diambil serbuk kaca yang halus), kuku (dari manusia atau haiwan, dan sebagainya), rambut, tali sabut (direndam selama 44hari kemudian diracik halus-halus), kacang babi (Wallahu alam tak tau rupa bentuknya tapi org Asli -Aborigines people- yang tahu sebab mereka cari dalam hutan, bahan ini kalau terkena di kulit gatalnya Nauzubillah, ada sampai terpaksa kena potong salah satu anggota badan yang terkena), tembikar yang lama dan benda-benda yang kotor yang banyak jangkitan bakteria, tulang haiwan yang mati berangan seperti kokang (mati tergantung), beruang yang mana haiwan-haiwan tersebut mati yang menyeksa terseksa diri - biasanya jin yang tertempek pada haiwan-haiwan sedemikian yang digunakan ialah jenis hantu raya class A.,, barang-barang yang gatal-gatal, sabut pada batang pokok enau, lipas dan lain-lain ...Kadang-kadang, ada juga yg menggunakan kaedah santau ular, labah-labah,(menggunakan haiwan yang berbisa) dan lain-lain ... (bahan yang dibuat dari kulit, tulang, bisa, ..ia akan dihancurkan dan dibuat ramuan untuk santau). Function santau : untuk menyeksa hidup dan membunuh mangsa.
Bagaimana santau dibuat dan diproses Pembuat santau akan mengumpulkan segala bahan-bahan yang hendak dibuat santau kemudian bila semua ramuan dah cukup, pembuat santau akan mencari suatu hari dalam bulan gelap betul-betul gelap(kalendar melayu kalendar islam ) dan mereka akan membawa bahan santau ini ke simpang tiga yang tak ada orang lalu lalang (simpang yang menuju ke hutan) di tengah malam tanpa membawa rakan hanya seorang diri, kemudian mereka akan memulakan bacaan mentera jampi serapah mengikut bahasa masing-masing sambil menutup bekas santau itu dengan sehelai kain. Cara bahan santau itu aktif ketika mana pembuat santau tu membaca mentera kain yang menutup bekas santau tu naik ke udara kemudian keluar suara (jin, syaitan, iblis laknatullah) bercakap 'aku ikut perintah kamu' itu bermakna ramuan santau itu sudah jadi (apabila bahan santau 'menjadi' ia membiak mcm yeast- cepat membiak walau kalau dah masuk dalam tubuh mangsa pun cepat membiak macam virus). Tapi sekiranya bahan santau itu tak jadi maka pembuat santau ini akan menunggu hari gelap yang lain untuk mengulangi ritual yang sama sampai menjadi.
Apabila bahan santau ni diaktifkan ia akan disimpan dalam bekas tabung contohnya zaman dahulu ia disimpan dalam batang buluh kecil dan digantung pada para di dapur. Kalau zaman sekarang Wallahu alam mungkin dalam balang atau sebagainya. Jadi, dalam 3 atau 4 bulan sekali pembuat santau ini akan memeriksa bekas santau itu samada penuh atau tidak, jika dah penuh dan melimpah terpaksa lah pembuat santau ini membuang santau ni dengan cara yang diterangkan sebelum ni samada pada khalayak ramai atau sebagainya. Jika tiada pilihan dan tak sempat nak buang ia akan memakan tuannya sendiri (samada pembuat terpaksa memberi makan atau minum pada ahli keluarga atau memakan diri sendiri). Boleh tak santau ini dibuang? Jawapannya boleh.
TANDA TERKENA SANTAU: Batuk yang berterusan walaupun makan ubat hospital pun tak baik-baik dan gejala batuk pada waktu-waktu tertentu seperti maghrib, pagi, tengah malam, nak subuh, ada yag 24jam (mcm batuk anjing) , muntah darah, rasa tercucuk-cucuk dalam badan seperti ada jarum (di bahagian dada, sendi-sendi badan, peha, dan kaki), demam panas, sakit kepala, lenguh atau lemah sendi dan anggota badan, tiada selera makan ( kesannya jadi badan susut dan bila cuba nak makan rasa nak muntah), susah nak tidur malam, kerap mengantuk di siang hari, gatal-gatal badan, pemarah (sifat yg dibangkitkan oleh jin, syaitan, iblis), pelupa, resdung, barah, kayap, lumpuh ( yg menyerang buah pinggang) dan ada yg sampai buat putus urat jantung, serta jadi gila, lemah tenaga batin, kudis (biasanya ramuan santau ini boleh didapati dari kepulauan Borneo), penyedih, penakut, pembenci, pemalas , fikiran tidak tenteram (sehingga tidak boleh membuat keputusan dengan tepat dan hilang keyakinan diri, suka bersendirian (tidak suka bergaul dengan org ramai), sakit perut dan sakit belakang.
KESAN DARl TERKENA SANTAU: Merosakkan rohani dan jasmani ( rasa tidak tenteram), merosakkan rumah tangga, merosakkan organ dalaman, merosakkan fikiran dan maut. Tanda fizikal mangsa santau : warna kebiru-biruan (biru kundang) di kuku tangan dan kaki, bibir, kelopak mata dan ada yang tahap kritikal menjadikan paru-paru dan jantung bermasalah dan berlubang. Tidak ada perawat dapat memastikan dengan tepat berapa lama tahap santau sudah berada dalam badan pesakit tetapi berdasarkan pengalaman perawat santau, jika hanya bahagian dada saja berkemungkinan santau tersebut baru masuk mungkin tidak kurang dari satu atau dua minggu, kalau sudah sampai ke pinggang berkemungkinan sudah masuk dalam sebulan atau beberapa bulan ,kerana bila bahan santau dapat dikeluarkan dari badan pesakit dapat dilihat bahan tersebut masih baru dan bila dah sampai ke kaki berkemungkinan sudah beberapa tahun. Kalau yang dah lama bertapak, apabila keluar mungkin santau itu sudah menjadi hitam. Wallahu'alam.
Jika pesakit santau menggunakan X-ray, ia tak dapat dikesan tetapi jika pesakit itu terkena santau biasanya hasil filem x-ray tersebut di bahagian paru-paru akan menjadi gelap dan doktor gagal mengesan puncanya. Santau ini bila dah masuk ke dalam tubuh mangsa melalui mulut atau sebagainya, seperti yang diterangkan sebelumnya ia akan menjadi racun masuk ke pembuluh darah seperti bagaimana masuknya gangguan jin dan syaitan termasuk sihir dan menyerap ke seluruh badan dan terus ke otak dan ada kesan santau menjadikan anggota badan seperti lidah menjadi pendek membuatkan mangsa tidak boleh bercakap, mulut menjadi herot, dan tangan menjadi merengkot. IKHTIAR RAWATAN DAN PENAWAR SANTAU: Terdapat pelbagai kaedah digunakan untuk merawat sakit santau antaranya adalah: UBAT DALAMAN Dengan cara menggunakan ramuan herba dan madu untuk di buat minum dan makan. - Minum: Bahan: - gula batu sebesar ibu jari tangan, -daun dukung anak secekak bersama dengan akar sekali , bagi pokok ini terdapat dua jenis: 1) Berwarna merah - ini jenis pokok jantan daunnya bercabang dan rasanya pahit. 2) Berwarna hijau- jenis pokok betina (dari jenis ini diambil untuk dibuat ubat), antara khasiatnya: penawar racun, ubat batuk, sakit kuning, memperbaiki selera makan, merawat masalah lemah tenaga batin, darah tinggi, meningkatkan kekuatan jasmani.e, - daun pengaga secekak dengan akarnya sekali (gunakan pengaga kampung yang jenis kecil-kecil bukan pengaga jepun daun yang bulat lebar pegaga batas.), - batang tebu 3 ruas dibuang kulit dan ambil isinya dipotong kecil ( paling baik guna tebu hitam atau merah tapi kalau tiada boleh guna tebu biasa). Semua bahan tersebut direbus dalam periuk dengan menggunakan 4 gelas air,apabila air rebusan sudah tinggal dalam lebih kurang 2 gelas bolehlah dimatikan api dapur dan dibuat minum, minum masa ia masih suam panas. Kemudian tambah lagi gula batu dan air 4 gelas ke dalam bahan rebusan tadi untuk direbus kali kedua. Air rebusan ini perlu diminum berterusan sehingga badan sembuh. Antara khasiat meminum air rebusan ini ialah dapat mencuci darah dan dapat kecutkan organ-organ dalaman yang luka terutama bagi perempuan yang lepas bersalin. Air rebusan ini adalah bagi orang yang tidak ada penyakit kencing manis.
- Makan Bahan : - Madu lebah 3 sudu (elok madu lebah tualang), - beras pulut 3 suku cawan yang dibasuh dan dikeringkan dan ditumbuk, - halia muda 3 sudu yang diracik halus dan dipotong dadu, - gula pasir 2 sudu.
Cara: semua bahan di campur dan kacau sebati. Dan dimakan sesudu sejam sekali hingga habis.Jika tidak suka makan madu lebah boleh kurangkan sedikit madu lebah tersebut dalam ramuan. la boleh disimpan di dalam peti sejuk.Buat sehingga 7 kali. Ramuan ini tidak digalakkan untuk pesakit yang menghidap menyakit asma atau lelah kerana ia menggunakan beras pulut. Bagi pesakit yang mempunyai masalah sakit resdung berkemungkinan apabila memakan ramuan ini akan keluar jerawat disebabkan beras pulut juga.
Untuk PENAHAN DARAH Bahan: -Kelapa muda (apa saja jenis yang hijau) jangan gunakan kelapa gading atau kuning kerana dalam alam ghaib, seperti pokok ciku, pokok buluh kuning adalah tempat tinggal makhluk halus, ini berdasarkan daripada pengalaman perawat-perawat Islam. - air, - sirih, gambir, kapur makan dan buah pinang muda (ambil isi putihnya) bagi biji pinang -sekapur, akar pinang, dan akar pisang kelat secekak. Kesemua ramuan ini direbus dan dibuat minum sebanyak 3 kali. Antara doa-doa yang dibaca untuk rebusan ini ialah :
- surah al lahab, al-masadd ayat 1: - apabila sampai bacaan pada akhir ayat ...' tab': disitu niatkan - Ya Allah berhentikan darah yg keluar dari mulut si polan bin polan, sambil letakkan tapak tangan di bawah halkum pesakit. Kalau yang berak berdarah letakkan tangan dibahagian pinggul pesakit (niat pun sama cuma tukar bahagian dubur). Tetapi jika pesakit tidak mahu disentuh tidak mengapa, cuma bacakan pada bahan ramuan saja. - surah yassin ayat 38: sama juga jika sampai ayat dzhalika "tak" ... dalam hati niat seperti dalam surah al lahab dan almasad. - surah hud ayat 44.
SAKlT DADA Bahan: - jintan putih 1/2camca, - jintan manis 1/2camca, kayu manis 2 jari, dan biji buah pala 1 atau 2biji. Cara: semua bahan direbus dengan 3 cawan air hingga tinggal 1 cawan dan diminum pagi dan petang.
Nota: Apabila dirawat pesakit masih sakit, panas badan, dan berasa pedih,jarakkan atau selangkan sehari amalan meminum ramuan tersebut, insyAllah. Jika kesemua bahan-bahan herba tidak boleh dimakan atau diminum memadai dengan mengambil madu lebah 1/2 camca pagi dan petang dengan perut masih kosong sebelum makan atau minum, dengan bacaan selawat dan doa, insyAllah kerana madu lebah itu sendiri sudah diiktiraf dan diterangkan oleh Allah Ta'ala dlm Al quran akan kebaikan dan khasiatnya.
KAEDAH PELINDUNG (pendinding diri) Sentiasa menjaga solat dan amalan fardhu yang wajib dan melakukan yang sunat seperti solat sunat malam, berzikir, membaca Al Quran, dan sebagainya . Setiap amalan hendaklah membaca al quran dan surah-surah yang dibaca dan berzikir hendaklah diniatkan memohon kepada Allah ta'ala supaya dilindungi diri dan ahli keluarga dari segala bentuk kejahatan makhluk syaitan, jin, iblis, manusia dan sebagainya. Senantiasa mengamalkan dalam doa harian atau setiap lepas solat membaca surah Al fatihah, 3 Qul ( Al Ikhlas, Al Falaq, An Nas), Ayatul Qursi, doa pengerak (bismillahiladzi la yadhurru ma asmihi syaiun fil ardhi ... sampai habis. Melazimkan diri membaca ketika sebelum makan dan minum, sebelum keluar rumah , lazimkan juga membaca 2 akhir ayat dari surah at taubah (ayat 128 dan 129) iaitu laqod ja'akum .... sampai habis., dan doa-doa yang lain.
CARA HENDAK MENGETAHUI TERKENA SANTAU: Apabila hendak tidur, perahkan air limau nipis sedikit (tanpa ditambah dengan air) ke dalam mulut. Jika tiada masalah seperti batuk, gelisah samada semasa tidur atau tidak, berkemungkinan besar 90% masalah yang dialami ada bersangkut paut dengan santau.Jadi,segera dapatkan rawatan yang sewajarnya.Kalau tiada masalah Alhamdulillah. Santau biasanya bersangkut paut dengan penyakit fizikal juga seperti sakit, gatal-gatal pada anggota badan, kanser, sakit jantung, paru-paru, buah pinggang dan sebagainya, kecuali gout dan kencing manis. Wallahu'alam.
PERKARA YANG DILARANG APABILA PESAKIT SEDANG MENJALANl RAWATAN SANTAU la bergantung kepada cara rawatan perawat-perawat lslam yang mempunyai pelbagai kaedah untuk merawat, ada perawat melarang pesakit memakan ikan yang bersengat,dan jika perawat yang menggunakan kaedah rawatan tepuk daun nangka seperti Ustaz Mokhtar Kasan ini, adalah ditegah pesakit apabila sedang menjalani proses rawatan memakan limau ( semua jenis limau terutama limau nipis, limau kasturi walau kordial sunquick tu pun tak boleh, apa-apa perasa limau tidak dibenarkan), cuka, buah yang masam dan jeruk (pickles),nenas, dan rebung yang boleh diklasifikasikan berunsur tajam, dan kurangkan juga memakan makanan yang pedas, berminyak, air batu, tidak boleh melakukan kerja kuat atau aktivity yang lasak seperti bermain bola dan sebagainya, serta tidak boleh mengangkat barang berat. Dikhuatiri jika pesakit tidak mengendahkan segala larangan-larangan tersebut akan membawa kesan buruk dan padah terhadap pesakit itu sendiri kerana luka-luka dalaman masih belum sembuh sepenuhnya. Di samping mendapatkan rawatan dari perawat lslam adalah digalakkan pesakit itu sendiri berusaha untuk menguatkan daya ketahanan diri rohani dan jasmani melalui membaca Al Quran, berzikir dan sebagainya, secara istiqomah dan berterusan untuk mendapatkan ketenangan fikiran disamping berdoa kepada Allah Ta'ala semoga sembuh,insya Allah.
Koleksi dari ceramah rawatan santau oleh Tuan Haji Mokhtar Kasan (Perawat Darussyifa Bandar Baru Bangi)

