Thursday, December 29, 2011

Tamat sudah Tentang Dhia





Orang lain tgk,aku pun sama,,dok jadi penonton setia dpn TV,nasib baik maghrib awal..Td dh last episod,,,sedih n sebak hati ku,,,cessss..sbb drama aku teremo,,wat malu company jes,,anyway pelakon lakonan real..drama yg guna skrip Azlina mmg slalu dpt sambutan,,sama la dgn kak Syarifah Abu Salem kita tu,,x caya,,sana sini org cerita psl drama Elyssa..Ter emo aku tgk tv hari ni...

Wednesday, December 28, 2011

Nak buat 'durian party' di rumah anda? Hubungi FAMA




KUALA LUMPUR: Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (Fama) mempromosikan Pesta Jom Makan Durian dengan menganjurkan "durian party" kepada seluruh rakyat Malaysia dengan menyediakan perkhidmatan ke tempat kediaman.

Pengerusi Fama Datuk Badruddin Amiruldin berkata ini bertujuan mempromosi, menarik minat dan menggalakkan rakyat Malaysia makan buah-buahan tempatan.


"Dengan minimum 50 orang, 'durian party' ini boleh diadakan di rumah.

"Contohnya di hujung minggu satu keluarga nak panggil ahli keluarga dan saudara mara untuk adakan perjumpaan, dan kita (Fama) akan sampai ke rumah mereka, kita akan pasang khemah, hantar pegawai-pegawai kita untuk hidangkan buah-buah ini dengan harga berpatutan," katanya kepada pemberita di majlis Pesta Jom Makan Durian 2011 di perkarangan Muzium Telekom di sini hari ini.

Beliau berkata harga yang dikenakan ialah RM15 bagi dewasa dan RM8 untuk kanak-kanak bagi Durian D24.


"Usaha ini bukan sahaja dapat mengeratkan hubungan kekeluargaan malah membantu peladang dan petani yang mempunyai ladang buah-buahan dalam menjana pendapatan mereka, kata Badruddin.

"Program ini adalah untuk memasarkan buah-buahan tempatan dan kita dapat lihat konsep ini bukan sekadar kita makan durian tetapi juga kita bersantai bersama rakan-rakan, keluarga bagi mengeratkan silaturahim.

"Durian party ini boleh diadakan di mana-mana saja. Konsep Fama ini bukan saja untuk mempromosi malah turut menjana pertumbuhan ekonomi bagi peringkat bawah," katanya.

Beliau berkata ini juga merupakan satu daripada cara untuk menarik minat generasi muda hari ini yang kurang minat makan buah durian.

"Kita juga mengadakan promosi "Durian To School" sejak tahun lepas dengan memberi mereka makan buah durian ini pada waktu rehat dan mereka berasa teruja terutama pelajar-pelajar di bandar," katanya.

Pesta Jom Makan Durian 2011 yang diadakan di perkarangan Muzium Telekom buat kali keempat, berakhir Jumaat ini, dibuka dari 10 pagi hingga 7 malam. -- BERNAMA

Note: tergoda i,,teringat kat si putih,,kucing ku yang gila makan durian,,,lps tu mcm mabuk durian,,jalan macam org minum todi,,kami adik beradik pakat gelak..kejam pulak bila teringat,,yang pasti tu la balasannya,sapa suruh dia diam2 pg jilat sampai 3 bijik durian,,setiap kali bwk balik durian,,dia la yg paling laju lari..bkn ikut tuan,,ikut durian tu,,alahai..musim hujan ni makan durian mcm best je

Surat Rahsia Jual Zuriat

KUCHING: Sekeping surat yang ditemui dalam bakul sampah menyelamatkan seorang bayi tidak sah taraf daripada dijual bapa kandungnya sendiri dengan harga RM7,000 dipercayai kepada sindiket menjual bayi.

Bayi perempuan berusia lapan hari itu diselamatkan selepas tiga individu ditahan polis dalam beberapa serbuan berasingan di sekitar bandar raya ini, Jumaat lalu.


Difahamkan, bayi itu dilahirkan ibunya yang berusia 31 tahun berasal dari Kuala Lumpur di sebuah hospital di bandar raya ini, pada 19 Disember lalu.

Menurut sumber, sebaik melahirkan bayi berkenaan, wanita berkenaan mendakwa dia dibawa seorang wanita lain yang tidak dikenali pulang ke rumahnya di Jalan Keranji, di sini, pada keesokannya, kononnya untuk berehat. Tanpa mengesyaki sesuatu tidak diingini, mangsa bersama anaknya dibawa seorang wanita tidak dikenali dipercayai berasal dari Sibu ke rumah terbabit untuk berehat.

Ketika berada di rumah itu, wanita terbabit ternampak sekeping surat dalam bakul sampah dan hatinya tiba-tiba tergerak untuk membaca kandungan surat berkenaan.

“Wanita itu terkejut apabila mendapati surat dibacanya menyatakan bayinya akan dijual dengan harga RM7,000 dan mengesyaki teman lelakinya berusia 30-an berasal dari Sibu turut terbabit dalam rancangan bagi menjual anak mereka,” katanya.

Sumber: Harian metro 29/12/2011

Warga Asing

Warga asing banjiri tempat awam merimaskan
Oleh Halina Mohd Noor
halina@bharian.com.my
2011/12/28







PEKERJA asing membanjiri sekitar Lebuh Pudu dan Jalan Silang, Kuala Lumpur.KUALA LUMPUR: Kehadiran puluhan warga asing dari pelbagai negara seperti Afrika, Bangladesh, Nepal dan Myanmar yang melepak di sekitar Puduraya setiap hari tanpa mengira waktu, bukan saja merimaskan orang ramai, malah menakutkan warga tempatan terutama wanita yang bekerja atau berkunjung ke kawasan berkenaan.

Tinjauan Berita Harian kelmarin mendapati warga asing membanjiri kawasan sekitar Kotaraya dan Puduraya tanpa sebarang aktiviti dan berkumpul di kawasan tumpuan awam sehingga menyebabkan warga tempatan pula berasa seperti berada di negara asing.

Pekerja kedai serbaneka beroperasi 24 jam, Aisyah Yunus, 23, berkata kebanyakan warga asing berkenaan terutama dari Afrika dan Bangladesh gemar menghabiskan masa dengan melepak di depan kedai tempatnya bekerja bermula petang hingga dinihari, menyebabkan beliau takut kerana sering diusik. Paling menyakitkan hati apabila warga asing ini berani mengusik wanita tempatan tanpa segan silu termasuk ibu yang membawa anak - Maryam Adnan, pelancong. Beliau berkata, kehadiran warga asing di situ bukan perkara baru, menyebabkan warga tempatan sendiri takut untuk keluar sendirian.

“Mereka selalu berkumpul beramai-ramai pada Jumaat petang hingga lewat pagi di depan kedai saya bekerja dan sering bergaduh sesama sendiri, menyebabkan saya takut terutama apabila terpaksa bekerja sehingga lewat pagi.

“Warga asing dari Bangladesh dan Afrika paling ramai di sini. Ada sesetengahnya cuba berkomunikasi dengan saya dalam bahasa mereka tetapi apabila saya tidak memahaminya, mereka akan memarahi saya.

“Sebagai wanita, memang menakutkan apabila saya terpaksa berdepan situasi ini dan berharap pihak berkuasa bertindak menyekat mereka daripada berkumpul beramai-ramai sehingga lewat pagi,” katanya.
Maryam Adnan, 32, yang baru tiba untuk menghabiskan cuti umum di sini, turut melahirkan rasa terkejut dengan kehadiran warga asing yang ramai di kawasan berkenaan sehingga menimbulkan rasa kurang selesa dan tidak selamat kepada warga tempatan.

“Saya tidak sangka pusat tumpuan ibu kota Kuala Lumpur dipenuhi warga asing sehingga menyebabkan saya pula terasa seperti berada di Bangladesh. Kehadiran mereka yang melepak secara berkumpulan di bawah pokok, kawasan lapang dan tempat meletak kereta memang cukup menggerunkan.

“Sebagai rakyat negara ini, saya memang tidak selesa dengan kehadiran mereka yang gemar merenung golongan wanita dan cuba bercakap dalam bahasa tidak difahami. Saya rasa tiada jaminan keselamatan apabila wanita seperti saya keluar berjalan-jalan di sini,” katanya.

Sehubungan itu, Maryam mahu pihak berkuasa seperti polis termasuk Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menjalankan tindakan sewajarnya termasuk memantau kehadiran warga asing di tengah bandaraya demi keselamatan warga tempatan.

“Paling menyakitkan hati apabila warga asing ini berani mengusik wanita tempatan tanpa segan silu termasuk ibu yang membawa anak.

“Jadi, rondaan lebih kerap serta pemeriksaan dokumen perjalanan mereka wajar dilakukan, selain mengenakan peraturan tidak membenarkan mereka berkumpul di tempat awam,” katanya.

note:sy puan pernah alami,,jumpa mamat bangla yg renung2 ala2 mengoda la tus...oh no...not my type..walau pun cik hubby ku hitam manis,,yg pasti IC nya biru..ye..rasa cam nak lempang jer,,kalau tgk ala2 mengoda,,,lpas tu cik adik manis...tu tak awang hitam lagi,,udah la mendung awan kelabu,,ramai aweks-aweks malaysia tergoda....ukhssss...mintak simpang

Tuesday, December 27, 2011

Ingatan Untuk Wanita



SEPULUH jenis seksaan yang menimpa wanita
yang diperlihatkan kepada Nabi Muhammad SAW
ketika melalui peristiwa Israk dan Mikraj,
membuatkan Rasulullah menangis setiap kali
mengenangkannya.

Dalam perjalanan itu, antaranya Baginda
diperlihatkan

(1) perempuan yang digantung
dengan rambut dan otak di kepalanya mendidih.
Mereka adalah perempuan yang tidak mahu
melindungi rambutnya daripada dilihat lelaki lain.

Seksaan lain yang diperlihatkan Baginda ialah

2) perempuan yang digantung dengan lidahnya dan

3)tangannya dikeluarkan daripada punggung dan

4)minyak panas dituangkan ke dalam
kerongkongnya.
Mereka adalah perempuan yang suka menyakiti hati suami dengan kata-katanya.

5) perempuan digantung buah dadanya dari arah punggung dan
air pokok zakum dituang ke dalam kerongkongnya. Mereka adalah perempuan yang menyusui anak orang lain tanpa keizinan
suaminya.

6) perempuan diikat dua kakinya serta dua tangannya sampai ke ubun dan dibelit beberapa ular dan kala jengking. Mereka adalah perempuan yang boleh solat dan berpuasa tetapitidak mahu mengerjakannya, tidak berwuduk dantidak mahu mandi junub. Mereka sering keluar rumah tanpa mendapat izin suaminya terlebih duludan tidak mandi iaitu tidak bersuci selepas habis
haid dan nifas.

7) perempuan yang makan daging tubuhnya sendiri manakala di bawahnya ada api yang menyala. Mereka adalah perempuan yang berhias untuk dilihat lelaki lain dan suka menceritakan aib orang lain.

(8) perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting dari
neraka. Mereka adalah perempuan yang suka memasyhurkan diri sendiri supaya orang melihat akan perhiasannya.

(9)perempuan yang kepalanya seperti kepala babi dan badannya pula seperti keldai. Mereka adalah perempuan yang suka mengadu domba dan sangat suka berdusta.

(10) rupanya berbentuk anjing dan beberapa ekor ular serta kala jengking masuk ke dalam mulutnya dan keluar melalui duburnya. Mereka adalah perempuan yang suka marah kepada suaminya dan memfitnah orang lain

Monday, December 26, 2011

Kisah teladan- Si Abid & janji iblis




Suami isteri itu hidup tenteram mula-mula. Meskipun melarat, mereka taat kepada perintah Tuhan. Segala yang dilarang Allah dihindari, dan ibadah mereka tekun sekali. Si Suami adalah seorang yang alim yang taqwa dan tawakkal. Tetapi sudah beberapa lama isterinya mengeluh terhadap kemiskinan yang tiada habis-habisnya itu. Ia memaksa suaminya agar mencari jalan keluar. Ia membayangkan alangkah senangnya hidup jika segala-galanya serba cukup.


Pada suatu hari, lelaki yang alim itu berangkat ke ibu kota, mahu mencari pekerjaan. Di tengah perjalanan is melihat sebatang pohon besar yang tengah dikerumuni orang. Is mendekat. Ternyata orang-orang itu sedang memuja-muja pohon yang konon keramat dan sakti itu. Banyak juga kaum wanita dan pedagang-pedagang yang meminta-minta agar suami mereka setia atau dagangnya laris.


"Ini syirik," fikir lelaki yang alim tadi. "Ini harus dibanteras habis. Masyarakat tidak boleh dibiarkan menyembah serta meminta selain Allah." Maka pulanglah dia terburu. Isterinya heran, mengapa secepat itu suaminya kembali. Lebih heran lagi waktu dilihatnya si suami mengambil sebilah kapak yang diasahnya tajam. Lantas lelaki alim tadi bergegas keluar. Isterinya bertanya tetapi ia tidak menjawab. Segera dinaiki keldainya dan dipacu cepat-cepat ke pohon itu. Sebelum sampai di tempat pohon itu berdiri, tiba-tiba melompat sesusuk tubuh tinggi besar dan hitam. Dia adalah iblis yang menyerupai sebagi manusia.

"Hai, mahu ke mana kamu?" tanya si iblis.

Orang alim tersebut menjawab, "Saya mahu menuju ke pohon yang disembah-sembah orang bagaikan menyembah Allah. Saya sudah berjanji kepada Allah akan menebang roboh pohon syirik itu."

"Kamu tidak ada apa-apa hubungan dengan pohon itu. Yang penting kamu tidak ikut-ikutan syirik seperti mereka. Sudah pulang saja."

"Tidak boleh, kemungkaran mesti dibanteras," jawab si alim bersikap tegas.

