Monday, June 6, 2011

Santau

Lama tak cerita tentang hal merawat org,,x sempat nk bercerita..skrg baru blh cerita balik...


31 Mei 2011: Hari ni dh janji dgn Ani(yg pernah mengurut dgn aku dulu),janji nak pg tengok kakaknya yang dh hampir 4 tahun sakit2 n sekarang dh tahap lumpuh bhagian bwh bdn...Seperti biasa sblm keluar rumah,baca kota Ayat Qursi dulu. Tawakkal pd Allah,niat aku x pernah nk dapat duit bnyak,Jika Allah bagi aku sedikit ilmu n boleh guna untuk tolong orang,aku cuba tolong,tp samada sembuh @ tidak,itu adalah kehendak Allah.

Aku x pandai dlm soal merawat org,,kalau mengurut org ker,,buat mandi bunga ker,rawat kanak2 sawan,uluran,,banyak kali la jgk..Sampai rumah dia kat Tanah Merah jam 10 pg,borak2 dgn kakak dia,n tanya mcm2(aku ni jns bnyak tanya,,maaf la kalau org x selesa),,mula2 urut dia,aku nmpak(mata hati) lembaga hitam,bertanduk,berbulu lebat,,ni bukan sihir,,tapi saka,,mcm jenis hantu raya,,ms tu urut kaki kanan,,di sebelah kaki kiri,,nampak rupa perempuan berpakaian jururawat,,aku cuba baca ayat2 Quran yang aku tahu,,n cuba buang,,Alhamdulillah,,Allah izinkan,,Ibunya cerita prnah masuk hospital dan seorang ustaz kata kena santau..Dia ni dah 3 kali sakit,,sakit pertama,,kaki kiri,,sakit kedua,masuk hospital sbb sakit perut,,yg ke3,kaki kanan,,yg menyebabkan dia lumpuh sampai skrg..

Aku tawakkal pada Allah,,baca beberapa potong ayat,,perut dia rs panas lain macam,macam kena panggang,,mcm kita pegang cawan yg berisi air panas..Aku berdoa moga Allah izinkan aku tolong dia,,saat pegang perut itulah,,aku pulak yg rasa nk muntah,,dalam mangkuk putih tu,aku nampak dgn jelas,,aku muntahkan miang kecil2 berwarna hitam,seketul darah hitam,dn serbuk kayu,,jumlahnya x banyak,,mungkin sebab Ustaz kat hospital tu dh buang separuh,,yg aku muntahkan ialah saki baki santau tu lg,,bukan nak fitnah org,,aku cuma namapk bayangan lelaki muda,,tu aje,,walau wajahnya aku nampak jelas,,tapi aku x cerita pada yang sakit,,takut mengundang fitnah,,maklumla jin n syaitan ni kerjanya menyesatkan manusia,,n buat manusia saling bermusuhan..Tapi bab saka dia tu,,aku terus terang,,suruh dia cari Ustaz2 @Perawat Islam yang pakar dalam bidang tu,,Bukan semua Ustaz2 @ perawat yg handal dlm hal membuang saka,,cakap boleh la,,boleh buang,,boleh tu,ini,,tp kenyataannya lain,,Dh pernah jumpa banyak kaki kelentong,,kaki auto yg bertopengkan agama,,kata boleh buat itu,,ini,,minta bayaran tinggi,,tp hasilnya,,menipu orang saja.Duit yg dapat tu langsung x berkat.

Ada juga jumpa orang yang mengaku dia perawat,guna ayat Quran,tp yang aku namapk disebelahnya cuma Jin..katanya Wali Songo,,Wali Allah yg datang tolong dia,,tp bila aku baca ayat Qursi..mohon pada Allah,,yg aku nampk bertanduk,,hmmm ader ke Wali Allah yg bertanduk,,besar tanduk,,agak nyer guna Jin yang banyak ilmu.

Sebenarnya tempoh hari baru kali ke 3 rawat orang kene santau,,kali pertama dulu  tolong makcik yang niaga serunding atas Pasar Siti Khadijah,,aku muntahkan air kuning bau nanah,,last2 sekali aku yg muntah btl2,sbb x tahan bau nanah tu,,tu org hanta pada dia guna ilmu Siam mali,,mula2 sentuh perut,,dh nampak Tok Cha(tok sami siam)jeling semacam,,kesian makcik tu,,kurus kering,,tp perut macam mengandung 5 bulan,Alhamdulillah nampak nya perutnya kempis sikit,aku nasihat dia cari org yg handal dalam ilmu rawatan Islam kat mana2.Aku cuma mampu tolong sikit2 jer.Maklumla aku pun x pernah belajar cara nak rawat orang yg terkena sihir teruk sgt ni..Aku tahu sape yg sihirkan dia,,org yg rapat dgn dia,kawan sama2 niaga atas pasar tu jgk,,tp aku diam je(jgnla makcik tu baca blog ni,,,jenuh dia tanya tp aku x cakap,,ampun makcik,,heee)..ye la mcm ckp td,,takut mengundang fitnah pulak.


Kali ke2 dulu,,orang sebelah rumah,minta tolong sebab anaknya dah sebulan x buang air besar,,kesian aku tgk,,cuba tolong kalau Allah izinkan. Aku percaya kalau kita ikhlas tolong orang,Allah akan tunjukkan cara..ms aku cuba urut perut dia,,aku jgk yg muntah,,keluar ketulan rambut(usahkan org lain,,aku pun terkedu,,),,dan keluar darah,,Alhamdulillah jam jam tu jgk dia nak membuang,,tu pun aku ckp kt makcik tu,,bwkla jumpa orh yg lebih pakar,,saya tolong sikit3 jer.

Tapi yg jadi tanda tanya,,kenapa aku yg keluarkan 'benda' dlm perut org tu melalui muntah aku,,teruk jgk la kalau2 yg kena santau tu,aku tarik2 terkeluar katak ker dari muntah aku,,mmg org yg mula2 lari,,,,ialah aku sendiri(frog ialah binatang yg paling aku geli atas dunia,,baik jumpa pak belang  dari jumpa katak...eee)...

Apa pun yg aku ada cuma sedikit(terlalu sedikit)ilmu yg Allah pinjamkan,,mungkin sbb arwah moyang(Al-Hafiz)adalah perawat santau satu ketika dulu,,maka tempias ilmunya aku...Ada yg tanya,,mcm mana muda2 lg boleh rawat org,,ada jin ker..Naauzubillah,,x pernah terlintas nak membela,,x der Jin yg berdamping,,semua datang sendiri,,ayat Quran yg aku gunakan kdg2 datang sendiri ms merawat org,,ada juga ayat2 yg dapat melalui mimpi..Semuanya kehendak Allah,,Dia maha Mengetahui..Moga dia melindungi aku dari hasutan dan godaan jin dan syaitan juga manusia yang berniat jahat..Amin

No comments:

Post a Comment