Tuesday, November 13, 2012

20 TANDA JIN JATUH CINTA PADA LELAKI

20 TANDA JIN JATUH CINTA PADA LELAKI Jin merupakan makhluk yang kehidupannya sama seperti manusia. Mereka berkahwin, makan, minum, bermasyarakat dan sebagainya.
Selain itu, Allah juga telah mentaklifkan mereka dengan hukum-hukum syariat yang perlu dilaksanakan. Oleh sebab itu, dikalangan jin ada yang merupakan jin Islam dan jin kafir, jin soleh dan juga yang fasik. Ini semua berdasarkan tingkatan amalan dan kepercayaan golongan jin.
Atas kesamaan inilah maka jin juga mempunyai perasaan saling suka-menyukai dan cinta-mencintai. Dan tidak mustahil boleh berlaku di mana jin betina mencintai lelaki dari kalangan manusia. Maka artikel kali ini saya kongsikan dengan pembaca 20 tanda yang menunjukkan seorang lelaki itu telah dicintai oleh jin betina.
Tanda Lelaki Dicintai Jin Betina * Mempunyai sikap seperti wanita. Bagi lelaki yang mengalami keadaan ini sikap mereka akan menjadi seperti seorang wanita. Contohnya sangat beremosi seperti pemarah, cepat merajuk, cepat panik dan gelabah, pemalu, mudah putus asa dan sebagainya.
*Sangat suka menyendiri dan tidak selesa berada dikhalayak ramai. Tanda yang boleh diperhatikan ialah apabila anda berada dikhalayak ramai tambah pula kalau anda menjadi tumpuan masyarakat ialah sekurang-kurangnya jari anda akan menggeletar. Kalau yang lebih teruk anda boleh jadi menggeletar seluruh badan dan menjadi sangat panik.
* Suka mengelamun dan berkhayal perkara-perkara romantik. Contohnya anda selalu membayangkan yang anda sedang berasmara atau berkasih mesra dengan perempuan, tidak kiralah samada perempuan tersebut anda kenal atau tidak, perempuan yang anda pernah lihat atau perempuan yang anda cipta sendiri dalam bayangan anda.
* Suka bersendirian ketika berjalan terutamanya pada waktu malam.
* Suka duduk mengelamun bersendirian melayan perasaan di bawah bulan purnama.
* Sering merasa sedih, gembira, sayu atau rindu pada seseorang, tetapi anda sendiri tidak tahu siapa orang tersebut.
* Anda akan sangat mudah untuk jatuh cinta pada mana-mana wanita, tidak kiralah samada wanita yang baru atau pun telah lama kenal. Bahkan mereka yang telah dipikat oleh jin wanita juga akan mudah jatuh cinta pada wanita yang baru sekali dipandang. Dan perasaan cinta tersebut diikuti dengan rasa rindu yang teramat sangat.
* Anda akan selalu didatangi oleh wanita samada yang anda kenali atau tidak. Wanita yang sama atau berganti-ganti akan datang pada anda ketika anda mula mahu melelapkan mata atau pun di tengah malam, dalam keadaan anda antara tidur dan jaga. Selepas didatangi apa sahaja kemungkinan boleh berlaku, samada sekadar bergurau senda, berasmara atau boleh jadi lebih dari itu.
* Anda kemungkinan akan bermimpi didatangi dan berasmara dengan seorang wanita. Dan kalau sampai ke tahap di mana anda dan wanita itu melakukan persetubuhan, maka ianya sangat bahaya. Kerana ianya mungkin mimpi bagi anda tetapi baginya ia suatu perkara yang benar-benar berlaku. Akan menjadikan jin itu ketagih dan semakin sayang kepada anda. Dari situ jin tersebut akan terus menjaga anda dengan amat ketat. Dan kalau ditakdirkan dari perhubungan itu terjadi anak, anda akan selalu termimpikan anak tersebut. Kalau dicuba untuk memutuskan hubungan tersebut, risikonya sangat tinggi kerana akan menyebabkan anda menghampiri atau menjadi gila. Atau anda akan melakukan sesuatu yang di luar jangkaan disebabkan oleh tekanan angin bisa ataupun dirasuk oleh perasaan jin itu sendiri.
*Kalau melibatkan gangguan yang lebih teruk, jin tersebut akan menjelma dihadapan anda dalam bentuk manusia. Ketika ini anda akan merasakan bahawa betul-betul berhubungan dengannya di alam nyata. Dalam keadaan ini, mangsa akan lebih suka menyendiri untuk bersama kekasihnya dan akan dilihat bercakap seorang diri sedangkan pada pandangannya ada teman yang sedang berbicara dengannya.
* Apabila anda bangun pagi anda dapat merasakan seolah-olah anda ditemani oleh seseorang dan anda juga dapat merasakan seperti yang menemani anda itu adalah seorang wanita.
* Apabila anda bangun pagi anda merasakan bahawa pada malamnya ada melakukan persetubuhan dengan seseorang walaupun anda sedar bahawa anda tidur berseorangan. * Kemungkinan pada wajah anda akan ada aura dan cahaya kelembutan, kesan dari jin yang mencintai dan mendampingi anda. Masyarakat sekeliling akan menjadi lembut hati apabila memandang anda seolah-olah mereka sedang memandang seorang wanita cantik. Dan cahaya kelembutan itu akan bertukar kepada cahaya mendung apabila jin tersebut menjadi marah terutamanya disebabkan oleh amalan pendinding yang diamalkan mula memberikan kesan.
*Sekiranya melibatkan gangguan yang lebih teruk, kemungkinan anda akan mengalami kerasukan atau kesurupan dimana anda dirasuk oleh jin betina yang telah jatuh cinta pada anda.
* Anda juga akan dapat merasakan bahawa anda sedang diekori oleh seseorang ke mana sahaja anda pergi.
* Orang lain juga akan perasan seolah-olah ada bayangan hitam atau seperti seorang wanita sedang menemani anda. Tetapi apabila menghampiri bayangan hitam atau kelibat wanita tidak kelihatan.
* Sekiranya jin yang mencintai anda merupakan jin yang kuat sifat cemburunya, maka anda kemungkinan akan dihalang dari berkahwin kerana dia tidak mahu berkongsi kekasihnya dengan orang lain.
* Sekiranya ditakdirkan anda berkahwin, maka ia akan cuba memporak perandakan rumah tangga anda. Anda dan isteri akan selalu bergaduh walaupun disebabkan perkara kecil. Ia akan cuba sedaya-upaya menjadikan anda dan isteri bercerai supaya anda hanya menjadi miliknya.
* Nafsu anda juga akan menjadi tidak terkawal. Anda akan selalu menginginkannya tidak kira masa dan tanpa sebab yang munasabah. Dan tidak mustahil kalau jin betina itu menjadikan isteri anda terhalang untuk melaksanakan tugasnya supaya anda akan memuaskan nafsu anda dengan cara yang tidak elok. Dan kemungkinan juga ia antara faktor yang menyebabkan terjadinya keganasan seks, seperti merogol, terutamanya kalau jin tersebut kuat seks supaya ia boleh turut serta.
* Kalau ditakdirkan anda mendapat anak, tak mustahil ia akan mendatangi anak tersebut seperti mana-mana cara yang dilakukan oleh anda ketika mendatangi anak anda, terutamanya kalau anak itu anak lelaki. Jadi apa yang boleh saya simpulkan dalam keseluruhan artikel ini ialah tidak mustahil berlakunya keadaan di mana jin yang mencintai manusia, tidak kiralah jin betina mencintai manusia lelaki atau sebaliknya. InsyaAllah dalam artikel terbaru saya akan saya kongsikan pula dengan pembaca tanda-tanda jin jantan menyintai seorang wanita. Nasihat saya sebaiknya kita amalkan membaca ayat-ayat untuk pendinding diri dari gangguan atau dipanggil ayat ruqyah sebagai usaha yang dapat kita lakukan. Yang selebihnya kita bertawakal kepada Allah dan memohon perlindungan-Nya dari kejahatan makhluk jin ini. Sumber:Halaqah.net