"Berhenti, jangan teruskan!" bentak iblis marah.


"Akan saya teruskan!"


Kerana masing-masing tegas pada pendirian, akhirnya terjadilah perkelahian antara orang alim tadi dengan iblis. Kalau melihat perbezaan badannya, seharusnya orang alim itu dengan mudah boleh dibinasakan. Namun ternyata iblis menyerah kalah, meminta-minta ampun. Kemudian dengan berdiri menahan kesakita dia berkata, "Tuan, maafkanlah kekasaran saya. Saya tak akan berani lagi mengganggu tuan. Sekarang pulanglah. Saya berjanji, setiap pagi, apabila Tuan selesai menunaikan sembahyang Subuh, di bawah tikar sembahyang Tuan saya sediakan wang emas empat dinar. Pulang saja berburu, jangan teruskan niat Tuan itu dulu,"


Mendengar janji iblis dengan wang emas empat dinar itu, lunturlah kekerasan tekad si alim tadi. Ia teringatkan isterinya yang hidup berkecukupan. Ia teringat akan saban hari rungutan isterinya. Setiap pagi empat dinar, dalam sebulan saja dia sudah boleh menjadi orang kaya. Mengingatkan desakan-desakan isterinya itu maka pulanglah dia. Patah niatnya semula hendak membanteras kemungkaran.

Demikianlah, semnejak pagi itu isterinya tidak pernah marah lagi. Hari pertama, ketika si alim selesai sembahyang, dibukanya tikar sembahyangnya. Betul di situ tergolek empat benda berkilat, empat dinar wang emas. Dia meloncat riang, isterinya gembira. Begitu juga hari yang kedua. Empat dinar emas. Ketika pada hari yang ketiga, matahari mulai terbit dan dia membuka tikar sembahyang, masih didapatinya wang itu. Tapi pada hari keempat dia mulai kecewa. Di bawah tikar sembahyangnya tidak ada apa-apa lagi keculai tikar pandan yang rapuh. Isterinya mulai marah kerana wang yang kelmarin sudah dihabiskan sama sekali.


Si alim dengan lesu menjawab, "Jangan khuatir, esok barangkali kita bakal dapat lapan dinar sekaligus."

Keesokkan harinya, harap-harap cemas suami-isteri itu bangun pagi-pagi. Selesai sembahyang dibuka tikar sejadahnya kosong.

"Kurang ajar. Penipu," teriak si isteri. "Ambil kapak, tebanglah pohon itu."

"Ya, memang dia telah menipuku. Akan aku habiskan pohon itu semuanya hingga ke ranting dan daun-daunnya," sahut si alim itu.

Maka segera ia mengeluarkan keldainya. Sambil membawa kapak yang tajam dia memacu keldainya menuju ke arah pohon yang syirik itu. Di tengah jalan iblis yang berbadan tinggi besar tersebut sudah menghalang. Katanya menyorot tajam, "Mahu ke mana kamu?" herdiknya menggegar.


"Mahu menebang pohon," jawab si alim dengan gagah berani.

"Berhenti, jangan lanjutkan."

"Bagaimanapun juga tidak boleh, sebelum pohon itu tumbang."

Maka terjadilah kembali perkelahian yang hebat. Tetapi kali ini bukan iblis yang kalah, tapi si alim yang terkulai. Dalam kesakitan, si alim tadi bertanya penuh heran, "Dengan kekuatan apa engkau dapat mengalahkan saya, padahal dulu engkau tidak berdaya sama sekali?"

Iblis itu dengan angkuh menjawab, "Tentu saja engkau dahulu boleh menang, kerana waktu itu engkau keluar rumah untuk Allah, demi Allah. Andaikata kukumpulkan seluruh belantaraku menyerangmu sekalipun, aku takkan mampu mengalahkanmu. Sekarang kamu keluar dari rumah hanya kerana tidak ada wang di bawah tikar sejadahmu. Maka biarpun kau keluarkan seluruh kebolehanmu, tidak mungkin kamu mampun menjatuhkan aku. Pulang saja. Kalau tidak, kupatahkan nanti batang lehermu."


Mendengar penjelasan iblis ini si alim tadi termangu-mangu. Ia merasa bersalah, dan niatnya memang sudah tidak ikhlas kerana Allah lagi. Dengan terhuyung-hayang ia pulang ke rumahnya. Dibatalkan niat semula untuk menebang pohon itu. Ia sedar bahwa perjuangannya yang sekarang adalah tanpa keikhlasan kerana Allah, dan ia sedar perjuangan yang semacam itu tidak akan menghasilkan apa-apa selain dari kesiaan yang berlanjutan . Sebab tujuannya adalah kerana harta benda, mengatasi keutamaan Allah dan agama. Bukankah bererti ia menyalahgunakan agama untuk kepentingan hawa nafsu semata-mata ?

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

"Barangsiapa di antaramu melihat sesuatu kemungkaran, hendaklah (berusaha) memperbaikinya dengan tangannya (kekuasaan), bila tidak mungkin hendaklah berusaha memperbaikinya dengan lidahnya (nasihat), bila tidak mungkin pula, hendaklah mengingkari dengan hatinya (tinggalkan). Itulah selemah-lemah iman."

Hadith Riwayat Muslim

Kredit to:kisah2 teladan

Dunia kita sebelum lahir ke dunia



Betapa agungnya kekuasaan Tuhan...benih pada ayah adalah sesuci matahari, bayi dalam kandungan adalah sesuci bulan, lahir, membesar,dewasa, tua, sakit dan kembali ( lengkaplah aturan hidup seorang insan).....Apakah pengisian kita untuk kembali kepadaNya?

Betapa Agungnya ciptaan ALLAH

Tidak terjangkau dek pemikiran manusia.

Begitu halus, luarbiasa, amat menakjubkan.

Setiap detik proses kejadian dari setitis mani , bertemu, bercantum, berkembang . membentuk dan seterusnya membesar......

mengikut aturan yang ditetapkanNYA dengan begitu amat teratur dan indah sekali.

Firman ALLAH bermaksud :

"Kemudian Kami ciptakan air benih itu menjadi sebuku darah beku. lalu Kami ciptakan darah beku itu
menjadi seketul daging; kemudian Kami ciptakan daging itu menjadi beberapa tulang; kemudian
Kami balut tulang-tulang itu dengan daging. Setelah sempurna kejadian itu Kami bentuk dia menjadi
makhluk yang lain sifat keadaannya. Maka nyatalah kelebihan dan ketinggian Allah sebaik-baik Pencipta."

Surah Al Mukminun : 14


Justeru ..............

Mengapa manusia gemar mencetuskan pertelingkahan
sedangkan .......
Manusia itu sendiri dilahirkan adalah dari hasil sebuah kemesraan

fikir-fikirkanlah

Monday, December 19, 2011

INGATAN UNTUK DIRI SENDIRI

Salam,

Alhamdulillah, nampaknya Kementeria Kesihatan begitu serius menangani produk pelangsing badan yang membahayakan kesihatan malah boleh menyebabkan kematian kepada pengguna.

(NAK BUNUH DIRI?AIYAAA...)

Jangan Bunuh Diri Anda Dengan Ubat Kurus Kintop
Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda laporan daripada Berita Harian, 15 Ogos 2010 mengenai sebanyak 47 produk pelangsing badan, kosmetik dan ubat-ubatan tradisional yang berdaftar dengan Kementerian Kesihatan disenarai hitam kerana dikesan mengandungi bahan kimia beracun termasuk steroid yang boleh memudaratkan pengguna.

Ketua Penolong Pengarah Kanan Penguatkuasaan Kementerian Kesihatan, Mazlan Ismail, berkata kebanyakan pengeluar apabila mahu mendaftarkan produk mereka dengan kementerian, akan memberikan sampel yang mengandungi kandungan produk herba. ”Bagaimanapun, selepas mendapat kelulusan, secara sembunyi mereka mencampurkan produk itu dengan bahan memudaratkan bagi memberi kesan segera kepada pengguna, sebelum diedarkan di pasaran,” katanya kepada Berita Minggu.

Katanya, ada pengguna meninggal kerana menggunakan produk ini dan dikhuatiri ramai mendapat penyakit kronik, termasuk gila jika memakan campuran bahan berkenaan secara sesuka hati tanpa pengetahuan dan nasihat doktor. Beliau berkata, syarikat pengeluar mendapat keuntungan berjuta-juta ringgit setiap bulan berikutan permintaan yang tinggi daripada pengguna apabila melihat kesan segera apabila menggunakan produk itu.

((SEBELUM NI,PERNAH PERGI KEDAI,,RAMAI YG SUGGEST,,KATA MEREKA,MENJADI,,TAPI SIKALANG,,APA CER)

Ubat Kurus Lami Yang Membunuh
Antaranya ialah 12 produk pelangsing badan yang dicampur bahan aktif sibutramine untuk mengurangkan selera makan; 17 produk kosmetik dicampur bahan pemutih hydroquinone dan tretinoin serta 18 produk tradisional dicampur dengan steroid dan antihistamine. ”Produk ini terkenal dan mendapat permintaan tinggi di pasaran, walaupun harganya mahal dengan pengeluar mencatat keuntungan jutaan ringgit setiap bulan.

Mazlan yakin masih banyak produk sedemikian dijual di pasaran, walaupun pelbagai tindakan penguatkuasaan dilakukan termasuk merampas dan menggantung lesen syarikat pengeluar terbabit. Beliau berkata, produk itu banyak dijual di toko jamu, kedai ubat tradisional dan syarikat jualan langsung. ”Produk beracun ini mudah dikenal pasti menerusi iklan dan tuntutan yang meragukan serta menarik perhatian,” katanya.

Katanya, nilai rampasan setiap produk itu juga tinggi dan meningkat setiap tahun dengan produk pelangsing RM966,871 bagi 2007; RM858,522 (2008); RM1,136,004 (2009) dan RM1,047,592 (sehingga Jun ini).



Pelangsing Body Beaus Yang Beracun
Mereka yang bersalah boleh dikenakan tindakan mengikut Akta Racun 1952 yang mengenakan denda minimum RM5,000, manakala bagi Akta Jualan Dadah, denda maksimum RM50,000.

INFO Produk disenarai hitam Kementerian Kesihatan

Produk pelangsing badan berdaftar ada sibutramine:

•Kintop, Body Beaus, BMI-9 Xy Slimming Capsule, Senna Plus Capsule
Produk tidak berdaftar mengandungi sibutramine:

•Lami
Produk berasaskan makanan mengandungi sibutramine:

•Obexlim, Slimax Coffee Beaute, Fit Body Contour, Body Trimz
Produk tradisional berdaftar yang mengandungi steroid:

•357 Nasal Spray
Produk tradisional tak berdaftar mengandungi steroid:

•Makjun Taufiq Dua Istimewa, Majun Dua Istimewa, Ginseng Jin Fui Wan, Maajun Tenaga Herba Ubi Jaga, Jamu Tradisional Jaya Asli (Anti Asam Urat), Red Brand Ginseng Plus, Zheng Fei CapsuleRen, Sem Tu Chon Chin Kuo, Pill Makjun Syafiq 3 Istimewa Reepo
Produk berasas makanan yang mengandungi steroid:

•Air Ikan Haruan
Produk kosmetik yang mengandungi hydroquinone dan tretinoin atau salah satu:

•Eriesya Spa Beauty, CreamAtika Beauty, Renewal Cream Temulawak, Whitening Pearl Cream, PapayaRatna Sari, Whitening Night Cream, Tia Amelia Krim, Jeragat Chantique, Whitening Night Cream RZAC, White Pearl Cream, Nuriz Day and Night Cream, Elite Rias Er Cream, R&Z Whitening Night Cream, Beauty Line Beautitude Multipurpose Cream, Pigmentation Recovery Complex, Zara Rejuvenation Cream, Natasya Krim Herba Gold, De Putih Night Cream
Produk tradisional berdaftar ada antihistamine

•Eng Leong Cordyceps Chuanbei Plus Cough Pill
Produk tidak berdaftar mengandungi antihistamine

•Pil Zhen Zhu Bai Fong WanQian Tong DanRaja Ubat ResdungCoral Plus UA 350MG
Nasihat saya untuk anda semua, berhati-hati dalam memilih produk pelangsing, untuk kurus biar berpada, tak apa lah badan gemuk sekalipun , yang pentingya kita sihat. Kalau nak kurus, buat kajian dengan teliti produk pelangsing yang anda ingin ambil. Banyak produk yang telah terbukti tidak merbahaya, antaranya Herbalife dan Jus Mate. Tepuk dada tanya selera

Sunday, December 18, 2011

DAUN YANG JATUH TIDAK PERNAH MEMBENCI ANGIN

(KHAS UNTUK SUAMI YANG JUGA SAHABAT DAN TEMAN SEJIWA)

“ Wahai Tuhanku, betapa telah Kau aturkan perkenalan sehingga membenihnya persahabatan dan Kau pupuk ia tumbuh subur di hati kami agar bercambah keimanan. Namun andai hadirku menjadi ulat yang merosakkan antara dia denganMU, maka tidak ada tangguh untukku berundur dari dalam hidupnya.


KeranaMu Tuhanku, saat aku memohon teman yang mengemburkan keimanan dan Kau anugerahkan dia menjadi pohon singgahana agar rimbunnya menjadi teduhanku dari bahang kemarau kehidupan. Bagaimana Kau meminta dia dariku kembali, sedang aku dan dia nyata milik-MU.


PadaMu kuserahkannya, andai pengorbanan itu mahar keredhaan. Kerana saat Kau hadirkan pertemuan, telahku redha untuk sebuah perpisahan.”





Pernahkah kita bertemu dengan seseorang yang tidak pernah kita kenal siapa dia, tidak pernah kita tanyakan dari mana asalnya. Dan dia duduk seketika bersama kita, menyinggahi kamar kehidupan dan meninggalkan kalam bisunya di ruangan jiwa.



