Friday, June 24, 2011

MINYAK KASTURI HARUMAN DARI SYURGA


Sebelum ini,saya jenis yang susah tidur,,pertemuan saya 2 tahun lalu dengan ustaz sebuah sekolah tahfiz di Yala,semasa lawatan ke sekolah pondok,anjuran sebuah persatuan,,membuka mata saya dan memberi pengetahuan pada saya tentang Minyak Kasturi..
Sejak hari itu,,setiap malam,saya akan menyalakan bekas aromaterapi saya yg telah diisikan dengan minyak kasturi hitam @ kuning..kasturi hitam baunya agak kuat berbanding yg kuning,,dan harganya agak mahal,,Walaupun harga minyak kasturi yang asli agak mahal,berbanding minyak aromaterapi biasa,,hasilnya memang menakjubkan,,sehingga saya sentiasa membeli minyak kasturi(yg asli,,awas ada yg tipu,,campur minyak biasa),dalam kuantiti yang banyak...

KHASIAT MINYAK KASTURI

Memberi kekuatan pada roh
Haruman adalah santapan roh, manakala kasturi adalah merupakan sewangi-wangi dan sebaik-baik haruman sebagaimana sabda

Nabi SAW:
“Sebaik-baik wangian adalah minyak kasturi” (Hadis Riwayat Muslim)



- Menenangkan Jiwa
- Mencerdaskan akal dan menyihatkan otak
- Menghilangkan ketakutan dan kebimbangan- Menghilangkan debaran jantung
- Menghilangkan Sesak Nafas
- Melegakan Lelah (Asma)
- Menyedarkan orang yang pengsan
- Memperkuatkan organ luaran tubuh
- Memperkuatkan organ dalaman tubuh
- Menghilangkan rasa gementar
- Menghilangkan sejuk tubuh
- Membuang angin yang berlebihan dalam tubuh
- Menawarkan racun atau bisa-bisa binatang
- Menghilangkan kesakitan sewaktu kencing
- Menjernihkan mata putih pada mata
- Berfungsi memelihara kesihatan secara keseluruhan
- Mencegah wabak penyakit
- Menghindarkan dari angin Ahmar
- Menghilangkan sakit kepala
- Melindungi dari gigitan nyamuk dan lalat(biasa rumah saya banyak serangga n semut,,Alhamdulillah dah tak ada selepas,tiap malam nyalakan aromaterapi guna minyak kasturi)
- Darah gemuruh
- Sesak nafas
- Selsema
- Hysteria
- Menyejukan badan
- Melembutkan kulit
- Urut sakit sendi
- Rawatan luka luar dan dalam
- Sengatan serangga


-Meredhakan Allah SWT, menyukakan para malaikat dan orang-orang soleh, dan sebaliknya dapat mengusirkan syaitan laknatullah dan kuncu-kuncunya.


Menurut Imam Syafie R.A. bahawa antara perkara yang dapat menguatkan badan jasmani ialah dengan mencium bau-bauan yang harum (spt kasturi).

No comments:

Post a Comment