Perihal Mimpi lagi

Tidak semua mimpi dapat ditafsirkan makna yang terkandung didalamnya. Ada kalanya mimpi bagaikan angin lalu namun ada yang benar-benar menjadi kenyataan. Mimpi insan yang bertakwa merupakan perkhabaran yang akan berlaku, kerana Rasulullah tidak bermimpi melainkan mimpi baginda menjadi kenyataan. Sedangkan mimpi insan yang tidak beriman merupakan berita yang disebarkan oleh syaitan.
Dalam suatu riwayat dikisahkan, seorang wanita bertanya,"Wahai Rasulullah, sesungguhnya saya bermimpi melihat sebahagian tubuh baginda berada di rumahku".Baginda menjawab, "Sesungguhnya Fatimah akan melahirkan seorang anak lelaki, kemudian engkau yang akan menyusukannya". Tidak lama kemudian Fatimah melahirkan Hussein dan disusukan oleh wanita tersebut. Sesungguhnya mimpi itu dapat ditafsirkan, namun tidak semua orang mampu menafsirkan kebenarannya.
Tafsir Mimpi Mengikut Islam
* Mimpi Berkaitan Peristiwa Atau Kejadian
* Bermimpi menunaikan solat alamatnya akan sempurna kerja di dunia dan akhirat
* Bermimpi berlaku perang sabil atau anda akan menunaikan haji alamatnya dosa anda akan diampunkan dunia dan akhirat
* Bermimpi memasuki Masjid Haram atau melakukan tawaf di Baitulallah alamatnyaanda akan mendapat pahala dan nikmat akhirat dan jika seseorang itu berada dalam kesakitan ia akan segera sembuh * Bermimpi beri sedekah atau zakat fitrah anda akan berasa suka cita dan aman bahagia
* Bermimpi memohon doa kepada Allah Taala atau membaca qur'an di rumah anda alamatnya anda akan terlepas daripada bahaya atau sempurna sesuatu pekerjaan yang dilakukan * Jika bermimpi membaca qur'an dengan suara yang lanjut alamatnya panjang usia anda
* Jika bermimpi berpuasa alamatnya anda akan mendapat kekayaan atau menjadi orang yang berpakat besar * Jika bermimpi diri anda dalam keadaan bersujud alamatnya anda akan bertapa
* Bermimpi sembahyangkan jenazah memberi alamat anda akan mendapat pahala di dunia dan akhirat
* Jika bermimpi melihat pelita atau sesuatu yang menyala menandakan pekerjaan yang anda lakukan tidak dapat dilakukan oleh orang lain * Bermimpi diri atau rumah anda terbakar menandakan anda akan mendapat ilmu kebajikan di dunia dan akhirat
* Jika bermimpi melihat jalan masuk ke kebun atau sesuatu kawasan alamatnya anda akan mendapat berita yang gembira * Jika bermimpi melihat jalan yang lurus memberi alamat anda akan melakukan segala suruhan Allah Taala
* Jika bermimpi melihat jalan ke pekan memberi petunjuk anda akan mendapat keuntungan yang besar
* Jika bermimpi melihat jalan yang sempit alamatnya anda akan mengalami kesukaran
* Bermimpi perisai terlalu banyak di rumah anda alamatnya rumah anda dipeliharan daripada sebarang kejahatan * Bermimpi mengenai anak panah menandakan anda akan mendapat surat
* Jika bermimpi diri di panah orang alamatnya anda akan mengirim berita kepada orang
* Bermimpi memanah kayu menandakan akan berlaku kematian
* Bermimpi bermain besi memberi alamat sebarang pekerjaan yang dilakukan akan diakhiri dengan kejayaan
* Bermimpi bermain dengan senjata menandakan seseorang itu akan mendapat kebaikan daripada apa yang dilakukan untuk kebajikan * Bermimpi mengenai permata membawa petanda anda akan mendapat harta atau kenaikan pangkat * Bermimpi memakai gelang perak di kaki alamatnya anda akan mendapat kebajikan.
* Bermimpi duit terbelah dua alamatnya anda akan bergaduh
* Bermimpi bertengkolok besar atau berbaju besar anda akan menjadi orang berpengaruh atau berpangkat besar * Bermimpi berkain hijau alamatnya segala kerja yang dilakukan akan mendapat keredhaan Allah Taala.Bermimpi memakai kain memberi alamat anda akan mendapat keuntungan yang besar
* Jika bermimpi kain di pinggang terkoyak alamat keluarganya akan mati dan kalau terkoyak baju alamat kematiannya
* Bermimpi mengenai bunyi gendang di dalam rumah alamatnya pekerjaan anda diberkati
* Jika bermimpi bunyi rebab alamat beroleh kegembiraan dalam hidup * Jika bermimpi makan kuih apam alamatnya anda akan mendapat harta dan jika makan sehidangan dengan raja atau orang besar kehendak anda akan tercapai * Bermimpi makan gula alamatnya seseorang akan berduka cita
* Bermimpi makan makanan masam memberi alamat anda akan sakit atau berduka cita * Jika bermimpi memakan ubat alamatnya anda akan berada dalam keadaan aman dan sentosa
* Sekiranya bermimpi diri anda telah sembuh dari demam, menandakan cita-cita anda akan berjaya.
* Jika bermimpi muka anda merah atau hitam menandakan anda akan mendapat bahaya. * Jika bermimpi gigi anda patah menandakan saudara anda akan mendapat kemalangan atau mati.
* Jika bermimpi diri anda dipukul orang atau mengalami perdarahan menandakan anda akan kehilangan harta.
* Jika bermimpi dimarahi guru, menandakan anda akan dimurkai oleh orang-orang besar.
* Jika bermimpi rumah anda atau rumah orang lain runtuh alamatnya anda akan difitnah.
* Jika bermimpi naik ke rumah besar atau mahligai yang indah anda akan memperoleh kebesaran di dunia dan akhirat.
* Jika bermimpi membuat rumah atau dinding alamatnya anda akan memperolehi kekayaan dan selamat dalam kerjaya anda. * Jika bermimpi melihat rumah yang tinggi menandakan anda akan berkawan dengan orang jahat
* Bermimpi tangga rumah patah menandakan anda akan dikhianati
* Sekiranya di dalam mimpi anda anda berwudhuk alamatnya pekerjaan anda akan sempurna
* Jika bermimpi tidak boleh berenang atau sesak nafas yang teramat sangat menandakan anda akan memperoleh harta atau ilmu
* Sekiranya anda bermimpi berjalan atau berlayar ke sesuatu tempat yang jauh menandakan anda akan dipermuliakan orang
* Bermimpikan ayam sabung menyambung menandakan anak lelaki anda akan berkawan dengan orang baik * Jika bermimpi melihat Allah Taala dengan ketiadaan yang menyerupai baginya dengan sesuatu , segala kehendak akan diperolehnya dan dialah WaliAllah yang beroleh kebesaran di dunia dan akhirat * Sekiranya seseorang bermimpi melihat Rasulullah s.a.w anda akan masuk syurga
* Jika bermimpi melihat malaikat Jibrail a.s datang kepada anda, anda akan mendapat pahala di dunia dan akhirat
* Jikadi dalam mimpi seseorang itu melihat titian siratulmustaqim, seseorangitu akan mendapat pekerjaan yang baik dan dijauhi daripada kejahatan
* Sekiranya bermimpi melihat pendita atau fakir, anda akan dikurniakan sesuatu oleh Allah s.a.w * Sekiranya bermimpi melihat lelaki lebih ramai daripada perempuan menandakan anda akan mendapat kebajikan
* Jika bermimpi memegang dakwat atau kalam, alamatnya anda akan memperoleh isteri, ilmu dan harta yang halal
* Jika bermimpi mata atau tubuh anda bercahaya alamatnya anda akan memperoleh kebajikan dengan sempurna. Sumber: http://tazkirah.yolasite.com/info-islam.php

Friday, November 9, 2012

Rawatan Terapi Nur Illahi

Wajah atau muka merupakan bahagian badan yang paling mendapat perhatian.Islam tidak melarang manusia atau umatnya untuk kelihatan cantik, namun perlu mengikut garis panduan yang dibenarkan di dalam Islam. Nabi Muhammad SAW ada bersabda yang bermaksud: “Sesungguhnya Allah ini Maha Indah dan Maha Cantik dan Allah suka yang indah-indah dan yang cantik-cantik.”
Terapi Muka Nur Ilahi biasa dilakukan untuk lebih menonjolkan kecantikan alamiah ( inner beauty ) seseorang , sehingga terapi tersebut ditujukan untuk memberi efek atau kesan selalu kelihatan menarik, segar dan kelihatan awet muda. Melalui pengisian kombinasi energy tingkat tinggi dan gelombang potensi energi Illahiah (dari ayat yang dipetik dari Surah Al-Ra'du) dialirkan dan seterusnya mengaktifkan aura seluruh badan, hingga mampu meningkatkan karisma, wibawa, daya pengasihan, kecantikan raut wajah & anti energy negatif. Terapi Nur Ilahi bukan sahaja mengubah perwatakan tetapi juga mengubah perawakan. Bukan rupa-bentuk muka yang berubah tetapi cahaya pada wajahnya yang berubah, menyebabkan siapa sahaja yang melihatnya akan berasa senang. Anda tidak perlu memakai susuk untuk kelihatan cantik. Susuk itu haram kerana proses memakainya membabitkan unsur syirik. Kecantikan juga adalah salah satu bentuk ujian daripada Allah SWT. Bagi yang menggunakannya sesuai tuntutan agama, dia akan menjadi orang yang beruntung. Dan bagi yang menggunakannya di jalan yang salah, sangatlah merugikan dan berdosa. Tapi bila dah meminta seri wajah tu... janganlah untuk tujuan menjadi riak... dosa bila takbur dengan nikmat Allah dan jagalah perilaku dan perangai kerana itu akan membuatkan anda menjadi orang yang paling cantik Subhanallah..... Kos rawatan: (Terapi Mandian Nur Illahi* + Terapi Muka Nur Ilahi = RM150 sahaja.) *1 x mandian di pusat rawatan, 3x mandian di rumah Hubungi Puan Lina Amir 012-6854585

