Wednesday, December 22, 2010

AKU DAH PENAT...tunjukkan aku jalan

Aku betul2 dh penat,,penat bdn,,blhla dibawak berehat,,tp penat ni seakan x org yg faham,,,hanya Allah shaja yg faham,,,Ya Allah,,beratnya dugaanMu,,aku x pnh mntak semua ni,,mungkin ni la Anugerah Mu yg Kau bg utk menduga setebal mana keimanan aku,,tp kdg2 dlm solat,aku ttp menagis..betapa byknya onak duri yg dh aku lalui hanya kerana ANUGERAHMu yg x pnh aku minta...Ader yg kate bersyukarla n bertuah sbb dpt anugerah yg x diminta ni...aku mmg bersyukur,sbb dpt diduga oleh Allah..rs Allah syg pd aku,,tp mngkin  x rs bertuah,,org2 sekeliling x tahu apa yg pnh dn dh aku alami,,dulu pnh naik bas,,nmpak seorang india bercakap2 sorang diri,,mcm sewel je,,intai2 org sebelah dia,,tp x der org,,sekarang aku dh faham ape perasaan india tu,,cuma india tu mngkin x pandai kawal diri utk borak dgn "kawan" dia...hmmmm
Berubat?dh jenuh aku berubat,,mana2 dgr ader bomoh,perawat Islam yg pandai,,trus aku pergi,,tp x pnh dpt jalan penyelesaiannye....Duit abis beribu2,ade yang kata aku cuma berkhayal,,ader yg kata masalah saka,,ade yg kate anugerah dr Allah,,betapa ramai yg tlg aku 'hijab' 'mata' aku,,tp segalanya jd makin terang bkn semakin kurang,,,semakin hari semakin jelas..aku pnh menjerit,,berteriak(dlm hati) sbb dgr 'geng2' mereka bercakap,,bkn satu suara,,tp beribu2 suara,,Syukur kerana aku ade Allah,,Syukur kerana Allah sentiasa melindungi aku...bila aku dgr org yg bgtahu dgn bangganya dia pnh ke alam bunian,,mereka mcm ni,,mcm ni,,aku cuma diam n senyum sahaja...sbb aku btl2 dh penat...benda yg plg jelas aku nmpak adalah bunian..aku x tahu nk cerita,,mgkin org kata aku berlagak,,berkhayal,,tp aku btl2 dh penat
Mgkin jika bkn kerana Allah,aku dh lama masuk tanjung rambuta,,cuma syukur juga sbb suami n keluarga pn dh faham apa yg aku alami,,dulu suami pun x percaya..tp lps byk kejadian,,akhirnya dia percaya juga...
Ya Allah,kdg2 aku rs sedih & tertekan,,aku bkn org yg pandai,,aku x tahu cara nk guna pemberian Kau,,Tolongla Ya Allah..aku cuma mahu jd wanita normal,,yg biasa2 sahaja...tunjukkanlah aku jalan

No comments:

Post a Comment