Dimensi pertemuan itu berbeza, saat kita tidak pernah melihat wajahnya namun kita bagai tahu bagaimana redup pandangannya. Dan tika kita tidak pernah sekali pun mendengar suaranya, kita bagai kenal nada bahasanya.



Dan kita tertawan pada agamanya, saat tazkirah dan nasihat menjadi utusan hatinya..saat hadis-hadis Baginda bermain dalam ratib bahasanya dan Al Huda menjadi ayat karangan jiwanya. Dan bagi kita,sahabat adalah keperluan jiwa. Dialah ladang hati, yang kita taburi dengan kasih dan kita tuai dengan penuh rasa terima kasih. Dan pada kita, dialah anugerah istimewa dariNya saat kita memohon padaNya memilih teman perjalanan yang terbaik dalam kembara perjuangan di jalanNya.



Begitu tika Dia hadirkannya berkali-kali menemani lena kita, saat istikharah yang kita pinta menjadi jawapanNya. Sehingga seluruh jiwa kita menyangka dialah sahabat yang bakal menjadi menjadi tonggak perjuangan selama masa kehidupan. Dan tika itu kita mengharapkan persahabatan yang berpanjangan dengan ikatan yang lebih kukuh dan diredhai..agar utusan hatinya sentiasa menemani kita, ratib bahasanya terus didendangkan di telinga dan karangan jiwanya terus kemas terukir saat kita alpa.



Dan tidak pernah ada prasangka, bagaimana andai hadir kita memberi masalah padanya..kewujudan kita tanpa sedar mengganggu hatinya bertemu Pencipta. Dan kita terpaku tiba-tiba, dari doa yang kita pohon agar persahabatan dinaungi rahmatNya tiba-tiba bertukar cela. Mungkinkah dalam persahabatan itu penuh terpalit dosa, apakah nasihat kita melaghokan jiwanya..saat kita bersahabat kerana agamaNya.



Namun tiba saat mengharuskan kita sedar, saat pertemuan diqasadkan untuk memburu redhaNya maka perpisahan keranaNya pasti membuah makna. Tika kita merunduk tawadhu` pada ketentuanNya dalam kudus jiwa kita membelas pada ketentuan takdir.. yakinlah Dia tidak pernah menganiaya hambaNya.



Kalau kehadiran dianggap menyusahkan, moga pemergian menghembuskan ketenangan. Bila membenih subur kerana ukhuwwah, biar jatuh gugur dalam mahabbah. Kerana daun yang jatuh takkan sekali-kali membenci angin. Dan amankanlah hatimu dengan janjiNya :"..Dan sekali-kali tidaklah Rabb-mu menganiaya hamba-hambaNya." Fussilat::46.



Sumber: Dipetik daripada IluvIslam

ABANG,TUNGGU MAK DI SYURGA YA




Mak pandang jenazah abang yang terbaring kaku. Walaupun muka sembap, perut membusung, namun mak nampak ketenangan pada wajah abang.

Mak ambil pisau. Mak potong baju-T yang tersarung pada tubuh abang, baju terkahir yang abang pakai, Mak terpaksa potong kerana kerana baju itu tidak muat untuk melalui perut abang yang 'buncit'.

Tapi, mak akan simpan baju itu. Mak tak cuci, sesekali boleh mak cium baju itu, sekadar pengubat rindu di hati. Kemudian abah kendong tubuh abang ke pangkin yang telah disediakan. Lalu abah dan mak mendikan jenazah abang. Hanya kami berdua. Mak tak mahu orang lain. Biar tangan abah dan mak yang menjiruskanair buat kali terakhir pada tubuh kecil abang.

Mak nampak anak mata abah, berkaca-kaca, setitis dua air matanya tumpah, mengalir di pipi, tapi cepat-cepat abah sapu dengan lengan sasanya.

"Bang, jangan menangis. Kita selesaikan hingga ke titisan terkahir," begitulah kata mak pada abah.

Setelah abang dimandikan, mak bantu abah kapankan jenazah abang. Pun hanya kami berdua juga. biar tangan kami saja yang memakai dan membalutkan kain terakhir pada tubuh abang.

"Kakak, jangan menangis. tak baik buat abang macam tu!"

Itu pesan mak semasa kakak-kakak mahu mengucup dahi abang buat kali terakhir. Abah pula selepas mengucup dahi abang, cepat-cepat abah menjauh memalingkan muka.

Mak nampak air mata abah berjuntaian membasahi pipi. Dan buat kali terakhir itu juga, mak usap dahi abang. Mak senyum, lantas kucup dahi abang.

Mak bisikkan: "Abang tunggu mak di syurga ya!"

Akhirnya, wajah abang 'ditutup'. Kami sembahyangkan abang buat kali terakhir. Ramai betul jemaah yang turut serta. Setelah itu, kami bawa abang ke tanah perkuburan.

Abah masuk ke dalam liang lahad untuk menyambut jenazah abang. Alhamdulillah, semua kerja dipermudahkan. Abang sudah selamat di sana.

Bertubi-tubi mak terima ucapan takziah daripada tetamu yang datang. Abang nak tahu, ada satu soalan yang mereka tanyakan pada mak.

Soalan itu asyik terngiang-ngiang di telinga mak. Tanya mereka: "Kakak uruskan jenazah anak kandung sendiri, tapi setitis air mata tak jatuh ke pipi? Kenapa kakak tidak menangis?" Itulah soalan mereka.

Mereka hairan kenapa mak tidak menangis, sebaliknya bibir mak tidak lekang dengan senyuman. Kenapa mak masih mampu tersenyum di saat memangku sekujur tubuh yang pernah berada dalam rahim mak dulu?

Petang itu, mak duduk di satu sudut di ruang tamu rumah. Mak terfikir tentang soalan mereka itu. Mak tak tahu nak jawab macam mana. Kemudian, mak nampak sebuah diari di atas para di sudut ruang tamu.

Lantas mak capai diari kecil itu. Di dalamnya tercatat peristiwa yang berlaku sepanjang empat tahun dua bulan mak membesarkan abang.

Mak selak helaian demi helaian paparan kertas dalam diari yang sedikit usang itu. Aduh! Banyak sungguh memori yang tercatat di dalamnya.

Membacanya bagaikan meruntun jiwa mak kembali mengenangkan perjalanan derita abang sejak lahir hingga menghembuskan nafas terakhir.

Mata mak terpaku pada catatan peristiwa lebih kurang tiga bulan sebelum abang pergi. Mak rasa, di sinilah terkandung jawapan yang mak cari-cari.

Jawapan untuk soalan yang mereka tanya kenapa mak tidak menangis? Mak akan bacakan sedikit rentetan diari ini supaya mereka tahu kenapa mak tidak menangis, sayang.

Januari 2011- Perut abang semakin membusung kerana hati membengkak. kata doktor, semua organ dalaman abang sudah rosak,sudah 'reput'. Tak boleh diselamatkan lagi. Tidak mengapa. Hati mak berkata, cukuplah! Tidak akan ada lagi pembedahan untuk abang.


26 Februari 2011- Hari ini ulang tahun ke-4 abang. Dua hari sebelum itu, mak tanya, abang nak kek apa? Abang jawab, nak kek lori sampah!

Hah Hah.. Tergelak mak.Abang suka sangat melihat lori sampah yang lalu setiap pagi depan rumah. Sebab itu abang nak kek bentuk lori sampah,

Puas mak dan abah melilau sekitar Kuala Lumpur, tapi tak jumpa kek macam tu. Tak ada yang sanggup buat kek macam yang abang minta.

Mak kecewa! Selama ini, mak tunaikan apa saja permintaan abang, tapi kali ini mak gagal. Mak belikan kek coklat strawberi sebagai pengganti.

Dengan perut membusung, dada berombak kerana sukar bernafas, abang masih tersenyum dan nampak ceria melayan rakan-rakan yang datang, sama-sama menyanyikan lagu hari jadi abang. Dan ketika itu, hati mak sudah terdetik, mungkin ini hari jadi abang yang terakhir.


7 Mac 2011- Keadaan abang makin kritikal. Perut abang semakin besar. Abang tak mampu nak bergerak, lebih banyak terbaring dan asyik sesak nafas. Mak tak tahan lihat keadaan abang.

Mak bawa abang ke IJN, rumah 'kedua' abang sepanjang tempoh hayat abang. Kata doktor, tiada apa yang boleh dilakukan lagi.

Abang hanya menanti waktu. mak angguk perlahan. Mak redha. Dalam hati mak juga sudah berkata, masa abang tidak lama lagi.

Para ibu di wad tersebut asyik bertanya pada mak, macam mana dengan abang? Mak jawab: "InsyaAllah, abang akan sihat!"

Mak terpaksa cakap begitu pada mereka, sebab mak tak mahumereka semua lemah semangat jika mereka tahu abang sudah tiada harapan lagi.

Mereka pun sama, masing-masing bertarung dengan ujian apabila anak yang dikasihi ditimpa penyakit. jadi biarlah jawapan yang mak beri itu kedengaran manis pada telinga mereka. Pahitnya, biarlah mak sendiri telan.


13 Mac 2011- Hari Ahad. Mak pinta kebenaran doktor untuk bawa abang pulang kerumah . Doktor izinkan. Biarlah abang habiskan waktu-waktu terakhir bersama keluarga. Dan di saat-saat akhir ini, mak mahu tunaikan apa saja permintaan abang.

Di rumah, setiap hari mak akan tanya: "Abang nak apa harini?"

Mak masih ingat pada suatu pagi, abang menjawab: "Mak, abang nak naik kereta bomba!"

Mak termenung dengar permintaan abang. Bila abah pulang ke rumah, terus mak ajak abah keluar. Abah tanya pergi mana? Mak jawab: "Balai bomba!"

Sampai di situ, mak minta izin pegawai bomba. Mak kata, abang teringin nak merasa naik ke dalam trak bomba. Pegawai itu garu-garu kepala, kemudiannya menggeleng-gelengkan kepala.

Belum sempat pegawai bomba itu menjawab, lantas mak tarik baju abang ke paras dada. Separuh berbisik, mak beritahu pegawai itu: "Encik, ini anak bongsu saya dan hanya menanti masa untuk 'pergi'! Benarkan saya tunaikan impian terakhirnya ini!"

Bila lihat perut abang yang buncit dan dada dipenuhi kesan parut dan jahitan, pegawai itu tak tunggu lama. Terus diacapainya kunci, dibuka pintu salah satu trak bomba itu.

Dia dukung abang, letakkan ke atas tempat duduk bahagian pemandu. Abang nampak gembiru sangat biarpun cuma 15 minit abang di dalam trak itu. Abang tak perasan, mak palingkan muka lima saat. Sekadar mahu mengelap titisan air mata yang mula bertakung.

Hari lain, mak tanya lagi: "Abang nak apa?"

Abang jawab: "Abang nak naik lori sampah!"

Mak dukung abang, tunggu depan rumah. Bila lori sampah lalu pagi itu menjalankan rutinnya mengutip sampah, Mak tahan lori itu.

"Encik, anak saya teringin naik lori ni. Boleh izinkan sebentar?"

Pekerja itu tertawa mendengar kata-kata mak. Kemudian, mak angkat baju abang dan beritahu perkara sama. Berubah mimik wajah mereka.

Segera mereka angkat abang, letakkan di tempat duduk pemandu. Ada antara pekerja itu yang memalingkan muka, tak sangup lihat abang lama-lama. Sedih agaknya.

Begitulah seterusnya. Setiap hari, mak akan tanya pertanyaan yang sama. Abang kalau nak tengok gajah, mak bawa abang pergi zoo. Walaupun abang tak larat jalan, tak apa. Mak dan abah tidak kisah, kami silih berganti dukung abang.

Abang kata nak tengok burung, mak bawa ke taman burung. Abang kata nak main permainan robot, mak bawa ke kompleks beli-belah yang ada permainan seperti itu. Ke mana saja abang nak peri,semuanya mak tunaikan!

Setiap hari juga mak tanya abang nak makan apa. Macam-macam abang teringin nak makan. Martabak, nasi paprik, milo ais, cendol, air tebu, air bandung, rojak dan macam-macam lagi, semuanya mak tunaikanwalaupun makanan itu abang pinta pada pukul 3.00 pagi!

Apa saja yang teringin oleh tekak abang, semua mak cari walaupun abang sekadar menjamahnya sesudu dua. Apa saja abang pinta, kami tunaikan.

Mak tahu, mak faham, masa abang bersama mak dan abah semakin suntuk!

27 Mac 2011- Abang semakin kritikal! Nak bercakap pun terlalu lemah, apatah lagi untuk bergerak. Mata kuyu, hanya terbaringsambil memeluk Aina, anak patung kesayangan abang. Mak ajak abah bawa abang ke hospital.

"Kali ini kita bawa abang ke IJN, tapi kita mungkin akan keluar dengan tubuh abang yang sudah tidak bernafas!"

Itu kata-kata mak pada abah sebelum bertolak ke IJN. Mak mahu abah bersedia dan redha jika apa-apa berlaku. Sampai di IJN, abang terus ditempatkan di wad khas untuk pesakit kritikal.


5 April 2011- Mak telefon sekolah asrama kakak yang sulung di Seremban. Mak minta pelepasan daripada cikgu untuk benarkan kakak pulang.

"Adik tenat. Saya mahu kakak-kakaknya berada di sampingnya pada saat terakhir!"

Itu kata-kata mak pada cikgu dan akak diizinkan pulang pada hari ini. Kemudian, Dr. Adura. , doktor yang sinonim merawat abang datang melawat.

Mak memang rajin bercerita dengan Dr. Adura. Kebetulan mak ceritakan yang mak terkilantak dapat tunaikan permintaan abang mahukan kek berbentuk lori sampah.

7 April 2011- Pagi ini Dr. Adura datang melawat abang. Kemudian Dr. Adura beritahu ada surprise untuk abang tengah hari ini.