Mandian Aura Nur Pesona

Mandi Aura Nur Pesona bukan sahaja petua tetapi telah di kaji secara saintifik dan ia sangat bermanfaat kepada tubuh badan manusia. Dengan pengisian bioenergi tingkat tinggi, frekuensi kalamullah, ayat suci Al-Quran yang ampuh dan terpilih, InsyaAllah, sebagai ikhtiar untuk menyembuhkan penyakit (jika ada) dan memulihkan dari gangguan tenaga luaran. Mandian terapi aura menjadi salah satu terapi alternatif yang bermanfaat untuk meraih kejayaan dalam asmara (percintaan) , pergaulan, karier dan pekerjaan. Mandian ini menggunakan bunga-bungaan, limau dan produk alami lain. Di rukyah dengan ayat-ayat al-Quran dan doa-doa khusus. InsyaALLAH anda akan merasai kesannya. Selepas rawatan mandian, pesakit akan diisi lagi dengan ayat-ayat Al-quran dan doa-doa tertentu. Pesakit juga dibekalkan amalan-amalan & doa-doa khusus. Mandian ini dijamin tidak bertentangan dengan hukum syara' dan akidah. Kos rawatan: RM70 sahaja (Mandian di pusat rawatan & mandian susulan di rumah) Pusat Rawatan saya di Paya Rambai,Jalan Bayam,Kota bharu,Kelantan

Sunday, July 8, 2012

Attention Plsss

Pada mereka yang berminat dgn Jamu Perawan tu,saya stop jual buat sementara,,Sebab sibuk dengan pindah rumah,,sibuk belajar lagi(perubatan Islam),bila dah on balik,,nanti saya info pada semua yg berminat,Terima Kasih Daun Keladi

LEPASKAN MEREKA PERGI

Assalamualaikum.dah terlalu lama blog ni saya tinggalkan,,kemalasan menulis yg teramat,dan mcm2 benda yang berlaku.

Tak lama lagi saya akan tinggalkan bumi Kelantan kerana terpaksa ikut suami yang berpindah tempat kerja,,,tapi tak kisah lah janji gajinya naik,,heee :)lagipun saya niaga sendiri,,,campak mana2 pun,dengan izin Allah,boleh hidup.
Saya cuma manusia biasa,bukan paranormal @ yg sewaktu dgnnnya,siapa yg datang minta bantuan,sy tolong,,sebab yang berkuasa cuma Allah.Pada yg email mengadu masalah,terima kasih saya ucapkan,,apa2 nasihat dtg dari hati saya yang ikhlas.
Semoga dapat membantu walau pun cuma sedikit..

Kalau inginkan kedamaian hati,Allah lah tempat yg harus kita tuju.solat,zikir...tak guna berhabis ribuan ringgit berjumpa dgn pakar sakit jiwa,jika hati kita tetap tidak tenang,,kerana jalan sebenarnya di depan mata,,cuma mata hati tertutup untuk kita melangkah..Allah yg harus kita tuju,,Dia dekat bila kita dekat.

Beberapa minggu lepas,ada seorang kawan bawa saya berjumpa seseorang,Seorang wanita dalam lingkungan 40 tahun..kata kawan saya,dah letih berubat,tapi tetap sama,dah berpuluh,mungkin beratus air tawar dah diminum,,ada tok bomoh yg kata kena gangguan saka lah,kena sihir la,kena badi mayatlah,, dia juga berjumpa dengan perawat Islam.

Wanita itu benar2 membuat hati saya sayu,dia kematian suami dan 4 orang anaknya dalam kemalangan kira2 6 bulan yang lepas,sejak itulah,dia seperti orang yang hilang akal,kata doktor.,masalah kejiwaan kesan dari kemalangan,ye lah melihat orang tersayang mati di depan mata,Sejak kemalangan itu,dia tidak pernah bercakap walau sepatah perkataan pun,,tetapi suka bercakap sorang,,kdg2 ketawa sorang2,aii,,seram sejuk la orang2 sekelilingnya.

Saya cuba dekat dengan dia,cuba bercakap,tapi dia malu2,dia lari ke bilik tidur..Bila saya sentuh tangan dia,,gugur air mata saya,,betapa kesedihan menguasai dirinya(biarlah saya panggil Puan R).Semangatnya hilang,,jiwanya kosong,air mata sudah kering,kesedihan dan kekecewaan mengatasi segala-galanya.Bila saya cuba scan,,bukan kesan gangguan jin @ saka,ada ,tapi apa yg saya nampak cuma roh2 4 orang anaknya,,Ya Allah,saya cuba tahan dari menangis,tiba2 perasaan rindu pada 3 org anak2 saya datang mencuit hati.

Perasaan sebak dan kesedihan saya membuatkan saya mati kata2,,roh 4 orang kanak2 itu memandang saya dengan sayu,saya faham,tapi saya tak tahu bagaimana nak ungkapkan perkataan pada Puan R.

Satu saja yang mampu saya cakap,"Akak,Lepaskanlah mereka pergi,cara akak tak redha dengan pemergian mereka,kesedihan akak yang terlampau serta kerinduan,membuatkan mereka tak dapat pergi dengan aman,kita hak Allah,padaNya lah kita kembali,hadiahkanlah doa pada mereka,redhakanlah pemergian mereka,"

Tiba2 Puan R menangis,,rupanya selama ini,kerana terlalu sedih dan tak redha,dia menyimpan semua kesedihan seorang diri.Buat kali pertama,setelah dkt 4 jam saya cuba dekati dia,saya dpt mendengar suaranya mengadu pada saya,tangisannya yang meragut hati saya.

Betapa segalanya dia simpan sendirian,,sejak hari kemalangan,tiada setitik pun air mata dia yg mengalir,kerana dia tak mahu anak2nya melihat dia menangis,,Betapa kerana ketidakredhaan seorang ibu atas pemergiaan anak2 kesayangannya,membuatkan roh2 4 anaknya tidak dapat pergi dengan aman.

Ya Allah,selama ini,aku ingat betapa beratnya dugaan yang Engkau beri padaku,aku alpa dan lupa,di luar sana,lebih ramai orang yang lebih berat dugaannya,Kadang2 kerana terlalu memandang bulan dan matahari,kita terlupa rumput dan tanah yang dipijak.

Semalam saya terima panggilan dari Mah,sepupu dan kawan rapat Puan R. Alhamdulillah,setelah 6 bulan,Puan R kembali ceria dan sudah kembali solat.Badan yang tinggal tulang sudah makin berisi.

Sebenarnya pada diri Puan R memang ada jin yang menumpang,Jin sesat,Datang kerana kesedihan melampau Puan R,ada lah yang sesat dalam 2,3 ekor,tapi Alhamdulillah,setelah bagi air tawar dan buang,Puan R dah kembali normal.Kesedihan dan kekecewaan yang melampau membuatkan makhluk lain dtg buat rumah tumpangan,free of charge.

Kisah Puan R ni mengajar saya lebih menghargai org2 yang saya sayang,ajar saya hargai setiap detik bersama mersa,membuat saya merasa teramat bersyukur sbb masih diberi kesempatan utuk bersama2 dgn org2 yang amat saya sayang.

Saya bukan orang pandai dan arif dalam hal buang membuang jin,setan..semuanya Kuasa Allah dan berkat ajaran Guru saya,Ustaz Halim.belajar pun sebab nak buang 'benda' pada diri sendiri,dan sebab nak off kan 'mata' satu lagi.Semua kuasa Allah,Dia dengar doa dan rintihan saya setiap kali solat fardu dan solat hajat,Sekarang saya blh on dan off kan 'mata' serta on dan offkan 'gelombang' perasaan orang lain,,jadi sekarang ni boleh la keluar malam dan meronggeng(beli barang) kat pasar malam.

Cuma kalau tersentuh orang tu,dapat jugak la terasa apa orang tu fikir dan rasa,sungguh tak selesa,,ada sekali tak sengaja(sebab ramai org kat pasar malam wakaf che yeh),saya terlanggar seorang lelaki,,dah tua gayut dah,Zapp terbaca fikiran orang tua tu,,Yakhhhhh,,,dah kubur dok panggil pun fikiran masih blue,,buat malu pakai ketayap je,,,,,Alahaiiiii....kena off record ni.

Apa pun dari kisah benar ini,,sama2 lah kita memanjatkan kesyukuran atas semua nikmatNya,sama2 kita hargai org2 yang berada disekeliling kita dan sama2 lah kita sentiasa redha setiap kali kita di duga.Sesungguhnya hanya Allah yang tahu apa yg terbaik buat hambaNya.

Al-Fatihah pada Saudara2 kita yang telah pergi.
(buat arwah ayah saya.Al-Fatihah)

Thursday, May 17, 2012

KENAPA?

Soalan pertama,,kenapa?blog sy tak glemer,,follower ciput,,pengunjung pun ciput,,,tapi blog sy kena hack,,tak blh bukak,,,sekarang baru blh,,setelah berusaha habis-habisan,,kenapa la,,mabuk ke org tu,,,ke sengall,,nak hack,,pgla blog yang femes ames,,baru puas hati,,setakat blog cikai mcm blog ni,,habih taik mata je,,,sekian,,terima kasih(macam tulis surat amaran,pulak)

Thursday, May 3, 2012

Lelaki ensem vs lelaki tak ensem

Lelaki ensem vs lelaki tak ensem

Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap:: woow, cool giler...
kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: eh perasan bagus...

kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: nobody's perfect
kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
perempuan akan cakap: memang.... muka pun macam pecah rumah!

kalau lelaki handsome menolong perempuan yg diganggu
perempuan akan cakap: wah.. machonya.. macam hero filem!
kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: entah2 kawan dia...

kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: sepadan sangat...
kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan tuh!

kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata: jangan sedih, kan saya ada..
kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata:...(terdiam, tapi telunjuknya
meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja luarannya)...

kalau lelaki handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: perasaannya halus...penuh kasih sayang
kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: sesama keluarga memang harus menyayangi...

kalau lelaki handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: matching... hebat luar dalam
kalau lelaki tak handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: bang, bosnya mana?...

kalau lelaki handsome tak mau bergambar
perempuan akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar
perempuan akan kata: tak sanggup melihat hasilnya ya?...

kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap:ini barulah lelaki gentlemen
kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap: naluri pembantu, memang begitu....

kalau lelaki handsome bersedih hati
perempuan akan cakap: let me be your shoulder to cry on
kalau lelaki tak handsome bersedih hati
perempuan akan kata: kuat nangis!! lelaki ke bukan ni?

