Wednesday, December 22, 2010

Apa kau buat kat atas tu?

ari ni blk kelas nasik lemak kat citra klasik,,tus abk anak kat Taska,,smpai je kat rumah,,tgk budak dok panjat pokok Mangga jiran dpn rumah  "aii,,nk mencuri apa ke jadahnya,,pokok mangga tu x prnahnyer berbuah pun,tu pokok mangga jantan tu,,x pun jns yg 2 alam"  aku yg peramah ni pun"dik,,apa yg kau buat kat atas tu,,blk la,,kang mak marah,,dh nk senja ni?...budak tu tersengih2 kerang pulak...."kesian OKU kot?".....tiba2 anak tegur "mummy ni ngape ckp sorang2 dgn pokok"..aiii anak aku ni dh rabunke aper.."ni ha ader budak kat atas pokok"aku tunjuk kat pokok mangga 2 alam tu...."mana ader"kata kakak,anak aku yg sulung...."niiii"jwb aku...gullppp...alamak budak ni ader ekorla...alahai...naik la bulu roma ku yg kuit miut dn bulu2 ketiak,,jgk bulu hidung ku....nsb baik org dh msuk rumah..silap aribulan depa anta aku kat tanjung......"Makcik,,tlg carik ma dn appa sy,,merka terjun kat sungai(smbil tunjuk sungai sebelah jalan dkt rumah),,,x naik2 lg,,tlgla makcik,,sy tunggu kat sungai tu dh lama dh,,,sejuk,,lapar"..
...Ya Allah,,ms tu  x tahu nk ckp aper,nk cabut,,kang anak2 terkejut pulak,,mereka pulak jd takut..."esk pagi2 makcik tlg yer"..."sy sejuk"///adui per nk buat ni...aku start kreta..pg bengkel kreta bdk india,nama dia Kumar
"kumar,tlg akak jap,,kau berani x"..."sy banyak berani aka,,apa aka mahu sy bikin"..cuba kat tengok kt tebing tu,,kat bwh pokok barisan no 4 tu,,ader aper,,,,"ayoyo aka,,suda gelap,,esokla bikin"...penakut budak india ni...rupaje mcm gangster.."ala kumar,,u ajak la u punya geng,,nnti sy bg upahla..."ok,,akak,,tunggu ya,,sy mau cll sy punya adik"..10 min adik dia,,lg gangster tahap gabanpunyer muka...depa pergi check2....menjerit(yg gengster tahap gaban)dlm bahasa tamill,menjerit2 pnggl kwn2 dia,,,,,Ade bdk dlm lingkungan 5-6 thn mati kat c2,,dh nk reput dh pun,,patutla,,org selalu ckp kat sungai tu busuk....esok masuk paper la kot,,aku blah bila ramai yg dtg tgk,,mak sedara bdk tu..dh menjerit,smbil tarik2 rambut..ayoyo..bla...bla..bla(bhs tamil,aku x faham)..rupanya mak bapak budak tu terjun sungai sama2 sbb x tahan kena ganggu  dgn ceti haram,,bkn along cina,,tp ceti gangster india,,,aiii..mcm2.ni pun terbangun dr tido terus tulis,,sbb nmpak bdk india tu tersengih2,,smbil lambai2 tangan dn ckp tamil dgn aku...Si kumar tu dh janji x nk bgtahu org psl aku suruh carik budak kat c2,,jaga kau Kumar kalau mungkir janji,aku potongggg....dot..dot..kau..he..he..he..rs lega,,x tahu knp?nsb baik kau x nk upah sbb dh terperanjat tahap monkey in the zoo dh..sori la nama kau msuk "Rumah" akak ni....he..he..he

No comments:

Post a Comment