Rupa-rupanya, tengah hari itu datang tetamu yang juga rakan-rakan alam maya Dr. Adura membawa kek lori yang abang mahukan sebelum ini.

Ada dua kek mereka bawa. Mak tak sanka, Dr Adura tulis di dalam blognya kisah abang dan ramai yang mahu menyediakan kek yang abang pinta.

Sekali lagi, para tetamu bersama jururawat dan doktor menyanyikan lagu selamat ulang tahun untuk abang. Tapi abang kurang ceria, wajah abang tampak letih dan nafas abang turun naik.



8 April 2011- Tengah hari ini, masih ada lagi tetamu datang membawa kek berbentuk lori warna pink untuk abang. Tapi abang sekadar lemah. Abang sekadar terbaringmerenung kek itu.

Malam itu, semasa jururawat mengambil tekanan darah abang, bacaanya meningkat naik. Tapi hati mak dapat rasakan abang sekadar mahu meredakan keresahan hati mak. Malam itu, hanya mak berdua dengan abang di dalam bilik.

Mak pandang sayu wajah abang yang semakin lesu dan pucat. Mak duduk di sebelah abang, mak peluk dan usap rambut abang. Mak menangis teresak-esak bagai anak kecil.

Dalam tangis itu, mak katakan pada abang: "Mak tahu abang nak senangkan hati mak. Abang tak perlu buat macam tu. Mak tahu abang nak pergi.

"Jangan tahan-tahan abang. Pergilah. Mak sudah sedia. Mak redha segalanya. Mak puas dapat sempurnakan apa saja hajat yang abang pinta. Mak juga bangga kerana Allah hadirkan abang dalam hidup mak walaupun seketika!"

Abang hanya diam, memandang mak dengan pandangan lesu. Dan ketika itu mak menangis sepuas-puasnya. Dan mak berjanji tidak akan menangis lagi selepas itu! Ya, mak tidak akan menangis lagi biarpun abang sudah tiada lagi di dunia


Abang pada tahun 2007.


9 April 2011- Pagi itu mak pesan pada abah agar bawa semua anak-anak datang ke hospital. Masa abang dah dekat sangat. Mak lihat abang dah kritikal. Wajah abang sudah tampak biru, lebam! Dada berombak, tercungap-cungap menarik nafas.

Abang dah tak mampu bercakap lagi sejak malam tadi. Makan minum pun tak mahu. Pakul 8.00 pagi, abah dan kakak sampai.

Mak suruh kak long bacakan Yaasin di sebelah abang. Mak suruh abah baca juga, tapi bacaan abah tersekat-sekat kerana cuba menahan tangisnya.

Pukul 3.00 petang, abang makin lesu. Lantas mak ajak abang keluar berjalan-jalan.

"Abang, nak tengok matahari tak? Jom kita turun kantin minum sambil tengok matahari!"

Abang hanya mengangguk lemah. Mak dukung abang dan kita satu keluarga turun ke kantin. Abang mahu minum air coklat. Tapi abang hanya minum seteguk. Kemudian, abang lentukkan kepala pada bahu mak.

"Abang, tu tengok kat luar tu? nampak taj sinar matahari tu? Cantikkan?"

Mak tunjuk pada abang sinar matahari yang kelihatan di celah-celah rintik hujan yang turun waktu itu.

Abang angkat kepala melihat ke arah matahari itu. kemudian, abang menguap.

"Abang ngantuk!" Itu kata abang dan kemudian abang terlentuk semula pada bahu mak.



Tiba-tiba jantung mak berdegup kencang.

"Bang, jom naik. Abang nak 'tidur'! Mak terus ajak abah dan kakak naik semula ke wad walaupun mereka belum sempat jamah makanan di atas meja."

Mak tahu, masa abang sudah hampir tiba!

Sampai di wad, mak baringkan abang atas katil. Dan abang terus merintih dalam nada yang lemah: "Makkk..sakit perut..!"

Dan abang terus memanggil: "Makkkkk!". Suara abang perlahan dan amat sayu bunyinya. Lantas mak letak tapak tangan mak atas dahi abang.

"Abang, hari ini, waktu ini, mak redhakan abang pergi. Mak halalkan segala makan minum abang. Mak halalkan air susu mak untuk abang. Pergilah abang. Mak izinkan abang pergi!"

Mak ucapkan kata-kata itu sambil merenung jauh ke dalammata abang yang semakin kuyu. Saat abang sedang nazak itu, mak panggil kakak-kakak agar mengucup abang selagi abang masih bernafas. Mereka kucup pipi abang bertalu-talu dan mula meraung dan menangis.

"Kakak! kalau kamu semua nak menangis, keluar dari bilik ini. Mak tak mahu abang dengar kamu menangis! Jangan seksa abang dengan tangisan kamu!"

Mak marah mereka buat begitu pada abang. Mak tak mahu abang lihat kami menangisi pemergian abang. Mak tahu, abang akan jadi lebih sedih dan berat hati untuk pergi bila melihat kami menangis di saat akhir sakaratulmaut menjemput abang.

Mak tak mahu tambahkan lagi kesedihan abang untuk meninggalkan kami. Abah pula hanya berdiri di penjuru bilik, meraup wajah menahan suara tangisannya.

Jururawat yang ada dalam bilik juga menangis, mak suruh jururawat keluar dan tutup tirai bilik itu. Mak tak mahu orang luar lihat. Mak tak mahu ada orang menangis di saat abang akan pergi. Setitis dua mengalir juga air mata mak. Tapi mak masih mampu tersenyum.

"Pergilah abang. Mak izinkan. Mak izinkan.. pergilah..!" Dan perlahan-lahan mata abang yang layu tertutup rapat, genggaman tangan abang pada jari mak semakin lemah dan akhirnya terlepas...

Pukul 3.50 petang, akhirnya abang meninggalkan dunia fana ini. Innalillah... Mak kucup dahi abang. Mak bisikkan di telinga abang: "Tenanglah abang di sana. Suatu hari nanti, mak juga pasti akan turuti jejak abang. Abang... tunggu mak di sana ya! Di syurga!"
Abang, sekarang mak dah dapat jawapanyya. Mengapa mak tidak menangis?

Pertama, abang telah di takdirkan menjadi ahli syurga yang akan membantu mak di sana nanti.

Kedua, apa saja keinginan abang semasa hayat abang telah mak tunaikan. Tiada lagi rasa terkilan di hati mak.

Ketiga, segala hutang sebagai seorang ibu telah mak langsaikan semasa hayat abang. Mak telah sunatkan dan buat akikah untuk abang.

Keempat, mak telah menjalankan tanggungjawab sepenuhnya, sentiasa berada di sisi abang dan menggembirakan abang setiap saat dan waktu.

Kelima, mak rasa istimewa dipilih Allah untuk mendapat anak seperti abang. Mak jadi 'kaya' dengan kehadiran abang. Kaya kesabaran, kaya tawadhuk, kaya keredhaan , kaya keimanan, kaya kawan, kaya ilmu, dan kaya pengetahuan.

Mak telah beri segalan-galanya melebihi 100% untuk abang. Mak telah beri yang terbaik dan mak telah berusaha hingga ke garisan penamat. Sebab itu mak tak perlu menangis lagi.

Abang.. biarpun kini hidup mak dan abah terasa sunyi dan kosong tanpa abang tapi... mak akan sentiasa tersenyum mengenangkan saat-saat terindah kehadiran abang dalam hidup kami biarpun cuma sebentar.

Abang dalam kisah ini adalah adik Iqbal Fahreen Hamdan, anak bongsu daripada lima beradik. Abang masuk hospital seawal usia dua minggu akibat menghidapi lima jenis kompilasi jantung termasuklah kekurangan injap, jantung berlubang dan saluran sempit. Abang telah menjalani pelbagai siri pembedahan seawal usia dua bulan dan ada antara pembedahan seawal usai dua bulan dan ada antara pembedahannya gagal, malah abang pernah disahkan 'mati' apabila jantungnya berhenti berdenyut. Walaupun pada awalnya doktor mengjangkakan hayat abang tidka lama selepas lahir ke dunia, namun ternyata anak kecil ini mampu bertahan sehingga usia empat tahun untuk meninggalkan kenangan terindah dalam hidup Jamilah (ibu) dan Hamdan (bapa)


-Aeman Syahadah-Halaqah.net

Tuesday, November 15, 2011

Pada kawan2 Perempuan yg berpesbuk

Mel Haslina Edeq

Kepada semua kawan2 PEREMPUAN ... TOLONG jangan approve add dari 'Kabus Berdarah' sebab dia akan tengok gambar2 anda dan masukkan ke dalam page 'BohsiaMurahan'. PRIVATE kan juga semua gambar anda. Apa saja jenis gambar anda akan diupload ke dalam page tersebut. Sekaligus akan menjatuhkan maruah anda.

Sila share jika anda sayang maruah ibu, kakak, adik, saudara-mara dan diri anda sendiri. Pls report kepada FB sama. TQ..ni stupidos punya org,,,,,carik bekalan pikul masuk hell

Page tersebut --> https://www.facebook.com/pages/BohsiaMurahan/138527122879036?sk=wall

BohsiaMurahan
Public figure
Page: ‎10,477 like this...

Thursday, October 27, 2011

Alamat mimpi

Hadis : Alamat Mimpi
Hadis :
Dari Abu Hurairah r.a, dari Nabi s.a.w sabdanya:"Apabila hari kiamat telah dekat, jarang mimpi seorang muslim yang tidak benar. Mimpi yang paling benar ialah mimpi yang selalu berbicara benar. Dan mimpi seorang muslim adalah sebahagian dari 45 jenis nubuwwah (wahyu). Mimpi itu ada tiga jenis:(1)Mimpi yang baik adalah khabar gembira daripada Allah, (2) mimpi yang menakutkan atau menyedihkan datangnya dari syaitan, (3) dan mimpi yang timbul kerana ilusi, angan-angan atau khayalan seseorang. Maka kerana itu jika kamu bermimpi yang tidak kamu senangi, bangunlah kemudian solat dan jangan menceritakannya kepada orang lain."
(Muslim)

Huraian :
Setiap daripada kita pernah mengalami mimpi. Mimpi yang hadir ada yang menyenangkan dan ada juga mimpi yang buruk. Namun tidak semua mimpi dapat ditafsirkan makna yang tersirat di sebaliknya. Adakalanya mimpi itu bagaikan angin lalu yang tidak meninggalkan kesan kepada kita dan tidak kurang juga mimpi yang kita alami itu benar-benar menjadi kenyataan. Mimpi bagi orang yang bertaqwa merupakan perkhabaran benar terhadap sesuatu yang akan berlaku. Contohnya, Rasulullah s.a.w tidak bermimpi melainkan mimpi-mimpi baginda menjadi kenyataan. Begitu juga dengan nabi-nabi yang lain yang mengalami mimpi yang benar seperti kisah yang melatarbelakangkan sambuatan perayaan Idul Adha. Nabi Ibrahim a.s bermimpi, lalu baginda menceritakan hal mimpinya itu kepada anaknya, Ismail, "Wahai anakku, aku bermimpi menyembelihmu. Bagaimana pendapatmu?" (as-Shaffat: 102). Kerana yakin mimpi itu datang daripada Allah S.W.T, maka nabi Ismail a.s merelakan dirinya dikorbankan. Allah menghargai kesetiaan hamba-hamba-Nya yang soleh ini lalu menggantikan Ismail dengan seekor kibas. Begitu juga dengan kisah Nabi Yusuf a.s. Diceritakan bahawa pada suatu hari nabi Yusuf mengkhabarkan kepada bapanya nabi Ya'qub,"Wahai bapaku, aku melihat sebelas bintang, matahari, dan bulan bersujud kepadaku." (Yusuf: 4). Ternyata mimpi ini membawa petanda baik bahawa nabi Yusuf akhirnya diangkat menjadi pemimpin yang berkuasa dan bijak. Namun mimpi bagi insan yang jauh dari keimanan kebanyakannya datang daripada syaitan. Jika mimpinya itu benar-benar menjadi kenyataan maka itu adalah sebagai peringatan daripada Allah SWT agar mereka yang jauh daripada kebenaran (hidayah) itu kembali dekat kepada-Nya.


Mimpi membawa sesuatu alamat atau perkhabaran ketika mana seseorang itu sedang tidur.Dari mimpi tadi
dapat memberi petanda atau petunjuk akan perkara-perkara yang akan terjadi , sedang terjadi dan yang
telahpun terjadi. Tetapi tidak semua mimpi itu betul malah mungkin kita tidak tahu akan tafsirannya.Bagi
mereka yang kuat beramal atau seorang ahli zikr, mimpi itu mungkin akan bertukar menjadi natijah.
Natijah bukan sahaja didapati dari tidur malah boleh mendapat natijah itu dari gerak hati dan semasa kita
sedar.Selalunya natijah itu memberikan gambaran yang hampir tepat.Begitu juga dengan mimpi itu tadi,
jika ditanya kaitan mimpi dengan perkara yang berlaku dalam kehidupan, ia akan memberikan jawapan
kepada gambaran yang dimimpikan itu.


Credit to:Halaqah Forum

Pahit manis ‘sura rumah’

Sura Rumah...(aku ingat panggil Mr Mama,,,rupanya sura rumah yer)



MENDAPAT sokongan penuh isteri, ia dianggap sebagai satu cabaran serta proses kehidupan yang perlu dilalui de�ngan cekal bagi membuktikan banyak kebaikan mengambil alih tugas isteri di rumah.

Inilah yang dilalui Mohamed Yusof Mohamad Amin, 47, sepanjang enam tahun bergelar ‘sura rumah’ yang menguruskan anak-anak dan kebanyakan kerja harian
di rumah ketika isterinya keluar bekerja.


“Saya tidak pernah berasa ia sesuatu yang menyu�sah�kan sebaliknya perkara itu amat menyeronokkan kerana membolehkan kita mengenali perkara baru.