Wednesday, April 25, 2012

Makanan-makanan yang mencetuskan memori

Makanan2 yang mencetuskan memori?,,wuu,,ayat mcm soklan periksa je...bukan apa,hari ni anak2 semua tertidur awl kepenatan,,so mengodek-godek blog2,,ada satu posting Ben ashaari ni pasal meggi..teringat kenangan lama,masa kat UiTM Machang,Kelantan & UiTM Shah Alam,,Kat UiTM shah alam,tak de la sgt makanan memori kecuali roti canai kedai mamak,pasal sy dok luar bukan dalam hostel,,masa tu seksyen 7,shah alam adalah padang jarak padang tekukur,,,ye la masa tu dah degree,,so makanan ruji menyegarkan mata untuk study adalah roti canai & the teh tarik(macam la segar sangat,motif utama adalah mencuci mata sambil mengisi tangki perut))


uiii,,terliur la pulak...Kat UiTM Machang,kelantan,saya masih muda remaja la,sbb ambik diploma,,masa ni dok hostel,,,masa ni la banyak makanan2 penuh memori,,kalau tengok mmg tersenyum teringatkan kenangan lama2,,,indah sungguh memori,,masa ni maggi antara makanan ruji walau ada dewan makan yang glemer dgn ikan jacket nya,,yang boleh baling cicak sure kiok..masa ni kami siswi berwibawa ni,,memang kreatif yg amat(psl makan la),,rice cooker mmg antara peralatan wajib,,masak nasi pun guna rice cooker,,masak tomyam pun guna rice cooker hatta goreng ayam pun dlm ricecooker,,multifunction sungguh..

Masa dok hostel,makanan paling banyak mencetuskan memori adalah
Murtabak meggi
(dimasak sepenuhnya dgn rice cooker jugak)..mmmm dah lama tak makan,,kadang2 dh boring makan meggi,kami buat murtabak meggi,,cicah sos,dan diserbu beramai-ramai,,mmg mebeles lah

dan makanan yang selalu saya n kwn2 ingat,teringat-ingat,terkenang2,,yang selau dingap malah tengah study @ mengumpat@ borak,,champion punya makanan ialah...
Biskut Ping Pong cicah air teh
(dulu cap ping pong ni champion,,psl masa ni biskut jacobs dan seangkatannya tak mampu lagi kami nak beli,,psl tuan punya biskut adalah penaja dan tukang tengok je,,yang ngap biskut adalah para penduduk yg datang beramai-ramai serbu bilik tuan2 punya biskut)

Masa dulu2
(skema tahap antarabangsa masa ni)
(aku anak dara sunti berbaju pink)

Selepas 10 tahun(masing2 dok mengendong anak)

Hmmmm,,indahnya kenangan..yang baik dijadikan ingatan yang buruk dijadikan sempadan

Tuesday, April 24, 2012

BERDOALAH DENGAN IKHLAS


1.Doa Pelindung Diri : Surah Al-Hasri ayat 26

2.Doa untuk pikat suami n lembutkan hati: Surah Toha ayat 1 -5

3.Doa Kebahagian Rumah Tangga : Surah Al-Kahfi ayat 1 dan Surah Ar-raddu ayat 31, Surah Yusof ayat 30.

4.Doa Untuk Ibu Yang Sedang Mengandung : Surah Mariam,Al-Fatihah, Al-Hujjurat, Yassin,AL-Taubah dan Surah Al-Imran ayat 38, Surah Al-Soffat ayat 100

5.Doa Hindari Kemaksiatan dan Kemungkaran : Al-Mukmin ayat 97-98, dan Al-Maidah ayat 25.

6.Doa Untuk Memperolehi Zuriat: Surah Al-Imran ayat 38 dan 200, Surah Al -Anbia ayat 89

7.Doa Lembutkan Hati( doa Nabi Daud) : Surah Al- Hasri ayat 21

8.Doa Untuk Elakkan dari Kejahatan Manusia : Surah Al-Yusof ayat 33 dan Surah Al- Qadr

9.Doa Untuk Elak Berkata Belit: Surah Al-Imran ayat 8

10.Doa lapangkan Hati/Mudahkan Urusan /Bukakkan Simpulan Yang Sukar: Surah Toha ayat 25 sampai 28

11.Doa Jauhi Sihir: baca Al-Fatihah, Baca 3 kul, Ayat Kursi , baca 2 baris terakhir Surah Al-Buqarah, makan 7 biji Kurma, bwuduk sebelum tdo, zikir.

12.Doa Elak Penceraian, bina rumah tangga kerana Allah, suami pimpin isteri kejalan Allah swt: Surah An-Nissa’ ayat 34,

13.Doa untuk Jadi Isteri Solehah/ jgn mintak apa2 diluar kemampuan suami/doa murah rezeki untuk perkahwinan: Surah Al-Imran Ayat 26 dan 27, Surah al-Taubah ayat128 dan 129, Surah Al-Anbiya ayat 87

14.Doa Untuk Jadi Isteri yg Taat n Solehah: Surah Al-Furqan ayat 74, Surah As-saafat ayat 100 dan Surah Ibrahim ayat 41..

SUMBER:SEMANIS KURMA

Doa untuk anak-anak


Doa Untuk Anak-anak:
a) Baca Fatihah (1 kali)

b) Baca Ayat Kursi (1 kali)

c) Baca Surah al-Insyirah (1 kali)

Kemudian hembuskan diubun-ubun anak niatkan agar anak menjadi anak yang soleh, cemerlang, lembut hati, rajin belajar rajin solat dan lain-lain.

atau
...
Baca Surah al-Fatihah,surah Taha ayat 1 sehingga 5,diikuti doa Nabi Daud sebanyak 3 kali.Doanya,”Ya Allah,lembutkanlah hati anakku(sebut namanya),seperti mana Engkau lembutkan Nabi Daud akan besi.(sebut namanya).”Kemudian hembuskan pada makanan dan minuman.Kalau anak masih menyusu,hembuskan pada susu.
atau
Ketika memasak,sentiasa basahkan lidah dan bacakan doa ayat 200 dari Surah Ali Imran yang bermaksud:”Wahai orang yang beriman!Bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaran kamu,dan bersedialah serta bertakwalah kepada Allah supaya kamu berjaya.”


(Jom Share untuk kebaikan bersama)

24/4/2012

dah nak tido,tiba2 ada orang datang bwk menantu yg sakit gila meroyan,bila aku 'tengok',tak de 'benda' lain,,last2 suruh mak,bapak dn suami org ni tunggu kat luar,dan slow talk dgnnya...hmmm.rupa-rupanya..........\
moral of the story,pd suami2 yg ada isteri dlm pantang @ dah nk terbranak,jgnla buat 'peel'..kot2 nk main kayu tiga pun,,cover2la,jgn dok show dpn bini,bkn je pompuan dlm pantang,yg dh menapous hatta aku pun jadi gila meroyan..
aku kalau meroyan.aku tak kacau baby,,aku zasssss laki aku terus,,baru brutal punya meroyan....heeeee:)

Sunday, April 22, 2012

Bunian




Umat Islam tak digalak berkawan dengan makhluk ghaib kerana tidak diketahui beriman atau kafir.


Di sebalik dunia nyata yang kita tempuhi, ada kehidupan sama seperti manusia tetapi terselindung dan tidak dapat disingkap pancaindera biasa.


Penduduk alam ghaib itu dikatakan memiliki budaya setempat seperti bermain kompang dan berzanji, memiliki wajah dan fizikal seperti manusia.


Penghuni dunia itu juga hidup bermasyarakat, mendirikan rumah dan penempatan sama seperti kita malah dikatakan turut menunaikan haji dengan menaiki kenderaan sama seperti manusia.


“Apa yang membezakan orang bunian dengan manusia ialah jika berpakaian, semuanya mesti satu warna. Dari baju ke seluar sama warna,” kata Pengasas Pusat Rawatan Islam Manarah di Kuang, Selangor; Dr Jahid Sidik.


Dr Jahid yang juga bekas pensyarah Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya berkata, selain warna pakaian; berdasarkan pengalaman dan kes yang dirujuk kepadanya, semua aktiviti bunian sama seperti manusia.


“Cuma manusia tidak nampak mereka. Dalam al-Quran juga menyatakan manusia tidak dapat melihat makhluk ghaib seperti syaitan, jin dan bunian kerana mereka tidak memiliki jasad. Manusia memiliki empat unsur iaitu air, api, tanah dan angin tetapi bunian menyamai jin hanya memiliki unsur api dan angin (menyebabkan mereka tidak berjasad),” katanya.


Beliau yang berpengalaman hampir 15 tahun dalam perubatan Islam berkata, sehingga kini ada dua teori dikemukakan mengenai kewujudan dan asal usul orang bunian.


“Mengikut cerita orang lama termasuk guru saya; asal bunian ialah apabila manusia berkahwin dengan jin. Sememangnya dalam kitab fekah ada perbincangan mengenai perkahwinan antara manusia dan jin.


“Berdasarkan pengalaman yang dirujuk kepada saya, membuktikan perkahwinan antara jin dan manusia memang berlaku dalam kehidupan ini,” katanya yang turut menjelaskan bahawa perkahwinan itu menyebabkan bunian memiliki rupa dan budaya seperti manusia tetapi memiliki unsur api dan angin menyamai jin.


Satu teori lain mengenai kewujudan bunian adalah mereka pada asalnya manusia alim dan soleh, taat kepada perintah Allah tetapi akibat sebab tertentu, mereka terlalai dan melakukan kejahatan.


“Akibat malu berhadapan dengan manusia, mereka berdoa kepada Allah supaya kewujudan mereka tidak dilihat manusia. Ada versi mengatakan kejadian ini berlaku pada zaman Sahabat tetapi ada yang mengatakan ia berlaku sebelum zaman Rasulullah serta pada zaman Nabi-Nabi terdahulu,” katanya.


Beliau berkata, manusia biasa tidak dapat melihat bunian atau jin tetapi keadaan itu boleh berlaku dalam beberapa keadaan tertentu, dengan izin Allah. Antaranya apabila ada jin atau bunian yang menumpang dalam badannya tanpa disedari individu itu.


“Ada orang berkata, bayi dapat melihat bunian atau jin kerana mereka masih suci. Itu tidak benar, sebenarnya bayi dapat melihat perkara ghaib itu kerana bunian atau jin menumpang di badannya.


“Ada satu kes seorang bapa mendakwa anak kecilnya istimewa (psikik) kerana dapat melihat benda ghaib. Selepas dibawa kepada saya, didapati dalam badannya ada jin dan selepas makhluk itu dikeluarkan, anak kecil itu kembali normal,” katanya.


Selain itu, manusia mampu melihat bunian jika makhluk itu menzahirkan jasadnya dan kebiasaannya kemampuan bunian menunjukkan fizikalnya berlaku apabila bunian itu mempelajari ilmu tertentu. Sebaliknya manusia juga boleh melihat bunian jika mereka mempelajari ilmu tertentu.


Dr Jahid menceritakan beberapa kes bunian yang dirujuk kepadanya sepanjang terbabit dalam bidang perubatan Islam itu.


