Monday, December 20, 2010

KOK..KOK....TOLONG SAYA

11.35 PM: kok..ko..kok..assalamualaikum..kak..tolong saya......."sapela mengetuk mlm2 buta,,anak2 dh tido,,suami kat Kelantan lg"...ai..meriau,seriau bulu roma,bulu ketiak,segala jenis bulu...suara perempuan.....nasib abik jiran sebelah x tido lg,,ai cuti2 sekolah,,karoeka dgn anak2 yer?....jenguk akt luar,,ader sorang pompuan muda,lelaki muda dn baby yg melalak x behenti,,aku ingat org nk buang anak..he..he..he....oleh kerana jiran sebelah pun sibuk2 masuk sekali(aku yg ajak,,kot2 yg dtg org jahat,,nsb baik k.nonie ni sporting)....borak2 punyer borak,,smbil baby tu melalak x behenti,,rupernya dtg nk minta tlg sbb anaknyer nangis x behenti........"Mak sy mimpi byk kali suruh bwk jumpa akak,,dh pg byk tempat berubat,,dia kater kene jumpa bidan kampung yg btl2 pandai"..kata pompuan muda(aku pun muda jgk)yg nama Zeti tu..."akak bkn bidan kampung dik"   "tp mak sy mmg mimpi jumpa akak...lps dia sembhayang hajat ari tu"...(MAK DIA ADER DLM KRETA,,TGH MEMBUTA).."akak x pandai dik,,x tahu plak knp mak adik nmpak muka akak,,,magic ni,tp akak cuba jgk la,mana tahu,,kot2 serasi"(dlm hati aku,,,,,alos,,aku x tahu aper pun,,ntah2 muka aku mcm erra fazira kot,,x pun meriam menado,,mak dia minat sgt smpai termimpi2).....
Ms tu tringat arwah moyang pd moyang yg pnh datang dlm mimpi yg ajar doa syifa' n merawat kanak2 uluran....aku tawakkal..kesembuhan pd tangan Allah,,aku x nk ubatkan pun x tahan dia punyer melalak..."kak, doktor dh check,,x de sakit ape2 anak sy ni".....Hemmmm mcm mana la x melalak,uluran budak tu teruk sangat,batu dia segala jns angin pun ader.....Alahamdullillah x smpai setengah jam urut budak tu sikit2 n bg air(konon air tawar la,,aku cuma baca Al-Fatihah jer,,jnji ikhlas n berserah pd Allah),,,bdk tu diam,,sedu2 dia mcm ada,kesiannyer dh sebulan dh dia mcm tu,,..tiba2 keluar nenek tua dr ubun2 dia,,aku diam je,,bgtahu kang mau terkejut 'monkey' mak bapak bdk tu n jiranku,,dh la dlm jam 12.15 pg.....borak punyer borak,rupanya mak si zeti ni dulu pakai 'syarat tubuh'(ala org zaman dulu2,nk bg lawala,berseri la,ramping la,kuat la)..katenye dia dh buang,,tp biasala jin n syaitan ni x der kerja lain....pg jenguk bdk ni nk buat kwn katanya..ape x siuman punyer jin,,bdk bru 2 bulan nk berkawan,,konon,.,pg la kawan dgn mat rempit,,blh jd minah rempit...best sikit,,peel pun dh sama dh dgn depa tu....
Last2 baby boy tu tertido,,aiiii damai suasana,,td dh mcm expose mistik dh....semalam mak bb cll,kater Afif dh ok,dh nk menyusu dh,Alhamdulillah,,yg menyembuhkan adalah Allah...tup2 mak dia cll,,kater nk bwk anak sedara dia yg gila meroyan.......Adussss..sudahhhhhhh!!!!!Alahaiii

No comments:

Post a Comment