“Boleh dikatakan saya kini ‘pakar’ dalam membeli bara�ngan keperluan harian rumah dan tukang masak handalan untuk anak-anak,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Baru, Kuala Lumpur.


Tidak dinafikan, proses peralihan ataupun tempoh bertenang di awal berhenti kerja dulu adakalanya membuatkan dia kelam-kabut kerana perubahan jadual harian, tetapi ia berjaya diatasi.

Bayangkan sepanjang 20 tahun, kebiasaannya pada waktu pagi adalah bangun
dan bersiap untuk keluar bekerja, tetapi tiba-tiba, rutin jauh berubah.

“Saya perlu cepat mencari keserasian bagi mengelakkan timbul rasa tidak selesa dengan keadaan baru itu dan alhamdulillah, isteri banyak membantu dan memberikan sokongan.

“Dalam masa singkat, keadaan itu mula berubah dan saya semakin mahir dengan kerja harian yang biasanya dilakukan suri rumah,” kata bekas kakitangan syarikat telekomunikasi ini.

Bagaimanapun, keputusan untuk berhenti kerja itu turut memberi kesan kepada sumber pendapatan keluarga kerana kini hanya bergantung pada perolehan sebelah pihak saja.

Paling terasa adalah anak-anak kerana jika sebelum ini mereka boleh mendapatkan apa saja yang diingini dalam sekelip mata, tetapi kini terpaksa membuat pertimbangan sewajarnya.

“Saya boleh katakan pendapatan diperoleh berkurangan sehingga tiga perempat daripada jumlah keseluruhan sebelum ini dan ia memberi kesan terutama kepada anak-anak.

“Ketika itu mereka masih belum memahami apa yang berlaku, namun ia tidak berlanjutan kerana secara berpering�kat, keadaan berubah dan kembali kepada asal walaupun masih tidak boleh berbelanja mewah seperti dulu,” katanya.

Bapa kepada tiga cahaya mata ini tidak pernah menyesali keputusannya untuk berhenti kerja kerana ia ada banyak kebaikan terutama kepada anak-anaknya.

Mohamed Yusof berkata, jika sebelum ini anak-anak hanya sempat bertemunya sesekali disebabkan kesibukan kerja yang memerlukannya keluar daerah untuk jangka masa lama tetapi kini, dia boleh menumpukan sepenuh perhatian memantau proses tumbesaran anak-anak.

“Kini, saya mampu memantau tahap pembelajaran anak dan melihat mereka membesar di depan mata sesudah 15 tahun saya tidak mampu melakukannya.

“Ia satu pengalaman yang sukar dibayangkan dan saya amat menghargainya sungguh�pun pada pandangan orang lain, ia mungkin sesuatu yang pelik melihat lelaki melakukan pekerjaan yang biasanya dilakukan wanita,” katanya.

Sungguhpun begitu, masih ada pihak yang masih menawarkan peluang pekerjaan dengan perolehan gaji yang memberangsangkan.

Bagaimanapun, ia hanya mampu bertahan lima hari kerana jiwanya kini sudah tidak berada dalam dunia pekerjaan seperti dulu.

“Saya tidak dapat merasakan keserasian untuk keluar bekerja seperti sebelum ini memandang�kan waktu yang dihabiskan bersama anak di rumah mengatasi segalanya.

“Walaupun gaji yang ditawarkan lumayan, saya tetap merasakan keputusan untuk tidak kembali bekerja adalah wajar dan perlu dilakukan demi masa depan anak,” katanya.

(dari harian metro)

Note:bagus sedara ni,,saya sendiri jadi suri rumah 2,3 minggu pun hampir sewel kejap,,sbb tak biasa,walau kata org alah bisa tegal biasa(mcm x betul je ayat),tapi saya tetap tak bisa...mungkin sbb mulut saya cotcet cotcet 24 jam,x bercotcet & jumpa org,sy tak blh hidup,tapi saya tak nk jadi ibu2 yg bercotcet kat taman permainan petang2 hari membawa ke maghrib,,,saya tak suka berkumpul sambil mengata org...(minta Allah juahkan saya dari jadi mcm tu)

Mandi




KAJIAN terbaru mengenai mandi menunjukkan ia bukan saja bertujuan membersihkan diri daripada kotoran, tetapi menjauhkan tekanan serta berperanan meningkatkan sistem kekebalan tubuh.

Penyelidikan yang diterbitkan dalam Jurnal Baru Perubatan England mendapati penderita diabetes yang berendam dalam air suam selama 30 minit mampu menurunkan paras gula darah sekitar 13 peratus.


Kajian di Jepun pula menunjukkan 10 minit berendam dalam air panas berkesan memperbaiki kesihatan jantung terutama untuk lelaki manakala mandi susu serta mandi bunga untuk bakal �pengantin bukan saja memberi�kan kesegaran tetapi terapi paling berkesan menghilang�kan tekanan �selepas seharian bekerja.

Masyarakat zaman dulu percaya mandi bunga mampu menaikkan semangat. Ini kerana haruman daripada tujuh jenis bunga berfungsi menenangkan fikiran manakala warna-warni bunga dapat menceriakan aura penglihatan dan memberi ketenangan.

(credit to harian metro)


(Ini salah satu cara mandi yang arwah datuk pernah ajar,memang banyak kebaikannya,,cuma namanya tak berapa manis,mandi songsang,,arwah datuk saya tak panggil macam tu,arwah panggil mandi,,tak de songsang2 pun,agaknya sebab start dari bawah ke atas,sbb tu panggil mcm tu,arwah datuk cakap,tak elok mandi jirus dari atas terus,terkejut jantung kita)..patutlah arwah datuk & nenek awet mude jer,,ramai dah tahu tentang mandi ni,,tapi agaknya mcm saya,tak tahu pulak namanya mandi songsang walaupun saya amalkan dr zaman kanak2 lagi,,,,jom layan..opssss..additional info,,pengamal2 aura kata mandi ni elok untuk pulihkan aura seseorang selain mandi bawah air terjun


Mandi songsang adalah satu kaedah terapi yang amat hebat dan menghasilkan kesan yang menakjubkan kepada pengamalnya. Apakah itu mandi songsang?


Lazimnya pada masa sekarang ramai orang akan mandi dengan menjiruskan air bermula pada bahagian kepala. Situasi ini sebenarnya akan memberikan impak yang buruk kepada otak seterusnya akan memberikan kesan yang buruk pada kesihatan diri.


Sistem saraf pendarahan otak akan mengecut kerana siraman air tersebut . Ini akan membuatkan sistem otak akan terjejas. Cara mandi biasa akan menyebabkan sistem pertahanan badan akan menjadi lemah. Seluruh sistem hormon dan kimiawi badan adalah diatur dan disettingkan di dalam kepala, maka cara mandi biasa lebih banyak akan memberikan impakm yang buruk kepada sistem pertahanan bandan


Jadi , apa itu mandi songsang? Mandi songsang adalah amalan membasahkan tubuh badan bermula dari kaki dan beransur-ansur membasahi bahagian atas badan kemudian diakhir dengan kepala. (kecuali mandi hadas besar di mulakan dari siraman di kepala.)




KEBAIKAN DAN KELEBIHAN (INSYAALLAH)

Menjadikan pengamalnya AWET MUDA DAN FRESH.
Mengembangkan salur darah otak- menjadikan sistem darah di bahagian otak jadi bertambah baik untuk berfungsi.
Menjadikan sistem pertahanan badan akan bertambah baik fungsinya seterusnya menjana sistem hormon badan dengan lebih hebat untuk tahap kesihatan yang maksimum.
Mengurangkan tekanan (Stress ) yang telah dihasilkan oleh otak.
Melancarkan perjalanan darah.
Menjadikan pengamal semakin pintar
Meninggikan daya ingatan
Mengelakkan atau Mengurangkan sakit kepala
Menjadikan state mood yang tenang dan ceria
Menjadikan jiwa sentiasa bersemangat
Memiliki daya ketahanan mental
Menambahkan semangat berani
Menguatkan gusi dan gigi
Dan banyak lagi yang akan diketahui apabila mula diamalkan

Wednesday, October 19, 2011

Kemarahan telah melanda

(gambar hiasan,bkn pokok saya,,geram sangat lupa nak snap





Mood kemarahan telah melanda,,abih la berkedut-kedut la muka aku nanti.
Kerana pokok getah tua masa getah belum naik rega,kami 1 family tebang dan tanam yg baru,jadi pokok getah kat ladang baru jer matang..Lama lah jugak kami 1 famili tak jenguk,,ye la pokok baru anak dara sunti..skrg baru matang,,oleh kerana getah naik rega,,aku ni bercita-cita la nak jadi penoreh vogue..pergi la buat lawatan kat kawasan(perasaan jadi YB)...tiba-tiba kemarahan melanda,,memang kalau rimau ada sebelah pun mati ternganga dia kena jerkah dengan aku..

Manusia mana la,,dtg toreh pokok2 getah aku,,memang angin satu badan,,,,jadi aku angkut semua cawan2 getah aku yang dia siap dok tadah,,orangnya tak de..ye la dia buat keje subuh,,petang2 tak der la....pokok jer matang,,dah ternoda,,geram betul...esok pagi2 dah pakat dgn suami & famili nak tunggu sape punyer kerja,,kalau aku jumpa,,aku yang baik hati ni akan bagi dia makan barang mahal...getah pree samapi kenyang...

Moral of the story:kata mak aku,,dah tahu getah mahal.tak pandai ker nak buat pagar..untuk mak(mcm la dia baca blog ni):esok sy buat pagar yg ada elctricity tu,,,,he..he..he kita bakor sama dia n p/s;ulur le sumbangan buat pagar,nak buat pagar canggih ni..siap nak masuk kena guna kod pakai retina mata,,boleh x?

Tabahkah kita mengharungi kehidupan?

Tabahkah kita mengharungi kehidupan?pernahkah anda tanya soalan tu pada diri sendiri?

Kadangkala kita rasa sangat menderita.hingga hampir hilang pertimbangan dalam membuat keputusan. Kadangkala pula kita rasa kita tak mampu bertahan lagi dalam mengharungi,menangani masalah yang kita lalui.Terasa begitu berat ujian yang melanda,betapa ramai mereka yg tertewas dlm menghadapi ujuan dan dugaan oleh Allah Taala,,Tatkala ujian & dugaan datang,saya sendiri terkadang hampir kecundang, Syukur kerana saya ddilahirkan sebagai seorang Muslimah. Kadang-kadang terasa tak mampu lagi bahu ini untuk memikul segala-galanya.

Ada yang tertewas hingga mengikut hasutan syaitan,'mengambil nyawa sendiri'..tanpa sedar sebenarnya dia telah menjerumuskan diri sendiri terus ke pintu neraka.

Saya sendiri terasa diri sungguh malang,dugaan datang bertimpa-timpa,sy tak sedar di luar sana,lebih ramai lagi yg nasibnya malang,dugaan hidup mereka lebih teruk dari saya, Ada yg mengatakan "bestla jadi akak, dpt 'tengok' benda yg orang tak nampak,".Best?,,..bukan perkataan yg sesuai,,,sebab 'gift' ni,ujian yg saya hadapi datang bertimpa-timpa,kdgkala terasa lebih getir dari org lain,Saya redha dgn ketentuan Allah,dia lebih mengetahui apa yg kita tak tahu,Kadangkala kita sukakan sesuatu,sedangkan Allah tahu benda itu tak elok untuk kita,akan mendatangkan kemudaratan pada kita,kadangkala pulak,kita amat bencikan sesuatu,sedangkan Allah Maha Mengetahui yg benda itu akan mendatangkan kebaikan untuk kita.

Kita manusia ni cepat lupa,kita terlupa,apabila kita susah,ada ramai lagi yg hidupnya lebih susah dari kita,Kita merasa hidup kita sempit,walhal ramai lagi yg hidup dalam kesempitan,kita kerap memandang langit,hingga terlupa rumput dan tanah yang kita pijak.Kita sering kagum memandang keindahan,hingga terlupa segala keindahan hanyalah hak mutlak Allah Taala.

Bila ujian dan dugaan berlalu,kita terlupa ,kita tak sedar, kita telah mengharungi kematangan dalam hidup,Kita bertambah bijak,matang dalam menghadapi kehidupan.Lautan mana yang tak pernah bergelora,kehidupan mana yg tak pernah ditimpa masalah,ujian & dugaan,Bersyukur kita pada Allah kerana berjaya mengharungi segala-galanya tanpa mengadaikan iman & nyawa.
Semoga kita sama2 tabah mengharungi segala onak duri,ranjau penuh liku dalam kehidupan.


YA ALLAH..........TABAHKAN HATI HAMBAMU INI.
“ Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Dia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya dan dia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya."

Jawatan kosong yg patut direbut oleh semua lelaki Islam...


tarikh tutup:sebelum anda di mandikan buat kali terakhir

Tuesday, October 18, 2011

Pelajar 16 tahun kelar bayi sendiri



Wall Photos
‎[JENAYAH] KELAR PERUT ANAK

BETONG: Hanya kerana teman lelaki tidak mahu meneri...ma anak luar nikah dalam kandungannya, seorang pelajar berusia 16 tahun mengelar bayi perempuan baru dilahirkannya sehingga mati dan perut terburai di bilik asrama sekolahnya di sini, semalam.

Kejadian menggemparkan itu berlaku kira-kira jam 7.40 pagi dan pelajar tingkatan empat terbabit dikatakan melahirkan bayi cukup sifat sebelum dia mengelar bayinya yang masih hidup itu dengan pisau pemotong sayur sepanjang 15 sentimeter.

Sumber berkata, sebelum kejadian, pelajar terbabit dikatakan gagal hadir ke kelas sehingga menimbulkan rasa curiga seorang guru lelaki berusia 41 tahun yang kemudian ke bilik asramanya.