“Satu kes di Kota Tinggi, Johor. Dua pemuda masuk ke hutan mencari rotan tetapi seorang daripada mereka hilang ketika hari hampir malam.


“Operasi mencari dijalankan tetapi lelaki itu tetap tidak dijumpai sehinggakan ahli keluarga dan penduduk kampung menganggap pemuda itu sudah meninggal dunia akibat dibaham binatang buas. Masa berlalu dan kehilangan pemuda itu semakin kurang dibualkan penduduk dan ahli keluarga.


“Tiba-tiba, kira-kira lebih setahun selepas kehilangannya, pemuda itu kembali ke rumah keluarganya dan membawa bersama seorang anak dan isteri,” katanya.


Pemuda itu menceritakan, pada hari kehilangannya, dia tersesat dalam hutan dan apabila menjelang malam, ketika mencari jalan keluar, dia terjumpa sebuah rumah.


Selepas berehat semalaman, pemuda itu meminta izin pulang tetapi disuruh pemilik rumah tinggal bersama mereka dan berkahwin dengan anak perempuannya.


Selepas setahun, lelaki itu diizinkan menjenguk keluarganya di alam manusia tetapi selepas itu, dia diberi pilihan oleh mentuanya sama ada ingin terus berada di alam bunian atau bersama manusia. Lelaki itu memilih kekal bersama anak dan isterinya di alam bunian.


Kes kedua diceritakan Dr Jahid berlaku pada tahun-tahun terakhir jemaah haji menggunakan kapal laut sebagai pengangkutan. Dalam sebuah kabin, ditempatkan tiga lelaki dan selepas berkawan, mereka bertukar alamat apabila ingin berpisah.


“Apabila pulang, seorang dari mereka yang tinggal di Kedah mengambil keputusan melawat kenalannya di Muar, Johor. Sebaik sampai di Muar, dia menunjukkan alamat kepada pemandu teksi yang berasa pelik kerana tiada kampung di kawasan itu.


“Apabila sampai, didapati memang tiada penempatan di situ, selepas berjalan masuk ke dalam sedikit, baru dia menjumpai kampung dan rumah kenalannya. Tetapi selepas beberapa ketika berada di tangga rumah kenalan itu, dia ditolak seorang pemuda dan sebaik terjatuh, dia melihat rumah dan kampung ghaib sebaliknya digantikan dengan semak belukar,” katanya.


Kes ketiga lebih menyedihkan. Seorang gadis meminta pertolongan Dr Jahid untuk memisahkannya daripada suaminya lelaki bunian. Beberapa tahun sebelum perkahwinan mereka, lelaki itu mendatangi gadis itu dan mengugut supaya mengahwininya atau gadis itu akan mengalami sakit misteri.


Gadis itu enggan menyebabkan dia diserang penyakit misteri selama dua tahun. Akibat tidak tahan menanggung kesakitan sehingga menyebabkannya lumpuh, gadis itu bersetuju berkahwin dengan lelaki bunian berkenaan.


Bantuan yang diminta daripada Dr Jahid bagaimanapun dibatalkan gadis itu dipercayai selepas diugut suami buniannya dan sehingga kini, tidak diketahui nasib wanita itu.




FAKTA


- Bunian tidak ditakrif dalam al-Quran tetapi keajaiban Allah sama seperti kejadian manusia kembar.


- Manusia yang bersahabat atau berkawan dengan bunian, menjatuhkan martabat mereka sebagai khalifah Allah.


- Tidak seperti jin yang boleh terbang dan memiliki kemampuan lain, Bunian hidup seperti manusia dengan berjalan kaki, bercucuk tanam cuma bezanya mereka tidak dilihat manusia walaupun hidup di alam yang sama.


- Bunian boleh menyakiti manusia secara ghaib tetapi bagi bunian yang mempelajari ilmu tertentu, mereka boleh menyakiti manusia secara fizikal.


- Rawatan digunakan Dr Jahid untuk merawat gangguan jin atau bunian adalah kaedah ketukan.


- Tanda-tanda seseorang diganggu bunian atau jin adalah berkelakuan pelik seperti melihat benda ghaib, berat badan kekal tetapi apabila diangkat terasa berat selain kesan aneh pada tubuh badan.


- Manusia tidak digalakkan berkawan dengan bunian kerana sukar diketahui sama ada bunian itu benar-benar beriman atau kafir.


- Kaedah menjauhkan gangguan bunian atau jin adalah dengan menjaga ibadat wajib dengan sempurna selain memperbanyakkan ibadat sunat serta solat hajat, solat taubat dan berdoa.




[Dari tulisan asal oleh Nasron Sira Rahim]



PENERBANGAN TAK DI DUGA,TANPA TEMPAHAN TIKET





PENERBANGAN TAK DIDUGA (juga ingatan buat diri sendiri)

Bila kita akan berangkat dari alam ini ianya ibarat penerbangan ke sebuah negara. Di mana maklumat tentangnya tidak terdapat dalam sebarang brosur penerbangan, tetapi melalui Al-Quran dan Al-Hadith. Di mana penerbangan bukannya melalui Air Asia atau AirJordan, tetapi Al-Jenazah.

Di mana bekalan kita bukan lagi beg seberat 23 kg, tetapi amalan yang tiada caj lebihan berat, atau tiada caj lebihan berat ianya atas kesudian Pencipta kita. Di mana bajunya bukan Pierre Cardin, atau setaraf dengannya tetapi kain putih kotton. Di mana pewanginya bukan Channel atau Paco Rebone, tetapi air mawar dan cendana.

Di mana pasport kita bukan Malaysia, British atau American, tetapi Al-Islam. Di mana visa kita bukan lagi sekadar 6 bulan, tetapi 'Lailaillah'. Di mana pelayannya bukan pramugari jelita, tetapi Izrail dan lain-lain.

Di mana layananya dalamnya bukan lagi kelas business atau ekonmi, sekadar kain yang diwangikan. Di mana destinasi mendarat bukannya KLIA, Heathrow Airport atau Jeddah International, tetapi tanah perkuburan. Di mana ruang menunggunya bukan lagi bilik air-cond dan permaidani, tetapi bilik 6 kaki dalam gelita.

Di mana pegawai imegresen adalah Munkar dan Nakir, mereka hanya memeriksa samada kita layak ke destinasi yang diidamkan. Di mana tidak perlu pegawai kastam dan alat pengesan. Di mana lapangan terbang transit adalah Al-Barzakh.

Di mana destinasi terakhir samada Syurga yang mengalir sungai di bawahnya atau Neraka Jahannam. Penerbangan ini tidak dinyatakan nilainya.. Ianya percuma, jadi simpanan (savings) anda tidak akan dihabiskan. Penerbangan ini tidak akan dirampas, oleh itu tidak perlu bimbang.

Sajian tidak akan disediakan, oleh itu tak perlu risaukan masalah alergi atau halal-haram makanan. Jangan risaukan delays, penerbangan ini sentiasa tepat waktunya, ia berangkat dan tiba tepat pada masanya.

Jangan fikirkan tentang hiburan dalam penerbangan, anda telah hilang selera bersuka-ria. Jangan bimbang tentang tempahan, ianya telah siap ditempah sejak anda disenyawakan di dalam rahim ibu.

Ya! Berita Baik!! Jangan bimbangkan siapa yang duduk di sebelah anda Anda adalah satu-satunya penumpang penerbangan ini. Oleh itu bergembiralah selagi boleh! Dan sekiranya anda boleh!

Hanya ingat!! Penerbangan ini datang tanpa 'amaran' Cuma perlu ingat! Nama anda telah ditempah untuk penerbangan ADAKAH KITA TELAH BERSEDIA UNTUK BERANGKAT???

Tolong Nak!

8/3/2012

Hari ni genap umur aku 34 tahun,hmmm dah kertu rupanya..tak sedar masa berlalu,,apapun umur hanya sekadar angka,juga pengingat tentang masa2 yg berlalu,juga ingatan penting tentang amal ibadat kita yg tak berapa nak cukup tu.

Hari ni macam tahun2 sebelumnya,aku akan agihkan pulut kuning beserta dengan rendang ayam pada jiran2,jemaah masjid dan sedara mara.Setelah selesai agihkan pulut kuning,aku bergerak ke rumah mak sedara kat pekan Kok Lanas.Tak la jauhh sgt,dalam 5 minit je,tapi kerana kemalasanku,serta kerana lemak2 yang dok siap landing melekat kat body ku tak mahu dirinya dinyahkan dr badanku,menjadikan spare part ku bertambah2,aku pun berkereta jugak la..

selesai hantar pulut dan borak sakan,gelak guling2(mak sedara aku ni kelakar,sbb tu awet muda,bukan awek mudo),anak daraku ajak ke rumah kawannya sebab pulut dalam polistren dan rendang tu ada la lebih lagi 2,3 bekas...

Kami sampai betul2 depan rumah kayu,sederhana besar,bercat warna kuning cair,rumah tu sunyi je,macam tak ada orang,tapi halamannya bersih.Sebab rumah kawan anak hanya selang 2 rumah je dari rumah tu,jadi kami jalan kaki je.Kami parking kereta sebelah pokok depan rumah kayu tu,jalan kaki sebab jalan rumah kawan anak daraku sempit ya ampun,kompem susah nak korner.
Masa anak dok rancak borak dengan kawannya.tiba2 nampak seorang lelaki tua kat tingkap rumah cat kuning tadi,pak cik tu lambai2 panggil aku,mula2 aku wat donno je,tapi pak cik tu asyik lambai je.

Disebabkan aku ni jenis yang beradap sopan pada yang lebih tua(ayat skima),dan disebabkan kesian pada pak cik yg dok melambai,kang tercabut urat tangan,naya la.Aku melangkah ke rumah pak cik tu dengan senyum simpul.

(Percakapan dlm bahasa kelantan,jadi dah siap diterjemahkan)
Aku:"Assalamualaikum pak cik,ada apa yer?"

Pakcik:"Maaf nak,macam ni,Pak cik nak mintak tolong ni,tolong la bagi tahu si Esah tu,dah lama benar dah tak jenguk pak cik ni,suruh la dia datang uruskan pak cik ni"

Aku:"Errr,,Esah mana ni pak cik?,saya bukan dok sini saya tak kenal yang mana satu nama Esah"

Pak cik:"tadi kamu masuk jalan sini,kat selekoh tu,ada tak jumpa rumah yg ada pokok bunga keras warna pink,sebelah rumah dia ada pokok kekabu,rumahnya warna hijau bendera pas".

Aku terdiam seketika,memang kat simpang tadi ada borak2 dengan anak,tunjukkan dia pokok kekabu(ye la budak2 zaman sekrang,mana kenal pokok kekabu,korang kenal?).Aku tadi bawak kereta slow depan ruma tu pasal kagum dengan pokok bunga kertasnya yg berbunga cantik.Memang rumah tu warna hijau.

Aku:"Saya rasa saya tahu rumah mana.nanti sy bagitahu pesan pak cik ye".
Pak cik tu senyum je,mukanya pucat tapi bersih.

Selesai anak jumpa kawan,dan aku selesai minum2 teh rumah kawan dia,aku hampir terlupa,terlepas rumah yang pak cik tu cerita.Tiba2 macam muka pak cik tu dok ulang tayang dalam minda,muka sedih je,aku terpaksa u turn balik.

Lepas selesai borak2 dengan mak cik esah.aku pun sekonyong-konyong balik rumah.Mak cik Esah bagitahu dia terlupa pulak pada Pak cik Jusoh,pasal mak cik esah baru je balik dr Kl,menguruskan anak keduanya baru bersalin anak sulung.

9/3/2012

Pagi2 lagi dapat panggilan telefon.,kata pemanggil tu dia Mak Cik Esah yg aku jumpa semalam,dpt no aku dari kawan anak aku.Panggilan tu betul2 mengejutkan aku.

Mak cik Esah:"Anak ni betul2 ke cakap dengan pak cik Jusoh semalam?"

Aku:"betul la,dia siap pesan macam2 kat mak cik,,ala macam yang saya cakap semalam".

Mak Cik Esah(menangis).."Ya Allah,dik,petang semalam, lepas adik balik tu,mak cik pergi rumah dia,pintu rumah terkunci,nasib baik mak cik ada kunci,mak cik jumpa dia terbaring atas tilam...dia dah meninggal.Masa orang sepital datang,meraka kata dah hampir 2 hari dah dia meninggal.betul ke adik jumpa dia semalam?"

Aku terus terkedu..patutla muka pakcik tu pucat lain macam...mengigil badan.Sejak aku tolong polis jejak budak hilang dan kena bunuh 5,6 thn lepas,dah lama aku tak mengigil macam ni.

Mak Cik Esah:"mungkin dia mintak tolong orang uruskan mayat dia melalui adik,pak cik Jusoh ni baik,orangnya alim,dia dok sorang2 je sejak bininya meninggal 8 tahun lepas,anak pun tak ada.Apa pun mak cik sebagai ahli keluarga dia nak terima kasih banyak2 pada adik"

Aku:"Semuanya kuasa Allah mak cik,sekurang2nya dia dah tenang kat sana"

Mak Cik Esah:"Betul,betapa besar kuasa Allah,nanti jemput datang malam ni,buat tahlil,ajak suami sekali ye"

Aku:"Insyaallah"

Malam itu,masa majlis tahlil kat rumah mak cik esah,air mata aku menitis,aku nampak pak cik Jusoh senyum pada aku,seolah-olah ucap terima kasih.Air mata aku terus menitis laju,betapa aku bersyukur sebab dikelilingi keluarga yang sayangkan aku,betapa ingatan aku serta merta ingatkan Arwah Ayah,ingatkan ibu yg dah semakin uzur,aku janji pada diri sendiri,aku akan jaga ibu dan akan sentiasa akan ada disisi dia saat dia sakit,susah dan senang.Aku akan tetap akan ada disisinya saat dia memejamkan matanya buat kali terahir.Mama,Lina sayang mama!

Betapa besar kuasa Allah,tiada apa yang mustahil bagi DIA.

AL-Fatihah pada Haji Yusof B. Mohd Saman.

Saturday, April 21, 2012

Syair dalam memori

Arwah atuk selalu bacakan syair ini semasa kecil,tapi sebab dah terlalu lama,saya pun dah lupa,,beberapa hari lepas masa godek2 almari lama,jumpa satu Quran kecil besar duit 50 sen,dan rangkap2 ini:

“… asal kami daripada anak cucu Raja Iskandar Zulqarnain, nisab kami daripada Raja Nusirwan, Raja Masyrik dan Maghrib dan pancar kami daripada Sulaiman ‘alaihis salam… ” Sejarah Melayu (SM), karangan Abdullah ibn Abdulkadir Munsyi, bait 2.2).

catatan ke2:

Maharaja Nusirwan ‘Adil (Anushirvan/King Khosrow I “The Just” of Persia) bin Maharaja Kibad Syahriar (Kavadh I of Persia) bin Firuz II of Persia bin Yazdagird II of Persia bin Bahram V of Persia bin Yazdagird I of Persia bin Shapur III of Persia bin Shapur II “The Great” of Persia bin Ifra Hormuz binti Vasudeva of Kabul bin Vasudeva IV of Kandahar bin Vasudeva III of Kushans bin Vasudeva II of Kushans bin Kaniska III of Kushans bin Vasudeva I of Kushans bin Huvishka I of Kushans bin Kaniska of Kushanastan bin Wema Kadphises II of Kunhanas bin Princess of Bactria binti Calliope of Bactria binti Hippostratus of Bactria bin Strato I of Bactria bin Agathokleia of Bactriai binti Agathokles I of Bactriai bin Pantaleon of Bactria bin Sundari Maurya of Magadha (menikah dengan Demetrios I of Bactriai*), keturunan Raja Iskandar (Alexander III “The Great” of Macedonia)) binti Princess of Avanti (menikah dengan Brihadratna Maurya of Magadha**), keturunan King Ashoka) binti Abhisara IV of Avanti bin Abhisara III of Pancanada bin Abhisara II of Taxila bin Abhisara I of Taxila bin Rodogune Achaemenid of Persia binti Artaxerxes II of Persia bin Darius II of Persia bin Artaxerxes I of Persia bin Xerxes I “The Great” of Persia bin Atossa of Persia (menikah dengan Darius I of Pesia***), keturunan Bani Israil) binti Cyrus II “The Great” of Persia catatan ketiga: Darius I of Persia bin Meshar binti Salathial bin Tamar binti Johanan bin Josias bin Amon bin Manasses bin Ezechias bin Achaz bin Joatham bin Uzziah bin Amaziah bin Joash bin Ozias bin Jehoram bin Jehoshapat bin Asa bin Abia bin Roboam bin Nabi Sulaiman

kesimpulan dari post ni:arwah datuk selalu cerita tentang moyang2 kami...tapi sampai sekarang aku pun masih tak faham..nama macam cerita purba...agak2 atuk aku goggle kat internet ke sbb sama la info masa tanya pakcik goggle..ke pakcik goggle pergi goggle arwah atuk...ntah dh merepak dah aku ni

Hmmm..Berhabuk

Assalamualaikum..perkataan pertama.hmmm berhabuk blog ni,,,habuk tahap tegar,,dh dkt2 bulan x jenguk sini,,sebab?2 faktor,,terlalu sibuk,,& malas,,sebnarnya malas tu faktor pertama.tapi tak kisah sgt la...cita2 nk aktif balik tetapi kekangan masa tu,,,agak terbatas sesangat..

Alahai Hantu

Asal-usul nama-nama hantu..
1. Hantu Raya - Berasal dari Tanah Melayu. Dipercayai terkorban di dalam satu kemalangan jalan raya, sebaik saja keluar dari Pudu Raya untuk pulang berhari raya.......kegemarannya mencuri kuih kuih raya. Tempat menginapnya disyaki di balai - balai raya.
2.Hantu Langsuir - Dikenal pasti berasal dari Tanah Seberang. Ceritanya bermula di suatu pagi raya bila seorang suri rumah sedang memasang langsir lalu terjatuh dari tingkap, terus mati. Selepas itu, dia selalu datang menjeguk langsirnya. Hobinya bermain aumm cak di tepi langsir.
3. Hantu Stokin - Berasal dari kawasan perindustrian Shah Alam. Merupakan seorang taukeh stokin yang berjaya sehingga lupa rumah tangga. Hidupnya asyik dengan stokin. Tidur stokin, makan stokin, minum stokin sehinggalah kawan kawan menggelarnya Hantu Stokin.
4. Hantu Jerangkung - Di percayai berasal dari Tanah Besar China. Ia bekerja sebagai penjerang kangkung di sebuah restoran. Hari hari kerjanya jerang kangkung dalam sebuah periuk besar. Satu hari seorang kawan menyergahnya dari belakang, kerana terlalu terkejut ia jatuh dalam periuk itu. Perkataan akhirnya ialah 'jerang.....kung', jadilah Hantu Jerangkung. Hobinya mencangkung dan tempat tinggalnya dalam almari, sebab tu le ada lagu 'Jerangkung Dalam Almari'.
5. Hantu Pontianak - Disyaki berasal dari India. Seorang lelaki, Mr. Ponti mendapat seorang anak perempuan yang sangat hodoh. Orang kampung selalu menyindir anak ponti ini. Ponti punya anak - Ponti punya anak - Ponti punya anak. Ponti sangat malu dan mengurung anaknya. Selepas 5 tahun, anaknya keluar dari rumah dan terkejutlah seorang nenek, Oi! Pontianak...Lekatlah nama pontianak.
6. Hantu Penanggal - Seorang ibu tiri yang kejam, hobinya menanggalkan kain anak tirinya selain kain lakinya. Dah terbiasa dia rasa seronok pulak. Dia melebarkan hobinya dengan menanggalkan kain orang orang kampung. Hebohlah satu kampung 'Lari..lari.....Penanggal'. Bila dia melihat sesuatu yang menarik seperti kurap, panau, kayap dan anu.....dia pun mengilai semahunya.
7. Hantu Pocong - Berasal dari Puchong. Nama sebenarnya Amat Garpu Bin Mat Sudu. Dia ni suka sangat menipu, senang cerita...kaki cong le. Bila dia mati terlompat lompatlah dia, nak pergi cong orang. Jadilah Pocong.

Monday, February 20, 2012

Tahi lalat dan maksudnya?



Masyarakat pada zaman dahulu mengenal seseorang dgn melihat tanda pada badannya

Sejauhmana kebenarannya tidaklah diketahui dgn jelas. Namun begitu, ia biasa diajarkan di kalangan Masyarakat Melayu. Hanyalah sekadar menambah pengetahuan semata-mata.