Menurutnya, sebaik tiba di bilik pelajar berkenaan, guru itu terkejut apabila mendapati satu mayat bayi perempuan cukup sifat berlumuran darah di atas lantai berhampiran katil suspek


Firman Allah SWT:

وَلاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاء سَبِيلاً
“Dan Janganlah kamu manghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang buruk”

p/s: !E$@%^!&#*!#)$**&*!%$*&($&*(&!^$(*$&^&*$ (sorry mencarut sikit..:)
by: Informasi Dot My
.

Kanak-kanak malang di China

kejamnya manusia,dah la budak ni kena tindih,,mereka wat donno jer,tak ada yg tolong...untuk lebih info,,layari youtube,,seolah2 macam sengaja dilanggar


Budak yang kena gelek dan tak dihiraukan oleh orang sekeliling sudah pun meningg...al dunia menurut media China..kanak-kanak itu sebelumnya dalam keadaan koma teruk

Monday, October 17, 2011

Cerita tentang kawin dulu & sekarang





"Orang zaman dulu miskin sampai nak beli selimut pun tidak ada duit. Ada suami isteri yang tidur berlaga belakang sebab nak tumpang panas. Tapi Alhamdulillah sampai ke tua tak pernah berbalah sampai cerai berai. Orang hari ini gaji besar, dua tiga bulan bercerai. Ini menunjukkan bahagia itu bukan pada harta yang banyak, tetapi pada jiwa yang tenang. Tenang ini bukan boleh beli di market, tapi ia datang daripada Allah SWT...."

Petikan ucapan Tuan Guru Nik Abdul Aziz di Kuliah Medan Ilmu 5 Januari 2010.

Bakar isteri hidup-hidup

Bakar Isteri Hidup-hidup
Posted on the October 17th, 2011 under Tempatan by admin

1165
ShareShare1165


KUALA LUMPUR: Suami setan! Itu ungkapan layak diberikan kepada seorang lelaki berusia 28 tahun apabila didakwa bertindak kejam ‘meletupkan’ isterinya menggunakan bom petrol ketika mangsa sedang mandi di rumahnya di Kampung Baru di sini, tengah malam kelmarin.

Perbuatan keji yang dipercayai bermotifkan cemburu itu menyebabkan mangsa, 28, yang juga jururawat di Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini, kritikal apabila lebih 80 peratus tubuhnya melecur.

Semuanya bermula jam 12.20 tengah malam apabila mangsa yang baru pulang kerja, masuk ke bilik air di rumahnya untuk membersihkan badan.

Menurut sumber, sebelum insiden itu suami mangsa dipercayai sudah menyimbah petrol selain meletakkan bom petrol di dalam bilik air berkenaan.

“Sebaik isterinya masuk, suspek dengan sengaja membuang puntung rokok ke kawasan berkenaan menyebabkan tercetusnya api sebelum satu letupan kuat berlaku.

“Api hasil letupan kuat itu menjilat pakaian dan tubuh mangsa menyebabkannya menjerit meminta bantuan daripada suami,” katanya.

Harian Metro

Note:Setan ada 2 jenis,,satu, Setan jin,2, setan manusia,,yang mencuri,merompak,membunuh,merogol,dan segala jenis me...tu la setan manusia..yang suami kat atas ni salah satu lah..patut la,ada bini yang hilang akal sampai terpotong dan memotong anu si suami..macam2..bila akal tidak digunakan tapi nafsu menjadi raja,,pertimbangan hilang entah ke mana,,,kadang2 manusia ni tak sedar,,kewujudan kita ats dunia ni untuk kita beribadat kepada Allah,,,,tidak ada satu hal pun yang dapat kita sembunyikan dari Allah.Taala..walaupun perkara itu cuma berdetik seketika di dalam hati...

Kisah si kecil Ita


Kisah ni dah ramai yang tahu dan baca,saya saja nak share untuk sebagai peringatan,khas untuk diri sendiri juga.sesungguhnya betapa besarnya hikmah bersabar.....


Kisah Si Kecil Ita- Sebagai Ibu Bapa ..ambilah iktibar kisah ini...Jangan bertindak memukul anak anak kita tanpa usul periksa walaupun kita tahu anak kita sedang melakukan kesilapan...gantikan amarah mu dengan pelukan ..berselawat dan ditup keatas kepalanya...beritau dengan lembut tetapi tegas tentang kesalahan yang dilakukan.......

Ita.... nama panggilannya sejak dari kecil. Ita sangat minat melukis. Ibu dan ayahnya juga suka melihat lukisan Ita.

Suatu hari, Ita terjumpa sebatang paku karat ketika bermain buaian. Dia pun melakar simen tempat letak kereta ayahnya tetapi tidak kelihatan kerana diperbuat daripada marmar. Ita tida puas hati. Dicubanya pula pada kereta baru ayahnya. Ya....kerana kereta itu bewarna gelap, lakarannya jelas. Apa lagi, kanak-kanak ini pun melakarlah dengan gembira dan melahirkan kreativitinya. Hari itu, ibu dan ayahnya bermotosikal ke tempat kerja kerana laluannya sesak sempena perayaan Thaipusam.

Penuh sebelah kanan dia beredar ke sebelah kiri kereta. Dilakarnya gambar ibu dan ayahnya, gambarnya sendiri, lukisan ayam, kucing dan sebagainya mengikut imaginasinya. Kejadian itu langsung tidak disedari pembantu rumahnya, Narti.

Petang itu, terkejut besar ibu dan ayah Ita melihat kereta yang baru setahun dibeli dengan bayaran ansuran yang belum habis dibayar, berbatik-batik.

Si ayah yang belum pun masuk ke rumah terus menjerit, "siapa punya kerja ni?"

Narti yang tersentak dengan jeritan itu berlari keluar. Dia juga beristighfar. Mukanya merah padam ketakutan melihat wajah bengis tuannya.

Sekali lagi diajukan pertanyaan keras kepadanya, Narti menjawab perlahan "tak tahu... !Saya tak tahu Tuan".

"Duduk di rumah sepanjang hari tak tahu, apa kau buat?" herdik si isteri pula.

Ita yang sedang tidur dibiliknya terjaga mendengar suara kuat ibu dan ayahnya. Ita begitu gembira dan tidak sabar menunjukkan lukisan terbaru kepada ibu dan ayahnya.

Dia berlari keluar dari bilik. Dengan penuh manja dia berkata "Ita buat ayahhh.. cantik kan?". Ucapnya manja sambil terus menerkam ayahnya ingin bermanja seperti selalu.

Dengan kasih murni seorang anak yang belum memahami apa-apa, menarik lembut poket seluar abahnya, manja.

Si ayah yang hilang sabar merentap ranting kecil pokok bunga raya, terus dipukul bertalu-talu tapak tangan anaknya. Si anak yang tak mengerti apa-apa melaung kesakitan kesakitan.

Puas memukul tapak tangan, si ayah memukul pula belakang tangan anaknya. Si ibu cuma mendiamkan diri, mungkin setuju dan berasa puas dengan hukuman yang dikenakan. Pembantu rumah melopong, tak tahu nak buat apa-apa, sungguh kesian dan teramat sedih, namun dia juga sangat takut .

Si bapa cukup rakus memukul-mukul tangan kanan dan kemudian tangan kiri anaknya. Selepas merasa puas, si bapa masuk ke rumah dituruti si ibu. Narti segera memeluk Ita dengan penuh kasih sayang, cepat-cepat menggendong anak kecil itu dan membawanya ke bilik.

Dilihatnya tapak tangan dan belakang tangan si anak kecil calar balar. Menangis teresak-esak kedua-duanya di dalam bilik. Narti memandikan anak kecil itu. Sambil menyiram air sambil dia menangis. Anak kecil itu pula terjerit-jerit menahan kepedihan sebaik kesan sebatan terkena air.

Narti kemudiannya menidurkan anak kecil itu. Si bapa sengaja membiarkan anak itu tidur bersama Narti. Rasa marahnya masih belum hilang.

Keesokan harinya, kedua-dua belah tangan Ita bengkak. Narti berasa bimbang dan mengadu kepada ayah Ita.

"Sapukan minyak gamat tu!" balas tuannya . Ibu dan ayah Ita bergegas ke pejabat tanpa menjenguk Ita di kamar.

Pulang dari kerja, dia tidak melayan anak kecil itu yang menghabiskan masa di bilik Narti. Si ayah kononnya mahu mengajar Ita.

Tiga hari berlalu, si ayah langsung tidak menjenguk anaknya sementara si ibu juga begitu. Tanpa pengetahuan Ita, setiap hari ibu dan ayahnya akan bertanya kepada pembantu rumah.

"Ita demam...". Jawab Narti ringkas.

"Bagi minum panadol dulu" balas si ibu.

Hati ibu Ita mula merindui gelak ketawa anaknya. Sebelum masuk bilik tidur pada malam itu, dia menjenguk bilik pembantunya. Apabila dilihat anaknya ita dalam pelukan pembantu rumah, dia menutup semula pintu. Dia menangis di luar bilik. Selalunya Ita akan mengadu dan tidur bersamanya apabila tidak sihat.

Masuk hari keempat, pembantu rumah memberitahu tuannya bahawa suhu badan Ita terlalu panas.

"Petang nanti kita bawa ke klinik. Pukul 5.00 kita pergi" kata majikannya itu.

Sampai waktunya, Ita sudah tidak bermaya. Ayahnya mulai risau dan terus membawa Ita ke klinik. Doktor mengarahkan supaya kes tersebut dirujuk ke hospital kerana keadaan Ita sudah serius. Setelah seminggu di wad pediatrik doktor memanggil bapa dan ibu kanak-kanak itu.

"Tiada pilihan.." kata doktor yang mencadangkan agar kedua-dua tangan kanak-kanak itu dipotong kerana jangkitan sudah menjadi gangren sudah terlalu teruk.

"Tangan anak tuan sudah bernanah teruk, demi keselamatan dan nyawa anak tuan, tangan perlu dipotong dari siku ke bawah" kata doktor.

Ayah dan ibu Ita bagaikan terkena halilintar mendengar kata-kata itu. Terasa dirinya tunggang terbalik, tapi apalah dapat dikatakan.

Si ibu meraung merangkul si anak. Dengan berat hati dan lelehan air mata isterinya, si ayah terketar-ketar menandatangani surat kebenaran pembedahan.

Keluar dari bilik pembedahan, selepas ubat bius yang dikenakan habis, si anak menangis kesakitan. Dia juga terpinga-pinga, melihat kedua- dua tangannya berbalut putih.

Direnung muka ayah dan ibunya. Kemudian ke wajah pembantu rumahnya, Kak Narti. Dia mengerutkan dahi melihat mereka semua menangis. Dalam seksaan menahan sakit, si anak yang keletah bersuara dalam linangan air mata...

"Ayah.. ibu... Ita tak buat lagi. Ita tak mahu ayah pukul. Ita tak mahu jahat lagi. Ita sayang ayah.. sayang ibu". Katanya berulang kali membuatkan si ibu gagal menahan rasa.

"Ita juga sayang Kak Narti.." Katanya memandang wajah pembantu rumah, sekaligus membuatkan gadis dari Surabaya itu meraung seperti histeria.

Tidak seorang pun yang melihat suasana itu tidak menangis.... "Ayah.. bagilah balik tangan Ita. Buat apa ambil.. Ita janji tak buat lagi! Ita nak makan, macam mana? Nak main macam mana? Ita janji tak conteng kereta lagi!" Katanya sambil menangis tersedu-sedan.

"Ibu, Ita nak melukis macam mana buuu....?"

Bagaikan gugur jantung si ibu mendengar kata-kata anaknya. Meraunglah dia sekuat hati namun takdir yang sudah terjadi, tiada manusia dapat menahannya.. —
Ya..ALLAH...Lembutkan hati kami sebagai IbuBapa terhadap anak anak kami diatas kenakalan mereka...Limpahkan kasih sayang dihati kami diatas kedegilan...Ya ALLAh..Jadikan anak anak kami sebagai seorang yang soleh dan solehah.......amin ya ALLAH.......

Isteri gunting kemaluan suami, buang ke sungai

TAIPEI: Seorang wanita menggunting kemaluan suaminya sebelum mencampakkan organ itu ke dalam sungai.

Wanita warga Vietnam berusia 30 tahun itu bertindak demikian sebagai membalas dendam terhadap suaminya kerana menjalinkan hubungan sulit dengan wanita lain serta penderaan fizikal yang dilakukan ke atasnya.


Si isteri yang hanya dikenal pasti dengan nama keluarganya, Pan, memotong hampir separuh kemaluan suaminya di rumah mereka di Tainan, selatan Taiwan, ketika lelaki itu tidur selepas mengambil dadah dan pil tidur.


Dia kemudian mencampakkan organ seks suaminya, warga Taiwan berusia 29 tahun ke dalam sungai sebelum menyerah diri kepada polis.


“Dia ditahan atas tuduhan menyerang,” kata seorang anggota polis yang enggan namanya disiarkan.


Wanita itu memberitahu polis, dia tidak menyesal dengan perbuatan terhadap suaminya yang menganggur dan penagih dadah. Polis berkata, Pan mendakwa menderita kerana sering dipukul walaupun dia bekerja di sebuah kelab karaoke untuk menyara keluarganya sejak pasangan itu berkahwin dua tahun lalu.

Hubungan sulit lelaki itu dengan wanita lain, yang sengaja tidak disembunyikannya, mendorong Pan bertindak demikian.


Dia boleh dihukum penjara sehingga 12 tahun jika sabit kesalahan. - AFP

Sumber:Harian Metro 17/10/11

Note:Kat Malaysia pun banyak kes2 macam ni,,jgn main2 kalau pompuan mengamuk,,memang potong terus la...Seperti kata pepatah lama,ada dua jenis makhluk Allah yang paling pendendam atas dunia ni,Satu..Gajah...Yang ke2..Perempuan...

Friday, October 14, 2011

Hang Tuah

Sapa ingat iklan Kit Kat..Hang tuah,,M.nasir ni,,Hang Tuah...M.Nasir....Lps tu terus jadi Hang Tuah...