TANDA FIRASAT

•bibir atas kanan banyak rezeki, pandai
•bibir atas kiri ramai kawan, baik hati
•bibir bawah kanan disegani orang, ramai yg suka
•bibir bawah kiri pandai bicara, tak mudah kalah
•leher kanan cerdas, jujur, berani menderita
•leher kiri cerdas dlm segala hal dan banyak pengetahuan
•leher di tengah tercapai cita-cita
•biji mata kanan suka serong dan pembohong
•biji mata kiri pembohong tetapi baik hati
•hujung mata kanan baik hati, sopan santun, cerdas
•hujung mata kiri baik budi, murah rezeki
•punggung kanan agak mengalami kesulitan
•punggung kiri malas dan suka duduk
•betis kanan suka berhibur, boros
•betis kiri rajin,tidak suka menganggur
•lutut kanan bersikap tidak peduli dan tak mahu berusaha
•lutut kiri kurang kuat berusaha
•kepala sebelah kanan terkabul cita-cita
•kepala sebelah kiri sering menemui kesusahan
•kepala sebelah belakang jujur, sabar dan tekun
•kening kanan cerdas dan cekap
•kening kiri cerdas, sopan santun
•tengah kening keras hati, berani segala hal
•hujung mulut kanan kecil rezeki, tak mudah kalah
•hujung mulut kiri suka berpoya-poya
•ketiak kanan dapat menyimpan rahsia
•ketiak kiri jujur, banyak yang cinta
•pergelangan kaki kanan suka berpergian (keluar rumah)
•pergelangan kaki kiri kehendak kuat
•batang hidung banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya
•pada hidung banyak rezeki
•dagu bawah kanan jujur dan baik hati
•dagu bawah kiri bijak sana dan berbudi luhur
•kemaluan kanan atau kiri baik, suka senggama
•di kepala kemaluan (lelaki) bakal beristeri 2
•tumit kanan jujur dan banyak kawan
•tumit kiri baik budi
•alis kanan suka menolong, baik hati
•alis kiri ramai yang suka
•pangkal peha kanan kemahuan kuat
•pangkal peha kiri suka kerja apa pun
•telapak kaki kanan tak mudah mengeluh
•jari kaki kanan suka menolong
•jari kaki kiri berbudi, suka berbuat baik
•bahu kanan cermat dlm membuat keputusan, banyak tanggungan
•bahu kiri suka kerja keras, banyak tanggungjawab
•buah dada kanan baik hati, pendiam,simpan rahsia
•buah dada kiri ramai kawan, setia pada pasangan
•lengan kanan setia dan taat pada atasan
•lengan kiri menepati janji dan rajin
•pipi kanan ramai teman
•tengah-tengah pipi kanan ramai yg suka
•tengah-tengah pipi kiri ramai teman
•ubun-ubun kurang jujur
•pusat cerdas, tangkas, tekun
•pusat bahagian kanan sejahtera dalam hidup
•pusat bahagian kiri beroleh kemuliaan
•pinggang kanan sayang pada pasangan hidup
•pinggang kiri disayang pasangan hidup
•dada kanan dapat mengatasi masalah
•dada kiri berani, jujur dan sabar
•telapak kaki kanan tidak mudah mengeluh
•telapak kaki kiri baik budi pekertinya
•siku tangan kanan kuat ingin memiliki kekayaan
•siku tangan kiri baik hati, suka menolong
•jari tangan kanan serba beroleh keuntungan
•jari tangan kiri serba baik bekerja
•jari telapak tangan kanan banyak rezeki tapi boros
•jari telapak tangan kiri banyak rezeki dan cermat
•pergelangan tangan kanan boros, suka bersukaria
•pergelangan tangan kiri dapat berpangkat
•perut bawah kanan banyak rezeki, suka memberi maaf
•perut bawah kiri baik hati, tenang hidupnya
•sudut mata kanan dalam disayang suami atau isteri
•sudut mata kiri dalam tidak mudah dilupakan pasangan
•sudut mata kanan luar baik budi, ramai yg cinta
•pelipis kiri murah rezeki, dpt jadi kaya
•pelipis kanan serba berhasil dalam usaha
•kelopak mata kanan atas baik hati, ramah, berjaya
•kelopak mata kiri atas baik budi, ramai yg suka
•kelopak mata kanan bawah agak malas
•kelopak mata kiri bawah agak bodoh, kurang bijaksana


baca je..jangan percaya

Saturday, February 11, 2012

SELAMAT ULANGTAHUN,SAYANG




12/2/2002-12/2/2012,dalam x sedar dh 10 tahun usia perkahwinan kita.terima ksh sbb jadi my hubby,my soulmate,my housemate,myroommate,terima kasih sbb 'bimbing' sy tika saya 'terjatuh',sentiasa disisi saat suka,duka,pahit,masin,lemau.terima ksh sbb terima saya seadanya,layan peel sy yg kdg2 'tingtong' n hangin 1 badan.Terima ksh sbb selalu tolong sy,selalu tlg kemas rumah,tlg basuh baju,tolong lipat baju & tlg jaga anak2.

Terasa baru semalam je saya sah jd isteri awk,terasa baru semalam terjumpa awk,awk senyum meleret sedangkan dlm hati saya ckp"amboi,senyum mengoda mcm perogol bersirila,gerun aku"....walau muka awk brutal tp dlm hati banyak taman,taman rama2,taman bungaraya,taman orkid,taman rusa ,malah taman belakang rumah kita yang sekarang banyak siput khinzir tu(ehem,,paham2 le,bila nak menebas..he,,,he)

Moga perkahwinan kekal hingga ke akhir hayat seperti kata2 awk"kalau sy masuk syurga,sy nak awk jadi bidadari saya"...terima ksh..akhir kata,,sy x nak apa2 hadiah,cukupla kereta sebuah@diamond sesar siku,takpun rantai emas ala2 tali kerbau punya edition,,bkn nak meminta2,cuma nak mengada-ngada....:)

SAYA SAYANG AWK

Friday, February 10, 2012

PARANORMAL?

Assalamualaikum. Maaf kalau posting kali ni ada yg terkilan & tak selesa.Dah lama saya perhati,hari ni tanya pak cik goggle,,pak cik goggle tunjuk banyak benar kumpulan yang menyelidik tentang dunia paranormal ni.Bezanya golongan moden ni guna kaedah canggih manggih/gadget terkini.

Sebenarnya saya tak berapa pasti tujuan asal group2 mcm ni ditubuhkan,nak tengok hantu/jin @ suka2 @ apa.Yang paling glemer geng paranormal ni geng Uncle Seekers.
Sapa2 yang join group paranormal tlg explain tujuan(mcm la depa bukak blog akus..hu..hu..hu)

Yang saya kompius bila depa buat aktiviti,kaum hawa berpakaian tak tutup aurat a.k.a aurat terbuka.Kenapa saya komplen macam tu?,sbb mereka menjejak entiti paranormal tetapi mereka berada dalam keadaan di mana syaitan teramat suka suki/joget2 lagi.

Saya pernah dijemput oleh satu group ni.saya diam je sepanjang proses mereka.Mereka menjalankan kajian di sebuah rumah misteri di kawasan .....
Masa tu ada sorang sukarelawan,si speaky ni sukarela(tapi mcm tak berapa nak rela pun ada),adik speaky ni disuruh masuk dalam rumah tu,berada di posisi yang telah ditetapkan,Masa tu Jam betul2 12 malam.

Maka dari jauh mereka ni pun mengsekodeng dengan kamera & alat2 canggih untuk jejak hantu.Saya terkilan jugak yang jejak hantu bebas bercampur gaul lelaki & pompuan,bertepuk tampar,yang ahli paranormal kaum hawa pun blh tahan ketat bajunya.Macam mana nak jejak hantu,kalau kamu buat apa yang Allah larang.tapi malas nak cakap banyak,sy diam aje lah,,malas mak nak mengomplen.

Tetiba si speaky tu pengsan,kalut ributla group ni,,tapi dlm group tu,ada 2 org pemuda ni pandai dalam perubatan Islam,.Respek kat budak ni,muda lagi tapi matang.Budak speaky tu meracau-racau(dah hang lemah semangat,tak yah la sukatak rela masuk dalam).

Tetiba datang budak lelaki(macam bagus je lagaknya..aka org kelantan kata koya/syok sendiri).Dia datang pada saya,baik punya soklan dia tanya
"Akak ni sape?sapa ajak datang sini."

Saya:"akak datang dengan siti.....,dia ajak datang sini"

Budak tadi tanya lagi,"Saya nasihat akak balikla,kami ni kerja jejak hantu,benda2 misteri,kang akak pulak yang pengsan,menyusahkan kami pulak nanti"

Dalam hati saya("Baiknya budi bahasa,nak cari hantu ye,hang mulut macam hantu.")

Budak ni ingat saya nak sangat datang situ.kalau tak sebab sorang ahli group tu nak kenal saya & My BFF saya tu nak buat kajian,tak hingin saya nak pg sana,tido golek2 atas katil lagi best.

Si Speaky tu sedar sikt2 ala2 mamai.Kesian pulak tengok,
Mengeluhla group tu pasal tak dapat nak 'tangkap' kewujudan entiti tu tapi teruja sebab wujud entiti hingga berlaku rasukan.

Si siti my BFF pun kata tak lengkap kajian dia malam ni.
Aiii cik siti dan group paranormal tu,,kamu semua tak nampak ke 10 ekor setan yang dok dalam rumah tu.dan 5 jin nasrani yang dok mengendeng kat tepi kamera.serta 2 ekor hantu/setan yang dok tercongok kat atas bahu si speaky tu..tambah minah tak de muka,jin kelabu asap yang dok jeling kat atas atap rumah tu..

Rumah tu dh jadi tempat tinggal mereka.

Hmmm,,sebab tu baik saya diam dari berkata2.walau mungkin Allah bagi saya kelebihan nampak 'mereka',tak pernah terfikir dalam kepala otak saya,business plan saya untuk wujudkan group macam tu.wat penat je..nak jejak?tepi jalan pun melambak,,apakata letak kamera dalam disko & hotel2 murah,,melambak,budget tak cukup ruang campur pulak dengan geng2 syaitan manusia,,wahhh..cukup matching.

Untuk cari bukti 'mereka' tu wujud,?,hmmm dalil tentang jin dan syaitan melambak dalam Al-Quran,Malah Arwah datuk saya sendiri pernah masuk dalam masjid Jin di Mekah,masa beliau belajar kat Mekkah dulu.

Alam ghaib ini ada beberapa kategori. Yang tertinggi ialah alam malaikat. Kedua alam jin dan ketiga alam ruh muqaddasah. Malaikat diceritakan dalam Quran dan Hadis. Malaikat lebih dahulu diciptakan dari jin. Ia dijadikan dari cahaya manakala jin dicipta dari api. Oleh itu malaikat lebih ringan ciptaannya dari jin karena cahaya lebih ringan dari api. Sebab itu juga bilangan malaikat lebih ramai dari jin. Nisbahnya pada setiap sepuluh malaikat satu jin. Juga disebabkan malaikat dicipta dari cahaya, perjalanannya lebih cepat dari jin.

Jin pula lebih dahulu dicipta dari manusia. Kalau jin dijadikan daripada api, manusia dijadikan daripada tanah. Sebab itu manusia berbentuk jisim yang pejal, lebih lambat pergerakannya. Sebab itu juga jin lebih ramai bilangannya daripada manusia. Nisbahnya setiap sepuluh jin satu manusia. Malaikat lebih ramai dari jin dan jin pula lebih ramai dari manusia dengan nisbah 10:1 .

Saya bukan kata tak elok kumpulan paranormal ni,kalau minat teruskanlah.satu nasihat saya yang ilmu tak seberapa ni,jagalah batas pergaulan,bagi kaum hawa,tutuplah aurat,,apa guna anda menjejak sesuatu jika anda sendiri mengikut apa yang geng2 syaitan suka/membuat sesuatu yang jelas2 Allah haramkan.

Renung-renungkan dan selamat beramal

-Cicit Tok Raja Ali Haji(MEL Haslina Al-Idrus)