Cuba tengok gambar bawah ni,,,hasil nukilan mereka-mereka yang pernah tengok Hang Tuah di alam ghaib,,,mmmm,,mmg ada iras M.Nasir la..2 yang tetiba teringat iklan KITKAT,,,

Misteri:Bayi dilarikan bunian





Mungkin kedengarannya pelik tetapi itulah peristiwa yang benar-benar berlaku kepada seorang wanita yang sehingga kini terus merindui anak yang dikandung selama sembilan bulan tetapi hilang sejurus dilahirkan.

Kisahnya memang tidak logik mengikut hukum alam tetapi apabila yang turut terbabit dalam mencorakkan cerita berkenaan ialah makhluk bunian yang memang wujud dalam dunia ini, kesahihannya tidak boleh dinafikan begitu saja.

Wanita digelar Mak Teh yang kini melewati usia senja masih ingat peristiwa itu dengan sejelas-jelasnya.

Mak Teh bersyukur sangat selepas disahkan mengandung. Maklumlah sudah agak lama berkahwin. Kegembiraan Mak Teh dan suami usah dikira. Tidak sabar rasanya menantikan kelahiran anak sulung kami, katanya ketika mengimbas kembali peristiwa berpuluh tahun lalu yang sehingga kini masih sukar difahami.

Tidak sukar menyelami kegembiraan yang dirasakan Mak Teh bakal menimang anak sendiri. Kandungannya dijaga dengan penuh hati-hati, malah temujanji dengan jururawat tidak pernah diabaikan.

Apa saja petua demi memastikan kandungan sihat, asalkan tidak melanggar syarak, Mak Teh ikut. Semuanya bagi memastikan bayi dalam kandungan membesar dengan sempurna, katanya sambil mengelap air mata yang membasahi pipi tuanya.

Penantian Mak Teh tiba di penghujung pada satu petang Khamis. Sakit yang dialami di sekitar pinggang dan perut tidak pernah dialami sebelum ini. Namun kesakitan itu masih tidak dapat menandingi kebahagiaan yang menyelubungi Mak Teh dan suami. Mereka bakal menimang anak sendiri. Biar perit menahan sakit, Mak Teh tidak kisah kerana keinginan memeluk anak sendiri lebih mengujakan.

Entah mengapa Mak Teh memilih untuk melahirkan anak di rumah. Jururawat tidak membantah kerana Mak Teh tidak mempunyai masalah sepanjang mengandung. Kesihatan juga baik. Jadi, tiada masalah untuk melahirkan anak di rumah. Persiapan sudah dilakukan.

Dari petang membawa ke senja, sakit Mak Teh semakin berat. Mak Teh sudah pun berada dalam bilik yang sudah dikemas untuk tujuan itu. Jururawat turut menemani Mak Teh di dalam bilik itu. Ketika itulah terjadi satu kejadian yang tidak dapat Mak Teh lupakan sehingga kini.

Kejadian yang meruntun emosi dan fikiran Mak Teh sehingga sekarang. Mak Teh tidak pernah letih memikirkan mengapa itu terjadi kepada Mak Teh, katanya.

Mak Teh berkata, menjelang Maghrib malam Jumaat itu, Mak Teh tiba-tiba terbau haruman yang begitu menyegarkan. Haruman yang tidak pernah dihidu sebelum ini.

Mak Teh bertanya kepada jururawat yang menemani sama ada dia tercium bauan itu. Soalan Mak Teh tidak berjawab kerana rupa-rupanya dia tertidur. Rasa marah terbit juga kerana dalam keadaan Mak Teh yang semakin sakit hendak melahirkan anak, jururawat tertidur.

Dalam keadaan menahan sakit dan marah itulah Mak Teh seolah-olah berada di satu alam lain. Mak Teh dapat rasakan berada dalam keadaan antara sedar dan tidak. Mak Teh masih ingat dengan jelas beberapa wanita separuh umur berpakaian serba putih melangkah masuk ke dalam bilik.

Mak Teh ingin bertanya siapa mereka kerana memang Mak Teh tidak mengenali mereka. Tetapi mulut Mak Teh bagaikan terkunci. Langsung tidak boleh bersuara. Percaya atau tidak, dalam keadaan itu Mak Teh selamat melahirkan bayi lelaki dengan kumpulan wanita asing itu menjadi bidan, katanya.

Mak Teh terus bercerita bagaimana dia melihat sendiri mereka mengerat tali pusat, memandikan dan membalut tubuh bayinya. Kumpulan wanita asing itu turut menunjukkan bayi itu kepadanya. Malah Mak Teh sempat menyusukan bayi lelaki yang dilahirkan dalam keadaan serba tidak masuk akal itu.

Saat kumpulan berkenaan membawa bayinya keluar, Mak Teh cuba menghalang. Sayangnya Mak Teh terus kaku tidak dapat berbuat apa-apa. Cuma air mata yang mengalir mengiringi pemergian anak yang amat dirindui selama ini.

Sejurus kumpulan wanita berkenaan hilang jururawat tiba-tiba tersedar dan panik apabila melihat Mak Teh sudah selamat melahirkan anak tetapi bayinya tiada.

Dia bertanya kepada Mak Teh apa yang berlaku kerana perlu membuat laporan kepada pihak hospital tetapi Mak Teh sendiri kebingungan. Mak Teh masih ingat bagaimana jururawat berkenaan seperti hilang punca. Beberapa kali dia berkata kepada diri sendiri: Macam mana aku nak buat laporan kepada hospital? Pesakit sudah bersalin tetapi bayi tiada.

Dia juga hairan mengapa dia boleh tertidur. Jururawat berkenaan bertanya Mak Teh apa yang berlaku tetap Mak Teh cuma boleh menceritakan apa yang berlaku ketika dalam keadaan sedar dan tidak. Mak Teh jadi seperti orang hilang akal selepas peristiwa itu. Namun setiap malam Jumaat, anak Mak Teh akan dibawa berjumpa Mak Teh dan menyusukan bayi itu. Cuma pada waktu itulah Mak Teh berkesempatan menemui anak Mak Teh. Itu pun berlaku seolah-olah dalam mimpi tetapi dapat rasakan dia menyusu, katanya.

Keadaan itu berlanjutan sehingga anak lelakinya itu berusia 12 tahun dan sehingga sekarang Mak Teh tidak pernah lagi bertemu dengan anaknya yang dibawa orang bunian memasuki alam mereka. Mak Teh juga tidak pernah mengandung lagi dan mengambil beberapa anak angkat sebagai penyeri rumah tangga.

Memang cerita Mak Teh sukar dipercayai logik akal. Mungkin ada yang mencebik bibir tetapi kuasa Allah sudah membuktikan tiada apa yang mustahil dalam dunia ini dengan kehendak-Nya. Bagi Mak Teh dan beberapa wanita lain yang berkongsi cerita dan kesedihan sama, cuma kesabaran dan keimanan yang menguatkan mereka untuk terus cekal berdepan ujian perit itu.

Sumber : Bharian.com.my

Friday, September 30, 2011

Mcam-macam la

Hmmmm..mcm2 benda dah jadi,kadang2 x terjangkau oleh akal fikiran saya,manusia biasa,tapi Kuasa Allah tiada batasan,setinggi mana pun ilmu yg kita ada cuma ibarat setitis air berbanding seluas lautan(anda faham x apa yg sy tulis,sbbbbb sy pun x faham..heeee)..Okey la berbalik pada tajuk asal...
Kedai saya ni kadang2 mmg pelik,setiap kali musim raya,jd kilang biskut dan kek,Al-kisahnya kdg2 sy rs kedai saya ni mcm fertility centre,,asal kerja dgn sy jer(yg dh kawin la)pegnen,asal dpt staff jer,kalu yg dh kwin,keje x sampai 2,3 bulan mesti pegnen,,pening kepla aku lbh dr pening org mabuk mengandung...msuk bulan lps,cukup 12 staf yg masuk kerja dgn sy pregnen,,aduiii..sampai kengkawan dlm FB bg mcm2 cadangan.antaranya
1.ambik yg x kawin(takut terpregnent jgk,,,bahayossss),
2.ambik staff lelaki(berapa kerat sgt la nak keje buat biskut,lgpun untuk bisnes katering sy,gaji tukang masak lelaki lg mahal dr pompuan,,lgpun,,x syok nak mengumpat dgn staff lelaki...heeee..niat pn x betul dh,staff lelaki yg tukang angkat periuk,meja dll adalah 2 org,,cukuple tu,asyik mengulor jer kejenye)
3.ambik pekerja yg 2 alam....a.k.a.yg auwww tu(deme ni x hingin kerja panas2 ni,,lgpun demand nya kalah ratu cantik,dh pernah terkena,tp kalau offer jadi mak andam @ designer(org bandor kata designer,dlm bhasa kampung,tukang jahit jer)...jam2 tu je mereka terima offer.

Tu macam2 yang pertama,macam2 yg ke2,yang teramat2 jelas skrg,saya rasa tempat saya ni dh jadi tempat kaunseling,jadi kaunselor masalah rumah tangga.Tp x per,yang mampu saya tolong,sy tolong(tolong nasihat la).
Ada jgk yg kaki auta,adu mcm2 masalah,anak ada 6,x der kerja,suami ada hutang along,skrg dh lari,anak2 dh 2 hari makan nasi dgn kicap jer...mcm2,menangis-nangis,tersedu sedan,saya bg nasihat dan bg duit sikit,walau saya tahu dia menipu(macam mana saya tahu,,entah2 betul dia susah,,kan?..jawapannya sbb saya boleh baca gelombang perasaan seseorang,so jgn auta saya yer,,98% tekaan saya selama ni mmg betul)tp bg jgk duit,,kesian dia,,habiskan air mata.rugi duit beli eye mo tu..bila siasat mmg betul la janda,,anak 3,bwak kereta vios baru lg,,cerai sbb bekas suami dh muflis.so dia nk cari suami yg lg kaya.lantak kau ler,jgn rembat laki aku udah ler,,..hmmmm mcm2 betul.
Tu x lagi kisah badan saya yg sakit2 sbb dh lama x mengurut org..alosss la,,bukan x nak, x sempat...Ari tu ada sorang akak yg kene stoke dtg nak mengurut,urut la jugak dlm kelam kabut(sbb nk kene pg kursus)..ringan sikit rasa bdn,,patutla 2,3 hari sebelum tu,rs badan sebelah kiri macam lemah sgt2,rasa berat nak angkat badan....

2,3 hari lepas.tiba2 saya rs mcm otak x berapa betul asyik nak mengamuk jer,mundar-mandir mcm org hilang akal,nasib baik x lama,,cepat2 tersedar dn ambik wuduk,rupanya dtg org nak berubat,bwk anaknya yg gila meroyan..mana la sy pandai nak ubatkan,sape la yg gi story kt org psl sy,tp sbb niat nak sembuhkan org kerana Allah Taala,agar dia sembuh dan boleh beribadah dgn tenang,saya cuba,segalanya saya serahkan pada Allah,Dia yg menyembuhkan..
Alhamdulillah,adik tu nampk dh okey sikit,dh nak menyusu baby dh,,,dah terlanjur bercerita ni,,nak nasihat pada para suami,,time bini dlm pantang,jgnla buat peel,,,kesian bini tu..kalau yg semangat kuat x per lagi,,tp kalau jenis yg cepat terganggu,,tambah2 lg ada keturunan yg gila meroyan,,naya anak bini sendiri....Kalau gila meroyan pergi ganyang laki sendir x per la,ni baby yg baru tgk dunia yg kena..hmmmm Macam-macam la

Assalamualaikum

Asaalamualaikum pembuka bicara dari saya.dh agak terlalu lama sy abaikan blog ni,usahkan nk update,nk nengok pn x sempat.Skrg sibuk dgn R&D ubat2 herba saya dgn Mardi.Doakan agar semua berjalan lancar.Saya sebelum ni zero tentnag herba,tapi ntah kenapa jadi minat sgt,Dulu2 arwah nenek pernah ajar mcm2 cara penggunaan herba tp biasa la masa tu baru 6,7 thn,tengok jer la sambil garu2 kepala(dlm hati,apala nenek ni membebel pasal daun).Sekarang bila dah dewasa n dapat pulak ilmu yg dtg tiba2 ni,jadi teringat blk bebelan nenek tentang khasiat herba,cara penggunaannya dan macam mana cara nak buat ubat herba yg berkhasiat,Tp dlm pada tu pn sy study jgk psl herba ni,pergi kebun2 herba,baca buku tntang herba.
(ni nama dia cik kak kacip fatimah,ms kecik ms nenek story2,terbayang kacip sirih,rupenye pokok la)

Tak semua herba ni blh campur aduk sekali untuk buat ubat,ada sesetangah herba yang berkhasiat,bertukar menjadi racun bila di campurkan,dikawinkan dgn herba lain,jadi hati2,,,saya sendiri pernah buat R&D pada diri sendiri,rempah ratus di dapur seperti jintan manis+jintan putih+lada hitam,di campur dan di minum blh mengurangkan kadar kolestrol dan lemak dlm badan,jadi sy yg terlebih pandai ni,kisar halba(bahan yg juga dpt kurangkan berat bdn),sy campurkan serbuk halba ni dgn 3 geng rempah tadi,hasilnya.....kepala saya sakit dan saya mabuk,rupanya encik halba ni x leh geng dgn rempah lain,,sombongla dia ni...
Amalan turun temurun nenek yg dh lama saya tinggalkan,kembali saya amalkan.yg sekarang ni saya amalkan dan hasilnya m,elebihi ubat rega beratus ringgit,,dpt kurangkan berat badan,kulit jadi cantik,peranakan kita pun sihat,bahan2 semua kat dapur anda,nak tahu:
1.sesenduk asam jawa
2.seinci ibu kunyit
3.3 kumtum bunga cengkih
4.7 gelas air
5.2 sudu gula perang
~campurkan semua,masak hinggan air jadi 3 gelas,tak payah ler sukat,agak2la sendiri yer puan2....mula2 rasa mmg hmmm yakh,,lama2 x rasa mcm tu,,,saya x pernah la naik jerawat sbb ramuan ni(ibu kunyit bersihkan darah),,
Sila lah cuba sendiri......

Thursday, September 22, 2011

JAMU SERI PERAWAN



JAMU SERI PERAWAN(PULIH DARA)

Jamu warisan turun temurun hanya bersaiz kecil comel2.100% HALAL dan SUCI yg dahulunya hanya di makan utk keluarga dari Utara Semenanjung juga telah di beri keizinan berkongsi khasiat dari pembuat jamu sebenar utk di jual kepada pengemar jamu yg mementingkan kesihatan dalaman dan luaran dari serata antara negeri dan negara, jamu yg puree!! Warnanya hitam berkilat bersinar.. nampak kecil tapi sebiji sahaja mampu menghangatkan hubungan seks anda, dan takkan melupakan hingga keesokkan harinya^^..walaupun ianya kecil, kata org... kecil2 cili padi^^ material botol yg jernih menampakkan bentuk susuk jamu yg seksi^^ sebotol padat dgn pengisian 100 biji pills, Amat sesuai utk disimpan ddlm beg tgn dn dibwa kemana2, boleh digunakn pada bila2 masa. Sebotol juga dpt digunakan utk sebulan penjagaan tubuh badan kita.. jgn tggu lma2, Order la sekarang, cubalah JAMU seri PERAWAN utk mengikat kaseh suami sepanjang masa^_* sebiji sudah cukup membuat suami anda tersenyum ~


JAMU SERI PERAWAN HOMEMADE ~ 3 IN 1
KHASIATNYA:

- merawat keputihan dan lendiran yg banyak
- menyempitkan rahim dan ketat seperti perawan
- merawat dan menyembuh luka-luka dalaman semasa dalam pantang dan selepas bersalin
-rawatan pulih dara
- mengecutkan peranakan
- menghilangkan gatal-gatal di faraj wanita
- melancarkan peredaran haid
- vagina akan berbau harum semulajadi
- Kencing Manis
- Darah Tinggi
- Gout
- melawaskan pembuangan air kecil dan air besar
- kulit akan menjadi kemerahan dan gebu serta tegang
- anti jerawat
- dapat mengembalikan awet muda
- menegangkan bibir faraj yg telah kembang dan kendur
- sengugut
- menambahkan tenaga batin
- memulihkan urat saraf
- merawat payu dara kembali tegang dan pejal kemerahan (montok)
- merawat payudara ( KANSER )
- anti kanser
- sakit lutut
- kebas kaki tangan
- senak kembung
- angin medu
- lenguh sendi
- mengembalikan berat badan secara alami
- AWET MUDA dan MENGEKALKAN KEPERAWANAN

Ramuan Bahan Pil....
- Daun Mas Cotek
- Manjakani
- Nenas Batu
- Ibu Gamat
- Madu Lebah
- Akar Kayu Sari Rapat

Pil ini dihasilkan secara manual dan diperbuat daripada campuran herba tradisional semulajadi 100% HALAL dan SUCI. TIADA BAHAN KIMIA

Testimoni Jamu seri perawan(18xs)(Perhatian:testimoni bukan tujuan melucah,cuma berkongsi keberkesanan jamu ini)

TESTIMONI 1
memang kene tny...mkn jamu ape ni...sebelum ni xxx mmg ade mkn jamu gak tp dia ckp yg ini....xbrenti mulut dia dok aduh aduh..bunyi je la mulut dia.hahhaaa yg dia xleh tahan tgk bukit 2 bijik tu la..makin dibesarkn makin dia xleh tahan!hahahaaa.tegang sume

Testimoni 2
tau x dlu klu nk projek dgn suami ada keluar angin dekat situ malu sgt tp lps mkn jamu akak ni ketat boleh trasa anu dia padat je panass dn kemutan pun kuat stim lebeh plaK.. betul ckp akak rugi spe x mkn jamu ni hehehe...

Testimoni 3
Allhamdullilah jamu u power berkesan i dah start makan for 2 hari smalam baru try masukkan kat rahim, suami i terperanjat dengan berbezaan nye
Testimoni 4
betul tu, sy pun setuju kak...patutlah badan sy x rasa letih sgt wlpn x cukup tidur...rupanya sbb jamu ni...insyaAllah pas habis sebotol ni sy akan order lg dr akak. pas abis sebotol ni sy nk promote kat kwn2 sy ;). thanks kak ;)

Testimoni 5
" MMG BERKESAN JAMU AKAK TU. tq nanti saya nak oder lagi.mmg ketat.. cik abg kepenatan giler, mula2 takut2 gak nak try jamu ni..tapi sekarang dah ok..badan rasa segar..tak macam dulu selalu penat2 balik keje,buat ke je banyak2 pun ok je..betul la mmg kiter kene makan jamu.."

Testimoni 6
salam.. makjun alhamdulillah.. buatkan saya tak senang duduk kat ofis.. hehehe.. actually mmg bg energy utk saya.. masalahnya saya plak tak duduk diam.. berjalannn je kjer nyer,.. :p the other thing, i've put 1 into d vagina, but didnt make love, hubby was tired, yet, the pill workout perfectly, usually every bath i take i'll washout the vagina, mmg padat! saya ada suggest to few friends too, let them try, if they love it, i'll place new order, k. sis.. thanks a lot.. Alhamdulillah..

Testimoni 7
Salam ,
Thanks 4 sharing a good things here. Alhamdulillah, I dah consume your jamu almost 1 week. The best result yg I nmpak & feel that my breast mcm rasa berisi (means tegang skit), yg bestnye saya x cepat letih, bertenaga, senang nk bangun pagi even tido lewat, yg dalaman xyah kate la, hehehe... sampai pagi hubby peluk. xnk renggang langsung. cuba dulu baru tau..... Insya-Allah memang x menyesal mkn jamu you nie...
TQ,

Testimoni 8
jamu u mmg best mula2 tu heran gak apsal rajin lbh..bgn pg xdok diam buat keje..dada pn rs cam keras sikit...heh.tp btl la sy heran tau mula2 tu rajin sgt..kebetulan mesin basuh rosak..membasuh ngn tgn x tersa apa2..mcm jd seronok lak dok pikiaq gak srg2 eh xdk mesin pun aku blh buat pasaipa..sllu tu sehelai pun klu blh nk campak lam mesin..haha.yg kt bwh tu jgn ckp la...hubby ckp rs lain la skrg..grip tersa kuat n tersa padat n penuh je kt dlm..hahahi pn pe lg...nk la tmbh stok bnyk2...haha.. i tabik spring kt jamu u ni...mmg terbaekkk la

Testimoni 9
TESTIMONI JAMU PERAWAN ~
" Assalammualaikum & Slmt pagi kak..
1st trial....last nite...this mrng my husband told me
~ like 1st night ...errmmm...dia sgt2 berpuas hati and galakkan untuk teruskan dgn jamu ini...~

Testimoni 9
"sy dh start mkn jamu tu..tp sy amik 2biji pg, 2bj mlm..mmg bpeluh..pulak tu pahit sgt jamu tu..tahan jelh..hehehe..pg smlm sy amik, tghari dtg period..huh, boleh tahan darah y kuar..ringan rasa badan..thanks so much akak..coz promote n adakn jamu ni..baru 2 hari telan..kena hntikn dulu..:-)
Testimoni 10
(NAMA DIRAHSIAKAN) 18SX !!!
"salam kak, smlm dh try lagi sekali.actly insert utk keputihan, letak mlm, tb2 subo2 laki nak plak.hehe, klakar plak, x pnah2 dia mngarut, subo tdi dia ckp kolamnya sempit.melecet bibir luar, kne terjah, pedih ckit la bila nk kluarkn balik, kering sdh.pas tut,......... dia cium bibir sengeh2....hahaha"

Testimoni 11
"mkn jamu u mkin lm mkin sempit spi pedih2...huhu..heheh....hubby i bkn main meracau lg...sempit la padat la penuh la...mengena sasaran la..gigitan hebat la...hahaha..."
Testimoni 12
" Allhamdulillah sejak kebelangan ni suami mcm kuat pula cemburu dan x mhu renggang langsung.Dlu klu blk je kje dia x kesah lgsung la tp skrg blk lewat call tny kt mna..huhuhuhu semua berubah lps kena penagan jamu akk tu hahaha "

Testimoni 13
"klu fizikal..kt nasi lemak 2 tu..n kt apam tu dh tembam..hahahha peyut pn dh kempis..klu pojek..abg ckp,jamu ni lg sedap la..hahahhaha"


Testimoni 14
" Alhmdulillah, dh 3 botol sya mkn jamu ni, dh da kesan dh.. suami dh puji, dia ckp all perfect.. cewahhhh.....
kwn2 plak puji muka dh b'seri2, dada plak dh nmpak montok.. hehe.. "

Testimoni 15
"Slm kak,jamu akak mmg 0k.time being sy rsa snang sgt nk bgun pg.dlu mta pnyala liat.yela sy kje 3shft.bla blk kul 11pm then jumping shft pg mta rsa xleh bka.tp sjak mkn jamu akak ni,mmg snangla bgun pg.yg lain l0m trasa sgt.bsma hubby pn dia xla ckp pe2 lg myb sbb br.. Lum try insert lg la c0z takt.sy ni mmg ngeri skit kalu nk msukkn pape kt c2.dlu bsalin pn xbrani tgk jahitannya huhuhu.. Skrg tgh tggu nk dptkn yg k2 lak kalu de rzki
Testimoni 16
" thanks akak,anipun hari yg ke 5 dh period,tak sbr mau mkn,so far pakai jamu perawan alhamdulilah bdn crgs keputihn berkurangan kemutan makin kencang..
Testimoni 17
"assalam iena..mmg xsia2 aya bertukar ke jamu perawan.sbb nak mkn n bawa g mana2 senangklu dulu mkn jamu serbuk dah le nak mkn kena pejam celik bru leh telan hehehehe pasti xkan lupa xlengkap hidup tanpa jamu perawan."
Testimoni 18
"as salam..mmg btul2 bgs la jamu 2...abg ckp beza btul dgn b4 ni.ketat mampat sume ade hehe....nanti kite order lg k... :)
Testimoni 19
JUMAAT 18/3/11 10.39AM
"salam... hai kak... i da mkn jamu akak n rasa best sngt...thk u so much.. akak jgn stop jual jamu ni tau...heheheheh..pas mkn jamu akak ..pergh ketat gilertu "
Testimoni 20
"sis..kerana jamu sis la suami xxx jd semakin syg..3 ari lps dia blk kmpg.selalu ye bila blk c ni dia terkam ank.tp skrg ni x wat cam tu.dia terkam sy dulu masuk bilik....dia kata rindu sgt..sy rasa x rugi bli byk wat stok...terima kasih dr sy utk sis dn jamu perawan..x tahu nk dkp apa lg..alhamdulilah."

Testimoni 21
hi .. i dh try jamu perawan u, mmg mantap r.. hubby i ckp kacip i makin kuat .. tqvm 4ur product
Testimoni 22
Sy dh mkn jamu ni baru 2 minggu,,terasa kesannya,dulu dingin je dgn suami,,skrg on aje,,suami kata mcm dulu2..sblm ada anak,breast rasa penuh jer,,punggung pn mantap blk,perut flat blk,,tq sbb jamu yg berkesan

BANYAK LAGI KOMEN2 DAN FEEDBACK DR CUSTOMER2 YG TLH MEMILIH JAMU MEREKA
SERTA AMAT BERKESAN UTK MERAPATKAN KEMBALI HUBUNGAN MEREKA SUAMI ISTERI
KEMBALIKAN MEMORI INDAH MALAM PERTAMA MU ~~<<(@


CARA -CARA MAKAN& INSERT JAMU SERI PERAWAN
1 ~ Untuk merawat keputihan, lendiran yg bnyak berbau masam mkn 3-5 biji sehari slps mkn. insert sebiji jamu pil sebelum tidur dan cuci apabila bangun pagi.
2~ Untuk memontokkan sambil menjaga kecantikan dari dalam serta kemutan yg padat dan yg kuat mkn 4biji pagi dan mlm selepas mkn
3~ Untuk ibu yg selepas melahirkan serta menyusu badan makan hanya sebiji jamu pil shj, jika tidak panas blh tambah 1bj lg. mkn selepas mkn
4~ Bagi yg keguguran atau selepas pembedahan mkn 4-5biji pagi dan malam. selepas mkn
5~Untuk menghilangkan dan memperkemaskan bibir faraj, rendam 2 -3biji di dlm air suam sehingga kembang dan cuci di bibir faraj dan dalam vagina.
6~ Untuk kepuasan seks, masukkan sebiji jamu pil di dalam faraj seboleh jari dan jgn kemut semasa insert dilakukan Tunggu 1 - 2 jam pintu rahim akan mengecut, ketat dan laluan akan menjadi sempit, hubungan akan kembali seperti malam pertama. perawan yg menawan.
Untuk insert bagi ketat:-
DUDUK MENCANGKUNG~ MASUKKAN 1 BIJI KE DALAM FARAJ DENGAN MENGGUNAKAN JARI MANIS SEHINGGA BERASA SELESA ( jgn kemut vagina semasa insert sedang dilakukan, lepaskan nafas dan terus insert dgn cepat)
JAMU PIL ITU AKAN HANCUR DENGAN SENDIRI,TIDAK PERLU DIPECAHKAN DAHULU.SISA JAMU AKAN KELUAR SENDIRI
Ps - Anak dara dilarang insert ye
Harga RM30(tidak termasuk kos penghantaran)100 biji(sebulan makan)..siapa bberminat msg 012-9639936(puan Lina) @ email amanamutiara@gmail.com